Extreme Trilling lage snelheid Lexus Rx 450H 2017

Jelle van Beest

Nieuw hier
10 okt 2021
7
2
3
Ik ervaar een nare trilling bij het optrekken en lage snelheid, vooral file rijden (optrekken/stilstaan) en andersom.
Ook bij het afremmen bij een verkeerslicht staat de auto op het laatste moment in ene stil.
Ondertussen is dit me 12de Lexus (hybride) en heb dit niet eerder ervaren.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.
Alvast bedankt! Mvg, Jelle van Beest

Hallo Jelle, welkom in het Lexus Forum!

Kun je wat meer vertellen over je RX? Hoeveel Km's heeft hij gelopen? Heb je 'm net gekocht? Komt hij van een Lexus dealer of handelaar?
Wat je voelt is uiteraard niet normaal. Verschillende oorzaken kunnen hieraan ten grondslag liggen, versleten remschijven en/of blokken?
Aandrijfassen/koppelingen? Versleten motor en/of transmissiesteunen? In iedergeval moet je RX heel wat km's hebben gelopen willen deze problemen mogelijk optreden. Is aan deze auto onvakkudig gesleuteld of heeft hij een schade verleden?

Hopelijk kun je het snel oplossen.

dank voor het antwoord, de Lexus komt bij een officiële dealer vandaan, en heeft nog maar 129000km gelopen.
Ik ben er al mee terug geweest en ze zeggen dat het een eigenschap is van de auto.
Ik kan hier echter slecht mee leven gezien ik het bij me vorige Lexussen niet heb gehad.

Dan heb je garantie en hoef je niet afgescheept te worden met een afwijzing.
Je hebt het over extreme trillingen, en die horen absoluut niet bij een RX, helemaal niet met maar 129k op de teller. Dan moet hij nog als nieuw rijden. Dus bij de de dealer neer zetten en op laten lossen. Geen nee accepteren.
Is het probleem achteraf ontstaan of was het al een "eigenschap" volgens de dealer toen je 'm kreeg?
Welke vorige Lexii heb je gehad?

Laatst bewerkt:
Ik zou naar een andere dealer gaan en daar vragen wat het zou kunnen zijn, want dit is géén eigenschap van de auto. Mijn RX uit 2012 had meer dan 180.000 gelopen en was bij elke snelheid volledig trillingvrij.

Oh en welkom op het forum.

Jarno

dank voor de antwoorden! Mn vorige Lexus was ook een rx 450h uit 2010. Totaal geen problemen met trillingen etc. Ik ga morgen nogmaals bellen naar de dealer

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Heb je dan twee RX450h 2010 gehad? Op je profiel staat namelijk een topic van een RX450h uit 2010 met trillingen.

nee 1 maar die trillingen zijn later verholpen na uitlijnen.
Dit heeft niets met uitlijnen te maken gezien dit op hele lage snelheid merkbaar is.