Gebruik accupakket UX 300e

KEEZZZ

Nieuw hier
7 mrt 2021
23
15
3
Wij hadden pas met onze UX 300e nog 26 km actieradius over, bijna leeg dus..... De Wallbox aangesloten en er ging precies 38 kWh in. Dat is toch wel vreemd, er zit 54,3 kWh in het accupakket, dus dan maar 80% op(ge)laden? Dat zal denk het antwoord zijn, om de accu te beschermen(10 jaar garantie) wordt er maar 80% van het pakket gebruikt. Als dit zo is, wel jammer want dit kost fors actieradius, die is nu "maar" een 300 km en dat zou eigenlijk zomaar 400 km kunnen zijn.
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd????:unsure:.
Bij de laatste 10 km wordt je zeer dringend verzocht de auto op te laden. De dealer (Ridderkerk) gaf aan dat je nog best een stuk kan rijden als die leeg is, maar dat voelt niet goed.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
847
113
Ja, dat klopt, zover ik weet is er niet een EV fabrikant die standaard de accu 100% laat volladen al kun je dit soms wel overrulen als je bijvoorbeeld een lange rit moet maken. Volledig leeg kan overigens ook niet, er blijft altijd iets power in de accu zitten. Dit alles om de accu te beschermen en de levensduur te verlengen.
Hybrides doen dit al 25 jaar vanaf de eerste Prius.
Ook mijn telefoon en Laptop heb ik zo ingesteld: bij 80% stopt het laden, de accu gaat dan veel langer mee.