Geen directe opvolger voor de Lexus CT200h?

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
De laatste uren voor de Premium Prius lijken geteld.
In ons land was de Lexus CT200h (rijtest) een aantal jaar behoorlijk populair. De compacte hatchback was namelijk een van de weinige auto?s in zijn klasse met een lage bijtelling. Onderhuids was de auto grotendeels gelijk aan de Toyota Prius: een 1.8-liter benzinemotor, gekoppeld aan een elektromotor, samen goed voor 136 pk.
Met Lexus? red carpet treatment wist het merk behoorlijk wat leaserijders over de streep te trekken. Dat de auto net iets minder lelijk is dan een Toyota Prius, deed de rest. Door strengere bijtellingsregels en een groter aanbod aan zuinige auto?s, is de CT200h een beetje in het verdomhoekje geraakt. Ondertussen is de Prius waarop de Lexus is gebaseerd met pensioen en staat generatie vier in de showrooms. De CT200h moet vermoedelijk nog zo?n twee jaar mee.
Hoewel de auto het in eigen land dus best aardig deed, vallen de verkopen wereldwijd dermate tegen dat een directe opvolger zomaar eens zou kunnen uitblijven. Dat zegt althans de baas van Lexus Europe, Alain Uyttenhoven tegen Autocar. Een compacte crossover zou het gat dat de CT200h achterlaat moeten opvullen. Toyota heeft inmiddels haar crossover op Prius-techniek klaar, de in Gen?ve gepresenteerde C-HR, en een Lexus-variant lijkt dan een voor de hand liggende vervolgstap. Op diezelfde beurs liet Lexus overigens ook een conceptcar zien voor een compacte crossover, al hoop ik dat de Japanners nog wat aan het uiterlijk schaven alvorens deze LF-SA op de markt te brengen?

bron:http://www.autoblog.nl/nieuws/geen-directe-opvolger-voor-de-lexus-ct200h-87544
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het lijkt me een realistische samenvatting en logische conclusie (welke we op LF al veel langer hadden).
 
21 jan 2014
250
17
0
De reden dat ik voor de CT koos ipv een BMW 3 of de Mercedes CLA was, naast het mooie interieur en de rust in de auto, de bijtelling.

utorijden is een speeltje van politiek Den Haag. Dus als Lexus zijn modellen politiek niet meer laat bepalen door Den Haag begrijp ik dat en zal mijn volgende zakelijke auto weer een NON hybride zijn van, wellicht, een ander merk.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Als er dan een opvolger voor de CT moet komen dan het liefst de C-HR maar dan moet de prijs gelijk blijven aan de CT i.v.m. grote aanbod.