Gevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
bohh dik, gvd rijd er ook nog bijna iedere dag langs, als ik naar mijn werk ga, dat gaat zweten worden

Mooi, maar het is geen full option.

Wat bedoelen ze met "kosten rijklaar maken ?895" ?
Komt dat bovenop de verkoopprijs ?

Hube zei:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/lexus/is/9176441

Voor de liefhebbers een mooie IS-F met een zeer scherpe prijs. Ik ken de auto niet dus weet ook niet of hij goed is.

De auto zal wel goed zijn, het is een Lexus ;)

Ik vind dat niet echt een scherpe prijs :neutral:

Kosten rijklaar komt er bovenop ja... JDB, het is wel een scherpe prijs voor hier... Niew kost ie hier 108.000

Hij staat inderdaad voor Nederlandse prijzen erg laag. Daar komt de lage km stand nog boven op. Het enige dat ik kan bedenken is dat het een US import is. Dat kan ik namelijk niet zo snel zien.

mlcoolj zei:
Kosten rijklaar komt er bovenop ja... JDB, het is wel een scherpe prijs voor hier... Niew kost ie hier 108.000

Toch wel zot eigelijk dat hij bij jullie ? 30000 meer kost, we wonen bijna naast elkaar, bij manier van spreken :roll:
In Belg?e moet je dan wel nog BIV betalen, dat was ? 4000 en dan nog de jaarlijkse wegenbelasting ? 2300 :X

Jaarlijkse wegenbelasting is wel weer hoog dan. Hier ben je rond de 1000 euro/jaar kwijt voor die auto.

Alor zei:
Zal toch niet veel meer zijn dan de wegenbelasting van een IS2?
Verzekering zal wel duur zijn.

mlcoolj bedoelt waarschijnlijk dat de wegenbelasting in Belg?e wel erg hoog is voor een F.

Ik betaal met plezier die 75 euro extra per maand tov Nl. wegenbelasting als de wagen 30.000 minder in aanschaf kost ;)

JDB zei:

Yep, maar dan altijd vragen of 'ie nu niet rijdt dan? Zijn meestal de eerste kosten die je er wel vanaf kunt lullen. 895 euro, ik vraag me dan altijd af wat ze ervoor doen, wordt hij gewassen door 72 maagden?

Rijklaar maak kosten, de grootste melkkoe van autobedrijven.

Metalfreak zei:
JDB zei:

Yep, maar dan altijd vragen of 'ie nu niet rijdt dan? Zijn meestal de eerste kosten die je er wel vanaf kunt lullen. 895 euro, ik vraag me dan altijd af wat ze ervoor doen, wordt hij gewassen door 72 maagden?

Rijklaar maak kosten, de grootste melkkoe van autobedrijven.

Ik werk zelf bij een autobedrijf en dit zie je toch verkeerd.
Meestal zit er bij de afleveringskosten het volgende:
- Volle tank benzine +/- 100 euro
- Professioneel poetsen binnen + buiten +/- 200 euro
- Afleveringsbeurt / olieservice +/- 75 euro
- Nieuwe apk incl. bijkomende reparatie's / onderdelen.
- Kosten tenaamstellen etc.
- Evt. extra garantie

Natuurlijk zijn er ook genoeg bedrijven die hier misbruik van maken, maar echt rijk word je vaak niet van de afleveringskosten.

Alor zei:
Maar waarom moeten die kosten genoemd worden? Dat is om de vraagprijs aantrekkelijker te maken.
Zelf vind ik het ook een grote onzin, bereken gewoon in de prijs en doe niet moeilijk.

Inderdaad, het zou mooi worden als de bakker bij het afrekenen van het brood ook "broodklaarmaakkosten" zou gaan rekenen, het moet in een zakje, moet gesneden worden, het is al gebakken door de bakker enz. Of een slager die "vleesbereidingskosten" gaat rekenen: het beest moet eerst geslacht worden, het vlees gesneden, vervoerd, verpakt worden enz.

Oftewel: dit zijn allemaal dingen die in de vraagprijs horen te zitten. De kosten die hierboven genoemd worden zijn wat mij betreft nu eenmaal kosten die een bedrijf moet maken voor de verkoop van artikelen. Ook die volle tank benzine: die krijg je tegenwoordig bijna nooit meer erbij, en tellen ze ook even de benzine eraf die er nog in zat toen de auto is ingeruild, of wordt dat voor het gemak maar even overgeslagen?

Als ik bedragen zie van 900 euro voor rijklaarmaakkosten dan vraag ik me wel eens dingen af ja... Ik heb mijn Lexus uiteindelijk ook voor de vraagprijs (zonder een 600 euro rijklaarmaakkosten) gekocht en alle bovenstaande dingen zijn er ook bij gebeurd.

In Belg?e kennen we deze kosten niet, de vraagprijs is de prijs die je effectief betaalt.
Er zijn dus toch nog voordelen in ons landje ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.