Geluid andoid auto & waarschuwing flitspaal

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
1. Hoe pas ik het volume aan van google maps? Als ik de volumeknoppen van de auto bedien gaat alleen de muziek zachter. Geluid van google maps blijft hetzelfde (heel hard...).

Ook via maps in android auto > instellingen > navigatie audio > "testgeluid afspelen volume voor spraakbegeleiding aanpassen" werkt niet. Tijdens het testvolume draaien aan de volumeknop of gebruik van de volumeknoppen veranderd niet het volume van de begeleiding.

Ook het drukken op de volumeknop van de telefoon helpt niet. Bij de 'instellingen' van volume op de telefoon schuiven aan de verschillende balkjes (media, beltoon, meldingen) helpt niet.

2. ik merk dat er 2 zachte bliepjes te horen zijn zodra de gps van de auto merkt dat er een flitspaal in de buurt is. Rechts onderin het navigatiescherm wordt dan een flitspaal zichtbaar met de afstand tot die flitspaal. Hoe zet ik dit geluid uit?
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
Beste,
Als u een GPS-geluidsprobleem dat is bijvoorbeeld te laag in vergelijking met de muziek: dit probleem is al vaak gemeld op de forums, de muziek staat op normaal volume, maar het geluid van de GPS is te zacht. U kunt proberen het te verhogen, maar alleen als de stem spreekt. Dus je moet pas het volume aan met de geluidsknoppen op het stuur, precies wanneer de gps spreekt, zodat de instelling de GPS beïnvloedt en niet de muziek.

Volume bliepje van flitspaal, kun je dit niet uitzetten bij geluidsmelding met alle meldingen dempen.
Ikzelf heb apple carplay vandaar.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik heb geprobeerd het volume aan te passen zodra de google maps navigatie "spreekt" maar dit werkt niet. Dan gaat nog steeds de muziek zachter en niet de stem van google maps.

De flitspaal waarschuwing gaat om de lexus navigatie dus niet carplay of android auto.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Zover mij bekend kan de versie met het grotere scherm voorzien worden van een update. Wellicht dat dat nog soelaas biedt.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88