- 22 jan 2011
- 80
- 0
- 0
Het lijkt me handig om een "Gebruikers Review" sectie te openen, waar de CT rijders hun eerste bevindingen kunnen delen met de community.
Lotgenoten,
Op 29 Juli 2011 heb ik de sleutels van mijn CT200h (Black LL, Grey leder, zonder sunroof) in ontvangst mogen nemen bij de L&P Lexus dealer in Eindhoven. Inmiddels staan er 7.200km op de teller, iets meer dan de bedoeling was, maar wel met een goede reden. Het rijden in de CT is simpelweg een feest!
Ik heb voor mij de juiste uitvoering gekozen, de kleurcombinatie is erg fraai (foto?s volgen nog) en de ML installatie is subliem. Ik heb nog zitten twijfelen om een dashboard strip te gaan halen, maar daar ben ik nog niet over uit. Ook de dorpelverlichting blijft me bezighouden, maar wil het denk ik toch een keer in het echt zien. Ik loop toch echt iedere keer met een glimlach naar de auto en draai me telkens nog even om als ik weer wegloop.
Enkele positieve punten:
? Heerlijke stoelen; verwarmd, goed te verstellen, steun aan onderrug. Het valt ook mijn passagiers op dat de stoelen een lekkere zit hebben. Ook op lange afstanden blijft de zit goed.
? Stil; met name binnen de bebouwde kom, maar ook op provinciale- en snelwegen. Ik vond de BMW1 al redelijk stil, maar de CT slaat echt alles. Het is wel spelen met het gaspedaal overigens (zie negatieve punten).
? Comfort; echt alles is voorhanden, je laat je voor je gevoel rijden, ML installatie is super! De algehele indruk is dat je in een luxe auto over de weg heen zoeft.
? Onderstel; sportief afgesteld, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
? Ruimte; voorin meer dan voldoende, achterin soms behelpen, kofferruimte is voldoende. Je moet bij de CT ook geen grote auto verwachten, dat is het gewoon niet.
? Uiterlijk; over uiterlijk valt niet te twisten, maar de CT is toch wel een verschijning hoor. Ik vind het een plaatje en het is opvallend om te zien hoeveel aandacht je krijgt van andere weggebruikers. De LED dimlichten zien er echt strak uit in combinatie met de LED dagverlichting.
Enkele negatieve punten:
? Vermogen; de CT is verbluffend snel binnen de bebouwde kom, maar niet op snelwegen. Je komt absoluut makkelijk met het verkeer mee, maar het kost de CT gewoon meer moeite en dus meer lawaai van de motor. Dat laatste zorgt voor minder comfort en dat is jammer. Ik hecht steeds meer waarde aan het comfort wat dus ten koste gaat van de prestaties in mijn optiek. Dit is echt een groot kritiekpunt en het zou Lexus sieren daar iets mee te doen bij de eventuele opvolger van de CT. Of meer vermogen bij lagere toeren of een betere geluidsisolatie zodat je het lawaai minder hoort.
? Wegligging; hij stuurt geweldig in sportmode, maar de BMW1 gaf me toch een stabielere indruk.
Dat is op zich geen negatief punt voor de CT, maar het is wel opvallend en ik mis in dat opzicht de BMW toch wel een beetje.
? Verbruik; ik zit nu volgens de boordcomputer op 5,4l/100km gemiddeld over het geheel genomen (gemiddelde snelheid 67km/h). Het meest zuinige was 4,5l/100km, maar dan rij je ook wel heel erg voorzichtig en vraag je weinig vermogen (het is echt opletten wat je doet). Bij 100 op de snelweg iets minder dan 5 liter, bij 110 ongeveer 5 liter, bij 120 5,5 liter en daarboven gaat het toch wel rap richting de 6 a 6,5 liter per 100km. Ik rij overigens altijd in de ?normal mode?, af en toe ?EV mode?. Bij het stoplicht vaker in ?Sport mode? om de VAG rijders een beetje te plagen
. Het verbruik op de snelweg valt dus een beetje tegen, maar ik denk dan ook dat de ware kracht van de CT pas echt zichtbaar wordt bij gebruik in de stad. Overigens is het echt suf dat de brandstof indicatie zo ruim is afgesteld, meer dan 36 liter heb ik er nooit in kunnen krijgen.
