even voorstellen

Snelle Wimpie

Nieuw hier
29 nov 2010
6
0
0
Even voorstellen,

Ik ben via een vriend van mij die een IS200 Sportcross heeft (op dit forum bekend als Brenner) op dit forum terecht gekomen.

Sinds april van dit jaar ben ik de trotse bezetter van een pianozwarte IS200 EXE. Echt een geweldige auto!! De 6 cilinder in combinatie met achterwielaandrijving en een handmatige zesbak zorgt voor een geweldige rijervaring. Voor de rest zitten er bijna alle opties op die je je kan voorstellen.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
:hi: welkom hiero en veel plezier , je kan hier veel oplossingen vinden , en natuurlijk vragen stellen greetzzz Joop
 

Snelle Wimpie

Nieuw hier
29 nov 2010
6
0
0
Dank je wel!!

Ik ben trouwens wel een vraagje.
Sinds kort heb ik tijdens remmen een geluid rechstachter. Het is een zacht gebonk, alleen een geluid, praktisch geen trilling. Dit gebeurt alleen bij remmen en niet tijdens het rijden. Heb de banden, velgen en remmen gecontroleerd. Mn de schijf op scheuren en blokken op dikte. Dit heb ik trouwens gecheckt zonder de schijf en blokken te demonteren. Iemand suggesties? Is dit een beend probleem?

Overigens heb ik recent de orginele velgen (17 inch) gewisseld voor 16 inch velgen met winterbanden. Wellicht ligt hier een probleem?

Alvast bedankt,
Wim

PS.
Ik heb een paar maanden geleden een geweldige site gevonden van de garage manual van de IS 200. Wellicht al bekend bij jullie maar toch wil ik 'm even noemen voor het geval deze niet bekend is.
http://bahamutcars.free.fr/workshop/IS_98-05
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom! Een zwarte EXE, mooie auto! Er zijn steeds meer mensen met een IS200 op dit forum! :smile:

Hoe dan ook, veel succes. Wat de geluiden achter betreft, er is een topic in het IS gen 1 forum over de remgeluiden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier! Zoals Hube al zei.. zoek maar eens naar die topic, anders plaats je maar even een nieuw topic dat over je probleem gaat.. er is vast wel iemand dat je kan helpen.. veel rijplezier in je IS!
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Hallo Wim, welkom op het forum. Zit hier zelf ook nog maar een paar dagen en sinds vorige week ben ook ik in het bezit van een IS200.

En :photo: van je IS200 :winke: .

Is de ET-waarde van je 16inch wielen goed? Misschien heeft het gebonk daar iets mee te maken?!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom!! :)

Hoe klinkt het gebonk?

Controleer even het volgende:

Wielmoeren even aandraaien
Reservewiel of die ook goed vast zit
Krik of die goed vast is gedraaid in het chassis
Alle andere los liggende spulletjes
 

Snelle Wimpie

Nieuw hier
29 nov 2010
6
0
0
Bedankt voor jullie reacties. :rulez:

Het gebonk klinkt net of er iets op de schijf zit of dat er een scheur in de schijf zit. Het gaat sneller naar mate de snelheid toeneemt. Ik heb de ET waarde overgens niet gecontroleerd.

Wanneer 't weer 't toelaat zal ik met een andere velg een stukje rijden. Wanneer dat niet de oplossing is haal ik de hele boel uit elkaar een controleer ik alles.

Keep you posted!!

Wim
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmmmm dan zou ik inderdaad even goed kijken naar je velgen ja :) Is je remklauw wel helemaal vrij?
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
He das mooi :smile: de werkplaatshandleiding is weer terug van weggeweest. Kon deze site een hele tijd niet openen denk dat toyota en co daar een stokje voor heeft gestoken. Is nl. alleen voor de dealer
 

Snelle Wimpie

Nieuw hier
29 nov 2010
6
0
0
Ik heb nog geen tijd gehad om alles na te kijken. Het gebonk blijft echter onveranderd. Het wordt dus niet erger gelukkig. Met het koude weer was het zelfs minder, maarja, dat kan natuurlijk ook mijn eigen beleving zijn.

Groet,
Wim
 

Brenner

Hoort erbij
22 okt 2010
48
0
0
Hey wim, mede-rakker uit het zuiden!!! Welkom haha.....nog lekker gedrift :D

is je lexus uitgebonkt??
 

Snelle Wimpie

Nieuw hier
29 nov 2010
6
0
0
Ik heb afglopen weekend (eindelijk) tijd gehad om te de remmen te controleren.
Het werd ook tijd omdat tijdens de afgelopen wintersport de remmen ook nog eens behoorlijk begonnen te piepen.
Wat bleek is dat de blokken helemaal vast zaten en de remvoering bijna op was.
Alles gedemonteerd, de schijven gecontroleerd (waren gelukkig nog goed), remmen gereinigd en nieuwe blokken gemonteerd. Effe een proefritje gemaakt en alles is weer in orde!!

Groet,
Wim