Fluitend geluid rechtsvoor na vervanging remmen

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
144
43
Afgelopen vrijdag heb ik zelf mijn remmen aan de voorkant vervangen, Bosch schijven en Ferodo blokken. Ging allemaal prima, behalve dat ??n bout afbrak, maar gelukkig kon de man van de doe het zelf garage dat fixen, hij had nog een nieuwe bout liggen. Verder alles goed gelukt en was met 2 uurtjes klaar, alles remde verder weer prima na dit vervangen te hebben.

Maar nu vanmorgen nam ik een rotonde vrij fors linksom en hoor ik iets fluiten rechtsvoor. Het lijkt wel alsof de slijtageindicator van die nieuwe blokken aan loopt. Ik weet toch wel zeker dat die blokken niet op zijn eigenlijk. Iemand enig idee hoe dit kan?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
144
43
mlcoolj zei:
stofplaat niet gebogen?

Bij mijn weten was ik daar niet aangekomen, maar nu zeg je iets, misschien met het draaien van de ophanging zodat ik er beter aan kon ben ik daar toch per ongeluk aan gekomen.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
385
122
43
Kan zijn dat je de remmen hoort piepen. Dit wil wel eens voorkomen tijdens het sturen als je niet remt.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
144
43
Heb het inmiddels al opgelost, bleek toch die stofplaat/dat hitteschild te zijn. Even volledig naar rechts insturen, dan kun je er makkelijk bij, even beetje buigen en klaar. Heb vanmorgen toen ik weer moest gaan werken het fluitend geluid in elk geval niet meer gehoord.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
144
43
Nou ja, nog niet helemaal dus merkte ik. Het komt wel niet meer zo snel voor, dus ik denk dat ik die stofkap nog iets verder terug moet buigen. Ik moet echt flink in de bocht hangen wil het weer gaan fluiten.