- 30 aug 2012
- 57
- 8
- 8
Hoi medeforummers,
Laten we beginnen met mijn autoverleden:
Mn eerste auto was een VW Polo 1.0 uit 1986. Student en geen geld, ook geen foto's van.
De 2e werd een VW Golf uit 1982 met een 1.9d van een golf 3 erin. Deze auto had 6,5 ton op de klok, maar reed als een malle.
Nadat de oude Golf een beetje kuren begon te vertonen een Golf 3 tdi aangeschaft.
Mijn afstudeerstage liep in in de buurt en kon de diesel niet meer uit. Toen is er een VW Golf mk1 cabrio uit 1993 gekomen. Deze bijna 5 jaar gehad, boel geld op 'stukgeslagen' (spuiten/nieuw dakje/dingetje hier, dingetje daar, je weet hoe dat gaat) en 100.000 km verder toch maar de knoop doorgehakt om deze weg te doen.
Net na aanschaf:
Vlak voor verkoop:
Na lang wikken en wegen een maand geleden toch de cabrio de deur uitgedaan en een Lexus aangeschaft. Dat er een Lexus zou komen stond al vast na 2 jaar als bijbaantje bij Lexus Zwolle gewerkt te hebben
De keus is gevallen op een antraciete Lexus IS 200 executive automaat. 2 jaar elke zaterdag door Zwolle te cruisen in die automaatjes was toch wel lekker en eind vd dag weer de koppeling in te moeten drukken van mn eigen auto was toch altijd weer een beetje het dipmomentje van de dag, haha.
De auto had 144k km op de klok en is altijd in onderhoud geweest bij de Toyota dealer. Bij mij gaat hij verder in onderhoud bij de Lexus Dealer. Ondertussen ruim 1000 km erop zitten en het bevalt nog steeds :mrgreen:
Ben er wel achter dat de lexus een wat grotere zuiper is dan dat ik zelf ben, maar ja wie in een mooie auto rond wil rijden moet pijn lijden (in de portemonnee in dit geval).
De planning is om aan deze auto niet zo heel veel te doen (al is dat het voornemen bij elke auto die ik aanschaf en tot nu toe is dat redelijk de mist in gegaan). Wellicht op de originele wielen winterbanden laten draaien een andere hoepels eronder. Helaas heb ik op dat gebied een redelijk dure smaak, dus moet nog sparen en zoeken naar de juiste velg. Verder heb ik er vorige week luxe kentekenplaten op gezet en kentekenplaathouders zonder die fricking reclame erop. Op korte termijn komt er nog wel een dubbel-din dvd systeem in.
Zo stond hij bij de garage waar die te koop stond (zelf nog geen foto's geschoten)
Adresjes voor onderdelen is altijd welkom :rulez:
Vragen? Stel ze gerust
Laten we beginnen met mijn autoverleden:
Mn eerste auto was een VW Polo 1.0 uit 1986. Student en geen geld, ook geen foto's van.
De 2e werd een VW Golf uit 1982 met een 1.9d van een golf 3 erin. Deze auto had 6,5 ton op de klok, maar reed als een malle.

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Nadat de oude Golf een beetje kuren begon te vertonen een Golf 3 tdi aangeschaft.

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Mijn afstudeerstage liep in in de buurt en kon de diesel niet meer uit. Toen is er een VW Golf mk1 cabrio uit 1993 gekomen. Deze bijna 5 jaar gehad, boel geld op 'stukgeslagen' (spuiten/nieuw dakje/dingetje hier, dingetje daar, je weet hoe dat gaat) en 100.000 km verder toch maar de knoop doorgehakt om deze weg te doen.
Net na aanschaf:

Vlak voor verkoop:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Na lang wikken en wegen een maand geleden toch de cabrio de deur uitgedaan en een Lexus aangeschaft. Dat er een Lexus zou komen stond al vast na 2 jaar als bijbaantje bij Lexus Zwolle gewerkt te hebben

De keus is gevallen op een antraciete Lexus IS 200 executive automaat. 2 jaar elke zaterdag door Zwolle te cruisen in die automaatjes was toch wel lekker en eind vd dag weer de koppeling in te moeten drukken van mn eigen auto was toch altijd weer een beetje het dipmomentje van de dag, haha.
De auto had 144k km op de klok en is altijd in onderhoud geweest bij de Toyota dealer. Bij mij gaat hij verder in onderhoud bij de Lexus Dealer. Ondertussen ruim 1000 km erop zitten en het bevalt nog steeds :mrgreen:
Ben er wel achter dat de lexus een wat grotere zuiper is dan dat ik zelf ben, maar ja wie in een mooie auto rond wil rijden moet pijn lijden (in de portemonnee in dit geval).
De planning is om aan deze auto niet zo heel veel te doen (al is dat het voornemen bij elke auto die ik aanschaf en tot nu toe is dat redelijk de mist in gegaan). Wellicht op de originele wielen winterbanden laten draaien een andere hoepels eronder. Helaas heb ik op dat gebied een redelijk dure smaak, dus moet nog sparen en zoeken naar de juiste velg. Verder heb ik er vorige week luxe kentekenplaten op gezet en kentekenplaathouders zonder die fricking reclame erop. Op korte termijn komt er nog wel een dubbel-din dvd systeem in.
Zo stond hij bij de garage waar die te koop stond (zelf nog geen foto's geschoten)

Adresjes voor onderdelen is altijd welkom :rulez:
Vragen? Stel ze gerust