ff voorstellen.

nightblade

Nieuw hier
15 jun 2011
1
0
0
Hallo allemaal,

Ik ben Ramon (bj 1977) en heb een Lexus GS300 uit 1999.
ik heb in het verleden veel "minder gemiddelde" modellen auto`s in bezit gehad van bj. 1956 t/m 2 jaar oud..en dan meestal van Amerikaanse of Duitse makelij...bijna altijd voorzien van V8 en soms V6..nu ben ik 2 jaar geleden van mijn gewoonte "afgevallen" en kocht mijn 32e auto..een Japanner!!..ff wennen maar wel een mooie, complete en bijzonder comfortabele auto..de GS300. de eerste 1,5 jaar heb ik met volle tevredenheid gereden en veel kilometers gemaakt. nou heb ik net de remmen kompleet laten vervangen, nieuwe banden sinds een paar maandjes en nu was ie weer aan de apk toe....wat blijkt nou..te weinig compressie in enkele cilinders dus lekkage waardoor de uitstoot te hoog is voor de apk. het verhelpen ervan schijnt net zo veel te kosten als een andere auto...zijn er mensen die misschien adressen of mensen weten of mij kunnen adviseren wat te doen met de Lexus?? wil de auto graag nog een poosje houden omdat het een mooie, nette en hele fijne auto is..maar sta wel met een dilemma... :roll: wegdoen voor een fractie van de dagwaarde..of laten maken voor een belachelijk hoog bedrag..ik heb genoeg contacten voor oude amerikanen en oversized mercedes modellen maar voor deze wagen heb ik geen idee waar ik goed en wat voordelig terecht kan voor onderdelen en reparatie...

wie o wie helpt me wat op weg met deze ellende?

Groet Ramon
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
tjah je zou Jelmer kennen vragen of hij die 1uz nog heeft 8 pittertje of ebay afstruien of naar enen Ad die hendelt met ons soort motoren , misschien valt het ook nog wel te repareren in iedergeval succes en welkom hier :rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Ramon, welkom :)

Inderdaad een moeilijke keuze. Wie weet kan Jelmer je nog iets helpen, maar het gaat hoe dan ook geld kosten. Jammer.

Je zou er ook voor kunnen kiezen een andere GS te kopen en deze voor onderdelen te gebruiken, maar dan heb je wel de ruimte nodig.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier Ramon! Wellicht een idee van Hube om inderdaad een sloper te zoeken met een goede motor en deze dan overzetten... Wellicht weet Jelmer hier op de site wel wat voor je... succes!
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus forum. Succes met het repareren van je GS.
Hoop voor je dat het gaat lukken voor een redelijke prijs.
Succes iig.

ps :photo:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom! ik zou gewoon een schadeauto dan zoeken, en dan de motor er uit plukken.