- 10 apr 2021
- 5
- 0
- 1
Goedendag,
Ik ben Gebruikersnaam en ik woon in Zaandam. Ik heb mij aangemeld omdat ik de laatste tijd steeds meer interesse begin te krijgen in de Lexus Is 200 (het liefst 300, maar die zijn nogal prijzig)
Ik heb verschillende auto's gereden, privé auto's die ik had waren (allemaal sedans) de Suzuki Baleno 1.6 glx 1998, Seat toledo 1.6SR sport 2000, Mercedes E klasse (W211) 2002 3.2 liter benzine automaat Elegance. Mijn huidige auto is een Skoda octavia 2.0 8V elegance uit 2004.
Omdat ik mijn Mercedes toch wel mis zat ik eerst weer naar eenzelfde exemplaar te zoeken (maar met minder km's etc) maar toen dacht ik weer eens aan de IS200! Dat lijkt mij namelijk ook een zeer leuke auto omdat ook achterwiel 6 cilinder etc. Het lijkt mij de verstandige keuze i.v.m onderhoudskosten.
Maar ik vraag mij af, is een IS200 goedkoper in onderhoud dan een W211? Er zijn natuurlijk wel een aantal minpunten, zoals het relatief hoge verbruik, het schijnt dat je een IS200 echt niet onder de 1 op 10 kan krijgen op de snelweg? Mijn Mercedes 3.2 deed namelijk makkelijk 1 op 12 op de snelweg, en 1 op 8 in de stad. En de IS 200 heeft 4 traps automaat, Mercedes 5 traps.
Ik heb ook vernomen dat de IS 200 roest bij de dorpels bij de wielkasten achter, een W211 roest niet meer vanaf 2003 (tenzij schade natuurlijk) is dat echt vaak zo, of is dat een bijzonderheid? En stel je hebt het, is het dan zaak zo snel mogelijk te verhelpen? Mijn 2002 W211 had ook lichte roest op de spatbordrandjes achter, maar dat werd niet erger in de 2 jaar dat ik die had.
Distributieriem vervangen schijnt ook duur te zijn, €1200 euro?! Is dat echt zoveel of zit daar bijvoorbeeld een combinatie in, zoals waterpomp meenemen multieriem etc.. Een E klasse heeft namelijk een ketting en bij de M112 hoef je die nooit te vervangen.
Sorry als het irritant is dat ik zit te vergelijken hierzo, maar ik probeer jullie mijn gedachtes uit te leggen. Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Juni actief zoeken naar een IS 200 en dan gelijk proefrijden om te kijken hoe het rijdt, wie weet word ik positief verrast ik hoop het. Ik vind de IS er mooi uitzien, vooral het aparte interieur spreekt mij wel aan, het heeft iets industrieels in mijn optiek.
Ik ben Gebruikersnaam en ik woon in Zaandam. Ik heb mij aangemeld omdat ik de laatste tijd steeds meer interesse begin te krijgen in de Lexus Is 200 (het liefst 300, maar die zijn nogal prijzig)
Ik heb verschillende auto's gereden, privé auto's die ik had waren (allemaal sedans) de Suzuki Baleno 1.6 glx 1998, Seat toledo 1.6SR sport 2000, Mercedes E klasse (W211) 2002 3.2 liter benzine automaat Elegance. Mijn huidige auto is een Skoda octavia 2.0 8V elegance uit 2004.
Omdat ik mijn Mercedes toch wel mis zat ik eerst weer naar eenzelfde exemplaar te zoeken (maar met minder km's etc) maar toen dacht ik weer eens aan de IS200! Dat lijkt mij namelijk ook een zeer leuke auto omdat ook achterwiel 6 cilinder etc. Het lijkt mij de verstandige keuze i.v.m onderhoudskosten.
Maar ik vraag mij af, is een IS200 goedkoper in onderhoud dan een W211? Er zijn natuurlijk wel een aantal minpunten, zoals het relatief hoge verbruik, het schijnt dat je een IS200 echt niet onder de 1 op 10 kan krijgen op de snelweg? Mijn Mercedes 3.2 deed namelijk makkelijk 1 op 12 op de snelweg, en 1 op 8 in de stad. En de IS 200 heeft 4 traps automaat, Mercedes 5 traps.
Ik heb ook vernomen dat de IS 200 roest bij de dorpels bij de wielkasten achter, een W211 roest niet meer vanaf 2003 (tenzij schade natuurlijk) is dat echt vaak zo, of is dat een bijzonderheid? En stel je hebt het, is het dan zaak zo snel mogelijk te verhelpen? Mijn 2002 W211 had ook lichte roest op de spatbordrandjes achter, maar dat werd niet erger in de 2 jaar dat ik die had.
Distributieriem vervangen schijnt ook duur te zijn, €1200 euro?! Is dat echt zoveel of zit daar bijvoorbeeld een combinatie in, zoals waterpomp meenemen multieriem etc.. Een E klasse heeft namelijk een ketting en bij de M112 hoef je die nooit te vervangen.
Sorry als het irritant is dat ik zit te vergelijken hierzo, maar ik probeer jullie mijn gedachtes uit te leggen. Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Juni actief zoeken naar een IS 200 en dan gelijk proefrijden om te kijken hoe het rijdt, wie weet word ik positief verrast ik hoop het. Ik vind de IS er mooi uitzien, vooral het aparte interieur spreekt mij wel aan, het heeft iets industrieels in mijn optiek.