Gezocht: demper LS400 48010-50080 of 50070

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi! Omdat het nog even niet wil vlotten met de zoektocht naar een passende demper, hierbij dan een oproepje.

Ik zoek een demper voor mn '94 LS400 met typenummer 48010-50080 (die zit er nu lek onder). Volgens Lexus hoort er een type 48010-50070 onder te zitten. Iemand die een van beiden heeft liggen?

Bedankt!

Groeten,
Jaap-Willem
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Even kijken, de voorschokbrekers hebben beide hetzelfde onderdeelnummer, dus zijn gelijk en dus niet gespiegeld zoals de achterdempers die beide wel een ander onderdeelnummer hebben.

De eerste schokbreker voor was een 48010-50010, dat is in 1992-08 tot 1993-01 overgegaan in een 48010-50050, en vervolgens is die vervangen voor de 48010-50070 die jij opnoem van 1993-01 t/m 1994-10.

Ik heb mijn dempers toen jammer genoeg allemaal verkocht toen de luchtvering stuk ging van mijn eerste LS. daar zaten nog goeie voor dempers onder.

Als ik de 48010-50080 op Sewellparts intik krijg ik niks. Als ik het bij Lexuspartsnow doe krijg ik te zien dat hij vervangen is voor de 48010-50070.. Een foto van de lekke demper zou wel een bijdrage kunnen leveren aan het vaststellen wat je nou nodig heb.

Waarom heb je niet gewoon mijn LS gekocht? :roll: :p 4 nieuwe dempers! :O
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Coordinator zei:
Of mijn LS met schroefvering! :D Succes met de luchtige zoektocht.

Hoi!
Ja, aan je auto ligt het echt niet. Die is fantastisch!! Ik had 'em zo gekocht als er luchtvering onder had gezeten :D

Maar voor mij gaat het bij de luchtvering om het hele pakket en niet in de minste plaats het gesis als je uitstapt als de luchtvering het vertrek van 90 kg compenseert... Oke, het is nu wel even een heel gedoe maar goed, je moet er wat voor over hebben.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hierbij de foto's van de lekke demper met typenummer 48010-50080. Er steekt een nippel met schroefdraad aan de buitenkant uit.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Als de 48010-50070 een opvolger is dan moet aansluiting identiek zijn. Maar als de aansluiting niet identiek is dan ga je je afvragen wat er nou aan de hand is. Het maffe is echter dat type 48010-50080 volgens sommige sites onder een '95 hoort en niet onder m'n '94... maar hij zit er wel onder.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Jelmer zei:
Waarom heb je niet gewoon mijn LS gekocht? :roll: :p 4 nieuwe dempers! :O


;) Bij dit soort auto's speelt emotie nu eenmaal een grote rol. Zelf wilde ik graag een donkergroene of zwarte (bordeaux rood ook prima) met creme leren bekleding en dan ben je blij als je die vindt. Zeker als die ook nog eens van 0-345.000 km (nu 346.000 op de teller) door Lexus dealers is onderhouden. Er is een extra pagina voor de stempels in het onderhoudsboekje bijgeplakt.

Jouw LS is gewoon een superdeal voor wat je ervoor krijgt inderdaad. Maar ik probeer de mijne in een zo goed mogelijke staat te krijgen en dan is het de bedoeling dat ik er heeeel lang plezier van heb.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Geen probleem heren en succes met die luchtvering maar als oud-automonteur kijk ik ook naar de kosten. En dat gesis van lucht is leuk maar ik vindt een luchtgeveerde LS absoluut niet beter rijden dan een met schroefvering zoals die van mij. Ik heb er nu Monroe Sensatrac onder als dempers en die houden de auto ook gelijk op hoogte als je de bak volgooit. Ik ben bekend met Mercedes S-Klasse en luchtvering maar het blijft een probleem met welke top auto dan ook. Het wordt allemaal wat oud en gebruikt is ook niet alles. Dan wordt het nieuw maar ja dat is zo duur. Het is de keuze die je doet en wat je betalen kunt. Maar de verkoop van mijn LS wil niet vlotten hoor, grote auto's zul je af moeten rijden want de Nederlander koopt wel een Aygo nieuw maar een mooie gebruikte liefhebbersauto is een heel ander verhaal. De crisis zullen we maar zeggen. Hopelijk wordt de 25 jaar regel weer terug gedraaid en wacht ik nog 6 jaar. Maar tegen die tijd kost een liter 95 echt wel 2.50 euro en meer. Dan is het echt over met groot rijden helaas. We houden moed. :D
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Maar als die demper die je nu hebt eigenlijk onder een 95 hoort...
Ik kan je een demper sturen, maar ik weet niet meer welke van voor is..
Ik dacht nl dat voor 2 verschillende dempers had..
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Jelmer zei:
Achterdempers zien er bij mij in ieder geval zo uit:

Hoi Jelmer, heb je toevallig nog een foto van een 50070 demper zodat ik die kan vergelijken met mijn 50080?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Misschien dat ik er vanmiddag even tijd voor heb om de auto op te krikken en even een ventiel er af te draaien