Gevoeligheid parkeersensoren v??r.

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Goedemiddag,
hebben onze eerste Lexus net 3 dagen. Ben nog bezig om mij door de enorme handleiding te worstelen....
Er is nu ??n ding waar ik mee zit: Helaas zitten er aan de voorkant maar 2 parkeersensoren (op de hoeken)
i.p.v. 4. Beetje jammer. Maar goed. We hebben gemerkt dat deze hoeksensoren pas erg laat gaan piepen.
Is er een mogelijkheid om de gevoeligheid in te stellen ?? Mijn vrouw (die hem gaat rijden) is een beetje
bang.......

Groet,
Marc
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Ik vond de parkeersensoren bij mijn gen 3 GS uit 2006 ook laat beginnen met piepen. Heb ik verder geen oplossing voor gevonden. Ik denk dat dat gewoon de staat van de tech was toen ter tijd.
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Goedemiddag,
hebben onze eerste Lexus net 3 dagen. Ben nog bezig om mij door de enorme handleiding te worstelen....
Er is nu ??n ding waar ik mee zit: Helaas zitten er aan de voorkant maar 2 parkeersensoren (op de hoeken)
i.p.v. 4. Beetje jammer. Maar goed. We hebben gemerkt dat deze hoeksensoren pas erg laat gaan piepen.
Is er een mogelijkheid om de gevoeligheid in te stellen ?? Mijn vrouw (die hem gaat rijden) is een beetje
bang.......

Groet,
Marc

Ok, dank voor je reactie !
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Indien aanwezig op jouw auto:
Knop info
Lexus park assist.
Afstand.

park assist.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Aftermarket sensoren voor?
Zie je een melding in je display als je dicht bij een object aan de voorzijde van je auto komt zoals aan de achterzijde?
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Aftermarket sensoren voor?
Zie je een melding in je display als je dicht bij een object aan de voorzijde van je auto komt zoals aan de achterzijde?

Vrouwtje is net met de auto weg.....
Maar ik weet van gisteren nog, dat ik wel een melding zie op de display. Ik zou vanmiddag nog een keer goed moeten ijken.
Aftermarket......tja, ik weet nog niet zoveel van Lexus maar zitten die sensoren (achter en v??r) er dan niet standaard op ??
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Na, heb net nog even samen met mijn vrouw gekeken. De (hoek) sensoren werken. Ik zie ook in het display de melding en hoor de piep. Dus zover in orde. Het enige wat ik niet kan doen is de afstand instellen zoals op het plaatje boven (van de sensoren aan de voorkant). Dit kan ik alleen voor de sensoren achter. Na ja, kunnen we mee leven. Rest nog te vermelden dat ik het een beetje vreemd / jammer vindt dat er v??r maar 2 i.p.v. 4 sensoren zitten. Anyway, alles went !
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De gedachte is misschien dat je bij achterwaarts uitparkeren niet per ongeluk de voorbumper in de deur van de wagen naast je draait, terwijl als je vooruit rijdt gewoon kunt zien hoeveel ruimte je nog hebt.
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
De gedachte is misschien dat je bij achterwaarts uitparkeren niet per ongeluk de voorbumper in de deur van de wagen naast je draait, terwijl als je vooruit rijdt gewoon kunt zien hoeveel ruimte je nog hebt.

Dat snap ik Frank. Het is (tot nu toe) de enige auto die ik heb gereden, die maar 2 sensoren aan de voorkant heeft...Je zou bijna zeggen "als ze toch bezig zijn maak er dan 4 van".... Zal wel met kostenbesparing te maken hebben. Anyway, beter twee dan niets !
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Toegegeven: ik vind twee sensoren ook wel een ongebruikelijk aantal. Weet je zeker dat je geen sensoren over het hoofd hebt gezien?
Maar hoe dan ook: wat weegt zwaarder: Het aantal sensoren dat je aantreft (waar verder niemand buiten jou om zal malen), of de waarschuwing die ze bij de bestuurder (m/v) teweeg brengen? Ik zou gaan voor dat laatste.
Daarnaast zijn de de achterste sensoren alleen in bedrijf als de transmissie ik achteruit staat. Dit in tegenstelling tot de voorste: die staan (althans bij mij) continu aan. Als de range gelijk zou zijn aan de achterste, dan zou je in file behoorlijk meer afstand moeten houden tot je voorganger om niet in continu gepiep te zitten. Bovendien is het inschatten van afstand aan voorzijde optisch makkelijker dan aan achterzijde.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Zes stuks voor en vier stuks achter, mijn auto mocht vijf Euro duurder worden...
Maar idd mijn afstand staat op kort omdat ik anders gek word als ik vlak achter een andere auto sta of als een fietser bij de stoplichten vlak voor m'n auto gaat staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xenon