Cijfer:
Voor de een is de CT wellicht een smakeloze hap, voor de ander een delicatesse. Ik geef de CT met groot plezier een dikke 8.
Cheers,
Suxel
Lotgenoten,
Op 29 Juli 2011 heb ik de sleutels van mijn CT200h (Black LL, Grey leder, zonder sunroof) in ontvangst mogen nemen bij de L&P Lexus dealer in Eindhoven. Inmiddels staan er 7.200km op de teller, iets meer dan de bedoeling was, maar wel met een goede reden. Het rijden in de CT is simpelweg een feest!

Ik heb voor mij de juiste uitvoering gekozen, de kleurcombinatie is erg fraai (foto?s volgen nog) en de ML installatie is subliem. Ik heb nog zitten twijfelen om een dashboard strip te gaan halen, maar daar ben ik nog niet over uit. Ook de dorpelverlichting blijft me bezighouden, maar wil het denk ik toch een keer in het echt zien. Ik loop toch echt iedere keer met een glimlach naar de auto en draai me telkens nog even om als ik weer wegloop.
Enkele positieve punten:
? Heerlijke stoelen; verwarmd, goed te verstellen, steun aan onderrug. Het valt ook mijn passagiers op dat de stoelen een lekkere zit hebben. Ook op lange afstanden blijft de zit goed.
? Stil; met name binnen de bebouwde kom, maar ook op provinciale- en snelwegen. Ik vond de BMW1 al redelijk stil, maar de CT slaat echt alles. Het is wel spelen met het gaspedaal overigens (zie negatieve punten).
? Comfort; echt alles is voorhanden, je laat je voor je gevoel rijden, ML installatie is super! De algehele indruk is dat je in een luxe auto over de weg heen zoeft.
? Onderstel; sportief afgesteld, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
? Ruimte; voorin meer dan voldoende, achterin soms behelpen, kofferruimte is voldoende. Je moet bij de CT ook geen grote auto verwachten, dat is het gewoon niet.
? Uiterlijk; over uiterlijk valt niet te twisten, maar de CT is toch wel een verschijning hoor. Ik vind het een plaatje en het is opvallend om te zien hoeveel aandacht je krijgt van andere weggebruikers. De LED dimlichten zien er echt strak uit in combinatie met de LED dagverlichting.
Enkele negatieve punten:
? Vermogen; de CT is verbluffend snel binnen de bebouwde kom, maar niet op snelwegen. Je komt absoluut makkelijk met het verkeer mee, maar het kost de CT gewoon meer moeite en dus meer lawaai van de motor. Dat laatste zorgt voor minder comfort en dat is jammer. Ik hecht steeds meer waarde aan het comfort wat dus ten koste gaat van de prestaties in mijn optiek. Dit is echt een groot kritiekpunt en het zou Lexus sieren daar iets mee te doen bij de eventuele opvolger van de CT. Of meer vermogen bij lagere toeren of een betere geluidsisolatie zodat je het lawaai minder hoort.
? Wegligging; hij stuurt geweldig in sportmode, maar de BMW1 gaf me toch een stabielere indruk.
Dat is op zich geen negatief punt voor de CT, maar het is wel opvallend en ik mis in dat opzicht de BMW toch wel een beetje.
? Verbruik; ik zit nu volgens de boordcomputer op 5,4l/100km gemiddeld over het geheel genomen (gemiddelde snelheid 67km/h). Het meest zuinige was 4,5l/100km, maar dan rij je ook wel heel erg voorzichtig en vraag je weinig vermogen (het is echt opletten wat je doet). Bij 100 op de snelweg iets minder dan 5 liter, bij 110 ongeveer 5 liter, bij 120 5,5 liter en daarboven gaat het toch wel rap richting de 6 a 6,5 liter per 100km. Ik rij overigens altijd in de ?normal mode?, af en toe ?EV mode?. Bij het stoplicht vaker in ?Sport mode? om de VAG rijders een beetje te plagen

Cijfer:
Voor de een is de CT wellicht een smakeloze hap, voor de ander een delicatesse. Ik geef de CT met groot plezier een dikke 8.
Cheers,
Suxel