gasveren achterklep

markh1988

Nieuw hier
12 okt 2015
3
0
0
hallo,


ik ben net nieuw hier maar heb al gelijk een vraag, ik vroeg mij af of er toevallig andere gasveren voor mijn IS250 van 2006 te krijgen zijn zat als ik op de knop van de achterklep druk de achterklep ook echt open gaat in plaats van alleen uit het slot springt?

alvast bedankt.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Wauw echt blij met je reactie man:love: Eindelijk na 6jaar gaat mijn achterklep weer vanzelf open.Ik heb zoals in je bericht staat 1gasveer vervangen. Werkt top en ben je zeer dankbaar!

Groetjes
Ik heb hem ook binnen. Ligt hier al een tijdje op de werkbank.
Kun je er makkelijk bij komen? Of moet de halve kofferbak gesloopt worden?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik heb hier eigenlijk ook nooit bij stilgestaan en gezien de gasveren voor de motorkap die ik voor nog geen 20 euro heb vervangen en 2 minuten werk, vraag ik me vooral af: waarom heb ik hier nooit eerder iets mee gedaan? :p

En als ik het goed begrijp is dat Opel nummer OEN-132724 en is 'ie zo ook bij andere fabrikanten/leveranciers te vinden, kan dat kloppen?
 
Laatst bewerkt:

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik heb hem ook binnen. Ligt hier al een tijdje op de werkbank.
Kun je er makkelijk bij komen? Of moet de halve kofferbak gesloopt worden?
Werk valt mee, paar clips losmaken, lampje in de kofferbak losnemen en de bekleding naar beneden trekken. Daarna kan je bij de bevestigingspunten van de gasdrukveer. YouTube is your best friend. Er zijn talrijke filmpjes te vinden. Kost je ongeveer 15 minuten. Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik heb hier eigenlijk ook nooit bij stilgestaan en gezien de gasveren voor de motorkap die ik voor nog geen 20 euro heb vervangen en 2 minuten werk, vraag ik me vooral af: waarom heb ik hier nooit eerder iets mee gedaan? :p

En als ik het goed begrijp is dat Opel nummer OEN-132724 en is 'ie zo ook bij andere fabrikanten/leveranciers te vinden, kan dat kloppen?
Klopt het OEN nummer wat je noemt is een van de compatibel nummers.

Als je het volgende in acht neemt kan het niet misgaan: "Opel Corsa B (Bj 1993 tot 2002) perfect passen. Er zijn 2 varianten leverbaar voor deze auto, een iets langere en een iets korte versie. Ik heb zelf de iets kortere versie gekozen om te voorkomen dat de kofferbak niet meer dicht kan omdat de demper niet verder ingedrukt kan worden." Ik denk dat die iedere auto onderdelen leverancier de gasdrukveer moet kunnen leveren. Prijzen en kwaliteit zullen uiteen lopen.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Klopt het OEN nummer wat je noemt is een van de compatibel nummers.

Als je het volgende in acht neemt kan het niet misgaan: "Opel Corsa B (Bj 1993 tot 2002) perfect passen. Er zijn 2 varianten leverbaar voor deze auto, een iets langere en een iets korte versie. Ik heb zelf de iets kortere versie gekozen om te voorkomen dat de kofferbak niet meer dicht kan omdat de demper niet verder ingedrukt kan worden." Ik denk dat die iedere auto onderdelen leverancier de gasdrukveer moet kunnen leveren. Prijzen en kwaliteit zullen uiteen lopen.
Meen je? Welke nummer is dan voor de motorklep? bvd Arjan