Gezocht, youngtimer (15-17 jr oud) back go Lexus

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hello medeforummers, gewoon omdat het (fiscaal) kan zoek ik een youngtimer Lexus om toch weer een beetje knap te gaan rijden. Ben sinds een week mobile.de aan het afstruinen op zoek naar een mooie en 'mint' Lexus. Kom er achter dat ik geen zin in het gedoe heb van ter plekke kijken, auto-ambulance, rdw etc.. Ik zoek dan ook liever in NL naar een mooie Lexus die zo' 15-17 jaar oud is.

Moet echt in zeer goede conditie zijn, liefst minder dan 200.000 km gereden, stoelverwarming, en full service historie.

Wie weet een mooie (naar voorkeur):
1. SC400
2. LS400
3. GS

Alvast een goede groet :hi:
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hey Blue-eyes, thnx voor de link. De auto heeft fors meer dan 200.000 gereden. Zal niet zeggen dat de Lex het niet aan kan maar heb liever een iets verser exemplaar. Daarnaast wil ik de auto originale, zonder xenon als dat niet leverbaar was.

Anyway, thnx en ik hoop op een mooie Lex.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hey Okki, nieuw hier?

Thnx voor de link, WO ben ik in het verleden mee in aanraking geweest voor een saab cabrio. Simpel gezegd: das war einmal. :X

In ieder geval bedankt, hoop misschien dat een forummer de behoefte voelt om zijn/haar Lex te verkopen. Ben ook stiekum aan het kijken naar een MB W140 maar de horrorverhalen zijn net even sterker dan de positivo's. Aangezien ik technisch helemaal niets kan lijkt me dat avontuur net even te groot. Mijn ervaring met de LS430 is daarentegen prima. :D

Groeten.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
blue-eyes zei:
De LS draait zonder issues meer dan 4 ton.


439.000 staat de mijne start iedere dag rijd nog steeds ruim 225 km p uur verbruikt geen olie en de APK is geen probleem.

21 jaar oud the good old Rusty !!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
handigneefje zei:
Hey Blue-eyes, thnx voor de link. De auto heeft fors meer dan 200.000 gereden. Zal niet zeggen dat de Lex het niet aan kan maar heb liever een iets verser exemplaar. Daarnaast wil ik de auto originale, zonder xenon als dat niet leverbaar was.

Anyway, thnx en ik hoop op een mooie Lex.

Bij 200.000 is een LS inderdaad net ingereden.
Er zijn in de USA mensen die 1 tot 1 1/2 miljoen miles ermee hebben gereden.
Net als die van Lexter loopt de mijne ook nog ruim 200 (harder wilde ik niet in Nederland), verbruikt geen olie enz.
Het is niet voor niets dat de 1e generatie LS ??n van de beste auto's ter wereld is.

Verders zit er op het moment geen Xenon in, maar wordt er wel bijgeleverd, het oogt mi. wel veel moderner en rijdt fijner als het donker is. En voor een handig neefje moet dat toch geen probleem zijn??

Ik doe mijn auto met pijn in het hart weg omdat het zo'n fijne auto is.
Je kan altijd eens komen kijken als je wilt.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Terug van een heerlijke vakantie. Veel RXH gespot!

Iemand nog suggesties voor een mooie youngtimert?

:D

Groetennn
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Hai, ik heb net zelf ook een auto uit .de gehaald.
Moeite valt mee hoor.
Echter de grootste reden was dat er geen mooie meer zijn in nederland.
Alle mooie komen uit duitsland.
Mijnes kostte 5k plus riem, onderhoud enzo.
Enige onvoorzien was fuseekogels.

Vaak worden de mooie in nederland die via de handelaren worden aangeboden nog zonder nieuwe riem aangeboden.

Zelf halen in de spaart een paar duizend uit.
Er van uitgaande dat ze hier ?berhaupt te vinden zijn.

