Foutmeldingen

jftanghe

Nieuw hier
10 nov 2014
2
0
0
Mijn Lexus Gs 430 vertooonde gisteren eerst het oranjelampje van het motormanagement. De wegenwacht constateerde foutmelding 430. Efficientie katalysator onder minimumwaarde bank 2.
Op mijn verzoek werd deze foutmelding gewist, waarna toen we wegreden na enige tijd de melding verscheen VSC en VSC off. Ondanks het losmaken van de accupolen om de computer te resetten kwam de melding weer terug. Wie kan mij helpen en adviseren wat te doen en wat dit betekent?
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Waarscheinlijk is de efficiency van je katalysator niet goed meer. Dit kan verholpen worden door je katalysator te vervangen.
Dit is meestal een erg duur onderdeel en met montage een erg dure reparatie.
Goedkoopste oplossing is een Blox Racing Check Engine Light Eliminator Adapter te plaatsen tussen je onderste lambda sensor(s)
Deze zorgt ervoor dat je sensor een lager percentage meet en dus geen foutmelding meer geeft.
Vaak is het zo dat als je deze foutcode krijgt dan is je viergas test meting nog steeds apk goed dus dan kan je het met deze adaptor oplossen.
Je kunt dit kopen bij

http://fullcartuning.nl/blox-racing-check-engine-light-eliminator-adapter
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title
 

Bijlagen

  • photo2544.jpg
    photo2544.jpg
    144,2 KB · Weergaven: 51

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het hoeft idd niet direct te betekenen dat je cat defect is of een uitlaatlek. Ik gok dat de sensor defect is (bank 2, sensor 2). Die geeft waarschijnlijk een verkeerd voltage af. Tankdop issue is ook mogelijk.

Lexus/Toyota kan dmv hun ODBII tester de sensor(s) uitlezen en grote kans dat ze daar nog wat uit kunt opmaken (niet fluctueren, voltage uit spec, etc). Waarschijnlijk niet haalbaar, maar mooiste zou zijn als je de sensor in bank 1 zou plaatsen ter test. Als je dan code 420 krijgt weet je genoeg (moet je het wel kunnen uitlezen uiteraard)
wink.png
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
is inderdaad sarcastisch, het lost het probleem niet op en als het iets ernstigs is dan kan het voor meer problemen zorgen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Btw, testprocedure bank2, sensor 2. Altijd fijn voor de archieven.
 

Bijlagen

  • TROUBLESHOOT_LEXUS_O2_SENSOR_MALFUNCTION.pdf
    50,7 KB · Weergaven: 72