gasveren achterklep

markh1988

Nieuw hier
12 okt 2015
3
0
0
hallo,


ik ben net nieuw hier maar heb al gelijk een vraag, ik vroeg mij af of er toevallig andere gasveren voor mijn IS250 van 2006 te krijgen zijn zat als ik op de knop van de achterklep druk de achterklep ook echt open gaat in plaats van alleen uit het slot springt?

alvast bedankt.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Hej Welkom! Misschien even voorstellen in het daarvoor gemaakte topic ;)

En ik blijf dit ook even volgen, want ik ben daar ook wel benieuwd naar! Ik ben van een IS200 naar een GS430 gegaan, en bij die IS200 ging hij ook helemaal open, en bij de GS430 springt hij inderdaad alleen maar uit het slot! Is minder handig als je je handen vol hebt!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
IS200 en ook GS 2e gen maken gebruik van torsiestangen. Die kun je instellen voor bv gebruik met een spoiler, dus meer veerdruk. Stel je deze zwaarder in (zonder spoiler), dan popt je klep zowat helemaal open, of je boort er wat gaatjes bij. Eventueel kun je nog aftermarket gasveren installeren.

Nieuwe generaties kennen een gasveer. Daar zal je dus een zwaarder type gasveer moeten gebruiken om de klep automatisch en volledig te openen.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik ben wel benieuwd of dit al gemonteerd is? ik hoor niets meer hiervan. Terwijl ik hier toch wel een interessant oor naar heb
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik heb trouwens ook even zitten zoeken net, en ik kwam op deze website: http://www.gasveerwinkel.nl/
Volgens mij is dat nog wel het slimste :)

Voor ongeveer ?100,- heb je 2 nieuwe gasveren, helemaal gemaakt zoals jij ze wil hebben, en dan hoef je ze alleen maar te wisselen, en dan gooit hij zo je klep open, zo hard als je het zelf wil :)
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
das een goeie ! Nu alleen de vraag. Wat zijn de specs van de orginele gasveren en de Werkdruk hiervan
Edit: die van de motorkap​ heeft een druk van 185 dus daar moeten we boven gaan zitten
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Hey mijn achterklep donderd (zeker met de koude dagen) ook hard dicht. Bij Lexus niet te betalen die dingen o_O
iemand al partnumbers van die gasveren? Lexus is250 2010

greetz
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
284
163
43
Lastig te vinden inderdaad, zullen denk ik ook niet veel besteld worden.

Wellicht dat de MONROE ML6009 past.. Maar het beste is even op zo'n gasveer kijken, wat staat daar exact op aan nummers en eventueel een daadwerkelijke fabrikant?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Hey Sammie, ik heb de veren al eens losgehad en de nummers door gegeven aan een groot bedrijf die ze maakt. Geen resultaat..
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
284
163
43
En met Google en op onderdelensites vind je ook niets onder die nummers?

Dan zit er wellicht niets anders op dan de dealer of bij van Deijne kijken.
 

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik weet, het is een oud onderwerp, maar een update op de hierboven genoemde onderdelennummers kan anderen helpen. Hoewel de benaming anders suggereert zijn de hierboven genoemde nummers, gasveren voor de motorkap. Deze zijn te kort om voor de kofferklep te gebruiken. Behalve via bijv. Ebay, Aliexpress en Amazon zijn er geen gasveren voor de Lexus IS250/220 leverbaar. Ik heb mijn twijfels bij de kwaliteit van deze veren en daarnaast vind ik ze relatief duur. Inmiddels weet ik uit eigen ervaring dat de kofferklep gasdruk veren van een Opel Corsa B (Bj 1993 tot 2002) perfect passen. Er zijn 2 varianten leverbaar voor deze auto, een iets langere en een iets korte versie. Ik heb zelf de iets kortere versie gekozen om te voorkomen dat de kofferbak niet meer dicht kan omdat de demper niet verder ingedrukt kan worden. Omdat de veren krachtiger zijn dan de originele Lexus veren, heb ik bewust maar aan één kant de veer vervangen. De klep sprint nu netjes vanzelf open en is met een normale krachtsinspanning weer te sluiten.

Via mister Auto heb ik een veer van het merk Bolk besteld (ref BOL-A805) Lengte 545mm, uitwerpkracht van 360N. Werkt top en heeft me maar €5,- gekost!
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Ik weet, het is een oud onderwerp, maar een update op de hierboven genoemde onderdelennummers kan anderen helpen. Hoewel de benaming anders suggereert zijn de hierboven genoemde nummers, gasveren voor de motorkap. Deze zijn te kort om voor de kofferklep te gebruiken. Behalve via bijv. Ebay, Aliexpress en Amazon zijn er geen gasveren voor de Lexus IS250/220 leverbaar. Ik heb mijn twijfels bij de kwaliteit van deze veren en daarnaast vind ik ze relatief duur. Inmiddels weet ik uit eigen ervaring dat de kofferklep gasdruk veren van een Opel Corsa B (Bj 1993 tot 2002) perfect passen. Er zijn 2 varianten leverbaar voor deze auto, een iets langere en een iets korte versie. Ik heb zelf de iets kortere versie gekozen om te voorkomen dat de kofferbak niet meer dicht kan omdat de demper niet verder ingedrukt kan worden. Omdat de veren krachtiger zijn dan de originele Lexus veren, heb ik bewust maar aan één kant de veer vervangen. De klep sprint nu netjes vanzelf open en is met een normale krachtsinspanning weer te sluiten.

Via mister Auto heb ik een veer van het merk Bolk besteld (ref BOL-A805) Lengte 545mm, uitwerpkracht van 360N. Werkt top en heeft me maar €5,- gekost!
Hey bedankt voor je reactie ik heb er gelijk een besteld. Wel €30,- maar als hij past en werkt heb ik daar meer dan vrede mee. Ik zal het resultaat melden hier.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hey bedankt voor je reactie ik heb er gelijk een besteld. Wel €30,- maar als hij past en werkt heb ik daar meer dan vrede mee. Ik zal het resultaat melden hier.
Ik heb hem ook besteld alleen kostte hij bij mij €15,50 incl. €8,95 verzendkosten.
Besteld bij Mister auto.
Ben benieuwd.
Leuk om te proberen zonder al teveel financiële schade als het nìet lukt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Maximus_1976 en Dutch88