Fuel filter change ? Lifetime filter ?

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Bon dia,

Er staat in mijn 2 boeken geen woord over het wisselen van het brandstoffilter.
Het is niet de moeite en het geld waard om te wisselen typen gebruikers en dealers op internet.
Ze worden alleen gewisseld bij het tanken van diesel ....of als de fuelpressure niet goed is.

Wie van jullie heeft hem al gewisseld wat kostte dat ?

Groet

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik ontdekte bij mijn LS een hagelnieuw filtertje toen hij op de brug stond, dus het wordt wel gedaan.
Of dat betekent dat de LS problemen heeft gehad of dat het onderhoud was weet ik niet.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lifetime filter in relatie tot wat ? Economische/theoretische levensduur v/d auto..? Daar zit je dan al ruim boven. ;)

@Niels; toen jij de auto kocht bokte deze toch? Misschien heeft je voorganger daarom het filter vervangen..

Het zou mij niet verbazen (met de leeftijd v/d auto in gedachten), dat het enigszins vervuild is, maar zelfs dan hoeft dat nog niet veel te betekenen. Je kunt idd e.e.a. opmaken uit de fuelpressure, wat je al aangeeft...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Bij benzinemotoren van Toyota/Lexus wordt geen termijn aangegeven, maar goed na 250.000 km lijkt het me een mooi moment uit voorzorg
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Filter is geen mm verplaatst, ik heb ook geen nieuwe wartels bij het filter kunnen krijgen wel alvast een flens ding gekocht. Pijpen snijder ligt klaar emmertje ook voor het spillen maar mijn tank zit vol.
Ik hoop ergens een stukje rubberen leiding te vinden tussen de tank en het filter.

Drama dus
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Wanneer een filter te vervangen? Ik houd altijd max 100k km aan.
Indien de auto langere tijd gestaan heeft sowieso altijd vervangen. Meeste mensen zetten de auto voor langere tijd weg met te weinig benzine in de tank-> tank gaat dan roesten en bij de eerst volgende keer tanken, gaat er een flinke sloot roestige benzine richting benzinefilter waardoor die minder kan gaan werken. Ik zaag ze altijd open na vervangen en soms rotgeschrokken over de hoeveelheid troep in het filter.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als toch je achterbank eruit ligt, kun je dan niet beter de benzinepomp eruit schroeven en de tank leegpompen?

PB Blaster & co:
PB Blaster=ok. A 50/50 mix of acetone & ATF=Best Ever! Here's the cold, hard facts from the April/May 2007 edition of Machinist's Workshop. They did a test of penetrating oils where they measured the force required to loosen rusty test devices. Buy the issue if you want to see how they did the test. The results reported were interesting. The lower the number of pounds the better.

Penetrating oil . Average load .. Price per fluid ounce
None ................. 516 pounds .
WD-40 .............. 238 pounds .. $0.25
PB Blaster ......... 214 pounds .. $0.35
Liquid Wrench ... 127 pounds .. $0.21
Kano Kroil ........ 106 pounds .. $0.75
ATF-Acetone mix.. 53 pounds .. $0.10
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Re: Operation Exterminate Fuel filter

Ok het is zover het vwas een echte hel, veel politie veel millieudiensten en een ondraaglijke benzine cloud im das pand. Ik heb kapotte handen en de verkeerde maten gekocht.

Nu eerst is wat serious picas,
























Nou ik ben er nog niet want ik kan geen nieuwe klemmen kopen alleen bij de dealer en datt gaat kosten maar het moet. De andere leidingen zijn ook verrot en die gaan gauw lekken als ze niet vast zitten.

groet

Lexter
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dus toch eronder gekregen! goed bezig man! en voel je wat verschil? of kon je de auto niet rijden? Heb je de oude opengezaagd? ben benieuwd of er veel troep in zit.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Er kwam een tsunami van bruine roest soep uit .....
En natuurlijk merk je verschil na 3 dagen werken en 150 eu armer alleen voor een filter van 20 eu.
Het gaat zelfs steeds beter maar dat komt mede door dat ik langzaam in zie wat de EVAP is wat de EGR is welke slangetjes nou wat precies doen.

Neem nou jullie charcoal canisters die verpesten je vacuum traject, niemand die die dingen vervangt laat staan openmaakt. Sinds ik de canister en de iddle valve in de stuurpomp heb uitgeschakeld loopt ie beter.
En sinds ik alle koelvloeistof connecties luchtdicht heb gemaakt is er weer er druk.
Ik moet nog even een compressietest, een brandstof druk test, nog wat sensoren testen mijn mijn Traction controle op fail safe zetten.

En dan is ie al nieuw en ruil ik hem in voor een Alto.

:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
En zelfs al heb je een Alto uit 1988 waarvan je denkt dat niemand hem wil hebben, ze kunnen gestolen worden (ik spreek uit ervaring) :p
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Om de leiding te kunnen vast pakken en te kunnen schuren moest ik wat clips losmaken en die braken meteen af de poreuze troep maar die clips zijn zeldzaam dus daarvoor moet ik naar de ' dealer '.
Het is overigens alleen rondom het filter vreselijk roestig ik vrees dat alle leidingen daar vervangen moeten worden.
De tank is bijna leeg gereden en dan kan ik hem uitbouwen en alles schoonmaken want er zit waarschijnlijk meer roest in dan ik vermoed en ook in de leidingen. Spaanse benzine is meer water dan petrol en in Holland verdunnen ze zelfs het bier dus dat zet mij tot denken aan.
Ik las ergens dat je ook een aftap punt hebt maar die heb ik nog niet kunnen vinden iemand anders wel ?

:worship: