Finally

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Hoi medeforummers,

Laten we beginnen met mijn autoverleden:
Mn eerste auto was een VW Polo 1.0 uit 1986. Student en geen geld, ook geen foto's van.
De 2e werd een VW Golf uit 1982 met een 1.9d van een golf 3 erin. Deze auto had 6,5 ton op de klok, maar reed als een malle.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Nadat de oude Golf een beetje kuren begon te vertonen een Golf 3 tdi aangeschaft.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Mijn afstudeerstage liep in in de buurt en kon de diesel niet meer uit. Toen is er een VW Golf mk1 cabrio uit 1993 gekomen. Deze bijna 5 jaar gehad, boel geld op 'stukgeslagen' (spuiten/nieuw dakje/dingetje hier, dingetje daar, je weet hoe dat gaat) en 100.000 km verder toch maar de knoop doorgehakt om deze weg te doen.
Net na aanschaf:
vs2vc7.jpg

Vlak voor verkoop:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Na lang wikken en wegen een maand geleden toch de cabrio de deur uitgedaan en een Lexus aangeschaft. Dat er een Lexus zou komen stond al vast na 2 jaar als bijbaantje bij Lexus Zwolle gewerkt te hebben :D

De keus is gevallen op een antraciete Lexus IS 200 executive automaat. 2 jaar elke zaterdag door Zwolle te cruisen in die automaatjes was toch wel lekker en eind vd dag weer de koppeling in te moeten drukken van mn eigen auto was toch altijd weer een beetje het dipmomentje van de dag, haha.
De auto had 144k km op de klok en is altijd in onderhoud geweest bij de Toyota dealer. Bij mij gaat hij verder in onderhoud bij de Lexus Dealer. Ondertussen ruim 1000 km erop zitten en het bevalt nog steeds :mrgreen:

Ben er wel achter dat de lexus een wat grotere zuiper is dan dat ik zelf ben, maar ja wie in een mooie auto rond wil rijden moet pijn lijden (in de portemonnee in dit geval).

De planning is om aan deze auto niet zo heel veel te doen (al is dat het voornemen bij elke auto die ik aanschaf en tot nu toe is dat redelijk de mist in gegaan). Wellicht op de originele wielen winterbanden laten draaien een andere hoepels eronder. Helaas heb ik op dat gebied een redelijk dure smaak, dus moet nog sparen en zoeken naar de juiste velg. Verder heb ik er vorige week luxe kentekenplaten op gezet en kentekenplaathouders zonder die fricking reclame erop. Op korte termijn komt er nog wel een dubbel-din dvd systeem in.
Zo stond hij bij de garage waar die te koop stond (zelf nog geen foto's geschoten)
1zn06mv.jpg


Adresjes voor onderdelen is altijd welkom :rulez:

Vragen? Stel ze gerust
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! leuke intro! kijk eens rond in de marktplaats gedeelte van het forum. Staan genoeg verkopers en krijg je ook leuke korting als lid van dit forum!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom :hi:

Leuk die geschiedenis :) Veel plezier met de IS200! Maar ik heb een vermoeden dat dat wel goed gaat komen ;)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom op het forum!

zag er goed uit de cabrio! een maat van me heeft er ook een maar dat is een echte geldverslinder, elk jaar bij de APK...!

veel plezier met je IS200