Functie van dunne draadjes direct op de accu

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heren,

Ik heb zojuist ontdekt dat bij mijn LS400 bij de accu een tweetal draadjes direct op de accupolen zitten met aan ieder draadje een zekering (de min zit los, volg de draad links van de zekeringhouder zonder zekering):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De min (zwart) is al helemaal afgebroken en de plus zit nog net vast:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Iemand enig idee wat de betekenis van deze draadjes is?
Ik vermoed het alarmsysteem, maar ik weet het niet zeker.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hmm, er zit een soort zuignap ding in voor de carkit, misschien dat het daar van is.
Ik heb nog niet gemerkt dat iets specifieks het niet deed (op de mistlampen na, maar dat is dit denk ik niet), dus ik denk dat ik het gewoon even zo laat.

Bedankt!
 

meeusenmichel

Actief
23 feb 2012
121
0
0
als het van de mistlampen is, zou de draad toch naar een contactor ("relais") moeten gaan.
inderdaad, laat het eraf. Zolang hij het doet, en je niks mist... ;)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
meeusenmichel zei:
als het van de mistlampen is, zou de draad toch naar een contactor ("relais") moeten gaan.
inderdaad, laat het eraf. Zolang hij het doet, en je niks mist... ;)

Ok, naja de mistlampen doen het niet, dus ik kijk het nog wel allemaal na binnenkort.
Zag ook dat in ieder geval bij 1 mistlamp de stekker los is in de bumper, deze is dan ook dusdanig beschadigd dat ik daar ook een nieuwe/andere voor nodig heb.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat die draadjes van de mistlampen zouden zijn, omdat die lampen logischerwijs idd. via de relais-/zekeringkast gaat.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
stekkertjes trekken ze expres los ivm met de keuring zodra een hoogtestel of lamp het niet doet.
Ff repareren en klaar is kees ....

Dat je niet eens alle verlichting controleert voor je iets koopt Niels onbegrijpelijk !!

:p

Het is onmogelijk als je geen kennis hebt van alle opties om ook alles te controleren mijn 2de LS die koop zal mij niet foppen.

:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
Dat je niet eens alle verlichting controleert voor je iets koopt Niels onbegrijpelijk !!

:p

Ik had het wel gezien toen ik hem kocht hoor.
Maar ja, mistlampen, wat kan daar nou aan kapot zijn :p

Heb al nieuwe mistlampen liggen :rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bijvoorbeeld :p

Ik heb laatst al eens gekeken en toen zag ik dat eea. ook echt kapot was (stekker, glas) dus ik ga ze binnenkort vervangen.
Ik zit ook te denken om HID in de mistlampen te doen, gewoon omdat het kan.