Funtie van slang?

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Hallo.

Ik heb pas ontdekt dat er wat water in me kofferbak stond en ik heb het rubber al vervangen van de kofferbak.
De bekleding van de kofferbak heb ik er namelijk aan de binnen kant eraf gehaald om te kijken waar ik iets van lekkage sporen zag.
Nu zag ik aan beide kanten in de kofferbak deze slangen zitten(zie foto`s) en op de linker (daar was het toen gewoon droog) geen tot weinig speling op de slang zit, In tegendeel tot de slang aan de rechterkant van de auto daar zit veel speling op (en daar was het ook nat destijds).
Maar ik was benieuwd of iemand weet waar deze 2 kunststof (afvoerslangen) van zijn?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • photo2832.jpg
    photo2832.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 56
  • photo2833.jpg
    photo2833.jpg
    237,7 KB · Weergaven: 46

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
No Title

Ja dat klopt er zit een schuif/kantel dak in, en ik heb geprobeerd de slangen door te prikken met een dunne draad maar kwam er niet aan de andere kant uit in ieder geval.
Iemand nog een idee hoe ik hier door heen kan komen?
Bij het schuifdak zitten daar alleen de 2 afvoer gaten aan de voorkant(zie foto) of zitten er aan de andere kant (waar het dak de auto inschuift nog 2 gaten?(dit kan ik niet zien namelijk als het dak ingeschoven zit).
En bij de linker (bestuurderskant) dan duurt het even voordat het wegloopt maar dan loopt het water niet bij mijn achterwiel via het slangetje weg maar het komt onder de auto uit (zie foto).
En als ik bij de rechterkant(bijrijderskant) water in het gat giet dan blijft het staan.
Bij de slang die aan de bijrijderskant zit heb ik aan het uiteinde bij de kofferbak in geblazen en ik hoor de lucht aan de achterkant van de glasplaat onder het dak van de auto schuift eruit komen, en ik zie het water niet borrelen bij het voorste gat van de foto wat mij logisch lijkt.
 

Bijlagen

  • photo2834.jpg
    photo2834.jpg
    212,3 KB · Weergaven: 42
  • photo2835.jpg
    photo2835.jpg
    274,7 KB · Weergaven: 43
  • photo2836.jpg
    photo2836.jpg
    233,1 KB · Weergaven: 43
21 jan 2014
250
17
0
De af-fabriek gemonteerde daken die ik ken wateren altijd onder de auto af. Dit heeft ook te maken met een lichte onderdruk tijdens het rijden zodat er een beetje zuiging rond de glasplaat is. Afhankelijk van de fabrikant van het dak 2 of 4 slangen. Inalfa in Venray produceerd voor vrijwel alle auto fabrikanten de af-fabriek gemonteerde daken.
(http://www.inalfa-roofsystems.com/en/products/insliders/ )

Mijn advies is van benenden af aan omhoog werken. Zoek de uitstroom openingen op en check deze. Een optie kan zijn om met je mond, of perslucht, de leiding van beneden af aan door te blazen. De truck met de 3mm3 Electro draad werkt super. Let wel op dat het een draad is met meerdere kernen, niet 1 harde kern!

Meestal zitten deze slangetjes vol met zand, stof of troep van bomen of iets dergelijks.

Succes met je zoekt tocht!
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Ik zal het inderdaad eens met iets van een compressor te proberen en kijken of ik daar verder mee kom.
Het schuif/kantel dak is niet af-fabriek is 2 jaar later in gezet door Webasto.
Ben daar tijd geleden ook mee terug geweest want deze begon steeds harder te suizen tijdens het rijden en lekken.
Daar bleek een terug toepactie op te zijn geweest dus hebben ze de glasplaat vervangen.