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Toegegeven: ik vind twee sensoren ook wel een ongebruikelijk aantal. Weet je zeker dat je geen sensoren over het hoofd hebt gezien?
Maar hoe dan ook: wat weegt zwaarder: Het aantal sensoren dat je aantreft (waar verder niemand buiten jou om zal malen), of de waarschuwing die ze bij de bestuurder (m/v) teweeg brengen? Ik zou gaan voor dat laatste.
Daarnaast zijn de de achterste sensoren alleen in bedrijf als de transmissie ik achteruit staat. Dit in tegenstelling tot de voorste: die staan (althans bij mij) continu aan. Als de range gelijk zou zijn aan de achterste, dan zou je in file behoorlijk meer afstand moeten houden tot je voorganger om niet in continu gepiep te zitten. Bovendien is het inschatten van afstand aan voorzijde optisch makkelijker dan aan achterzijde.

Nee, heb volgens mij niets over het hoofd gezien. Het zijn er twee...
Maar ik zie dat jij ook een IS250 hebt. Heb jij er dan meer dan twee voorop zitten ??
Na ja, het zal alles wel een kwestie van wennen zijn. Inderdaad, ze staan continu aan en je hebt gelijk, als dezelfde range als achter wordt je in de file etc. knetter van het gepiep...
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Zes stuks voor en vier stuks achter, mijn auto mocht vijf Euro duurder worden...
Maar idd mijn afstand staat op kort omdat ik anders gek word als ik vlak achter een andere auto sta of als een fietser bij de stoplichten vlak voor m'n auto gaat staan.

Zes stuks voor......toe maar. Het mag wat kosten :)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
825
1
422
63
Nee, heb volgens mij niets over het hoofd gezien. Het zijn er twee...
Maar ik zie dat jij ook een IS250 hebt. Heb jij er dan meer dan twee voorop zitten ??
Na ja, het zal alles wel een kwestie van wennen zijn. Inderdaad, ze staan continu aan en je hebt gelijk, als dezelfde range als achter wordt je in de file etc. knetter van het gepiep...

Ik heb er in mijn IS ook 4 achter en 2 voor. Ik heb zojuist gekeken en kan alleen de afstand voor de sensoren achter instellen. Nou is mijn ervaring wel, dat wanneer ik de IS “head 2 head” parkeer met onze Polo op de oprit, dat de sensoren op de hoeken wel piepen wanneer ik akelig dicht (5 cm) in de buurt kom van de bumper van de Polo. Dus “ja, ze doen het wel bij brede, frontale oppervlakten” maar “nee, niet betrouwbaar bij een paaltje in het midden van de voorbumper”.

Maar ik ben blij dat ze er zitten, werkt prima.
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Ik heb er in mijn IS ook 4 achter en 2 voor. Ik heb zojuist gekeken en kan alleen de afstand voor de sensoren achter instellen. Nou is mijn ervaring wel, dat wanneer ik de IS “head 2 head” parkeer met onze Polo op de oprit, dat de sensoren op de hoeken wel piepen wanneer ik akelig dicht (5 cm) in de buurt kom van de bumper van de Polo. Dus “ja, ze doen het wel bij brede, frontale oppervlakten” maar “nee, niet betrouwbaar bij een paaltje in het midden van de voorbumper”.

Maar ik ben blij dat ze er zitten, werkt prima.

Top, dank je wel voor je reactie ! :thumbsup: