Geluidssignaal na stop en openen deur

Paniekje

Actief
1 sep 2024
308
237
43
Misschien doe ik iets verkeerd, of begrijp het (nog) niet helemaal.

Situatie:
Ik stop met de IS300h, druk op de powerknop om de auto uit te schakelen.
Wanneer ik dan mijn bestuurdersdeur open begint een geluidssignaal (gong, gong, gong, gong, ......) , ik zie geen meldingen of ergens een lampje knipperen.
Geluidssignaal blijft voortduren totdat de deur dicht is.

Wat doe ik fout , of is dat een signaal om de buren te wekken ?

Dit herken ik wel, maar dan enkel wanneer ik de deur open vóórdat ik de powerknop ingedrukt heb. Dus wellicht dat je onbewust een andere volgorde aanhoudt? ;-)

Bij mij:
Automaat in P
Auto uit (knop)
Als ik mijn deur (bestuurder) open gaat er ook een gong af, alléén wanneer ik een bijrijder heb. Zodra deze de deur opent stopt de gong.

Snap het maar, alsof ik mijn vrouw achterlaat in de auto. Ik zou niet durven :trollface:

Misschien is het het volgende .......
Ik heb de stopknop nu echt (langer) ingedrukt, niet ff floep op die knop.
Deur open ......
Stil :unsure:

Maar ik zal kijken of ik de gong dan ook weer kan laten klinken :D

Nu na XX aantal keren testen en opletten .......

Wanneer de deur opent voordat STOP-knop bediend wordt , dan klinkt de gong.
Het elektrisch bediende stuurslot (dat denk ik dat het is, het brzzz-geluidje) komt dan pas in wanneer deur weer dicht gedaan wordt.

Bij consequent eerst bedienen van STOP-knop , en daarna pas deur openen , dan hoor je het brzzz-geluidje op moment dat je de deur opent, en houd de gong zich gedeisd.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Haastige levenstijl... Maar ook wennen, alhoewel mijn vrouw bv. ze heeft de versnellingspook al in D staan zonder in de gaten te hebben dat ze eigenlijk moet wachten op de Ready stand. Gaat meestal goed door te herhalen... :unsure:

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Paniekje
Hahaha ik herken dit wel ja. De auto piept en zoemt op allerlei manieren.
Als je de deur van het slot doet gaat onder de motorkap de rembekrachtiging alvast zacht ratelend aan het werk.
Als je instapt en de gordel omdoet gaan stoel en stuur zoemend in werkstand.
Als je rijdt en je nadert een snelheidscamera gaat de big ben af.
Heb je Lane Assist ingeschakeld en je komt te dicht in de buurt van de belijning wordt je bestraffend toegetoeterd.
Schakel je de boel uit en open je de deur (te vroeg) dan vraag je om acoestisch commentaar.

Mijn GS liet soms bij ontgrendelen via een zoemer buiten drie korte piepjes horen. Ben er nooit achter gekomen waarom-ie dat nou deed steeds ... :unsure:
In elk geval weet ik nu dat dat brrrrzzz bij uitschakelen het stuurslot is! :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Paniekje