Die lui van WO sporen inderdaad niet.....
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hey Michael, leuk dat je over DLD begint. Ik vind het aanbod enorm tegen vallen, kan ook haast niet anders met de Duitse Drie dicht bij huis, waar een groot deel van DLD werkt, indirect geld aan verdient etc.. Het zelfde zie je bij Jaguar, relatief weinig verkocht.

Wat ik zie staan zijn niet de allermooiste maar ik moet bekennen dat ik ook geen zin de hassle heb. Combinatie van gemakzucht en gebrek aan technische kennis. Maar ik kijk wel op mobile om in ieder geval de internationale prijzen te checken.

Ben heel benieuwd wie de auto's kopen bij WO, de prijzen, de uiterlijke staat en het vaak sterke verhaal zijn wat mij betreft wel doorzichtig. Doe maar eens een rondje zoeken naar auto's op mobile met een kmstand van zeg 60.000. Bijna niet te vinden of voor een prijs waar je de auto nog niet eens nieuw voor kocht.

Alvast bedankt voor je input. :rulez:

Groetennn
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hey Hube, thnx voor de links.

Ben een beetje kieskeurig en vind de twee exemplaren bedenkelijk. De ene met gescheurde bekleding en de ander met een mindere kleur en 'uitstraling'. Ben altijd bang om zo' n auto te kopen omdat de vorige eigenaar originaliteit niet een ongelooflijk groot probleem vond. En je weet allemaal niet wat hij dan nog meer geen probleem vond, zoals bijv onderhoud.

Dat is mijn reden om een min of meer mint condition te kopen, vaak ook niet bezuinigd op onderhoud.

Groetennn.

Ben over circa 2 weken bij je in de buurt, ben benieuwd naar het verlichtte reclamebord met LEXUSFORUM.nl :D .
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hey Michael, wel gezien, niet vergeten. Vind de prijs een beetje optimistisch, weet ik zeker dat ik wel heel veel afschrijving ga genieten. Is geen hobby van mij. :p

Mooie spot kortom maar een beetje 'aan de prijs'.

Groetennn :hi:
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
handigneefje zei:
Hey Michael, wel gezien, niet vergeten. Vind de prijs een beetje optimistisch, weet ik zeker dat ik wel heel veel afschrijving ga genieten. Is geen hobby van mij. :p

Mooie spot kortom maar een beetje 'aan de prijs'.

Groetennn :hi:
Was ook meer bedoeld om te laten ziendat er wel degelijk mint auto's te vinden zijn.

De meeste auto's die ik zag staan in DE die goed waren hadden iets van 85k tot 110K op de teller staan en kosten ong. 6 - 8k euro's.
Soms komt daar bij dat je de riem nog moet vervangen enzo.
Deze auto van 11k is wel duur maar heeft niks gereden en altijd binnen gestaan.
Je ziet gewoon dat dat goed voor de auto is. Zaken als luchtvering gaan ook langer mee als ze niet in de hitte staan.
Mijn auto had wel meer km maar heeft ook altijd binnen gestaan, het leer ziet er dan ook goed uit.
Ik heb er weliswaar maar 5K voor betaald maar moest nog wel gelijk een riem laten vervangen, beurt doen, en als verrassing fuseekogels.
Maar goed het rijdt dan ook wel super-de-puper... :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik weet nog een zeeeer nette IS300 te koop, net een tonnetje gelopen :rulez: hij is alleen wat jong naar jouw zin, december 2001
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
@Kwp, het mag ook inderdaad wel een iets jonger exemplaar zijn maar door de nieuwe belastingregels kan ik deze niet meer tegen een normaal tarief 'doorbelasten' aan de zaak. Met de youngtimer regeling is dat geen issue en verreken je de kosten met de (fictieve) bijtelling. Erg interessant dus.

Met een Lexus loop je weinig risico omdat ze natuurlijk betrouwbaar zijn, mits normaal onderhouden etc..

@Kwp, zit je stiekum je auto te pushen :D

Groetennn