Gleuf boven audio/Nav unit

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Een van de problemen van de IS250/220d is de gleuf boven het audio unit in het dashboard.

Aangezien deze pas opgelost is in de 2009 IS, vroeg ik mij af of iemand iets afwist van aftermarket oplossingen voor de generaties daarvoor.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
gap.jpg


De ruimte tussen het nav unit en dashboard begint steeds groter te worden.

Volgens www.my.is was dit een design fout in de IS. Het lijkt mij dat dit toch wel op te lossen is?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Een befaamde uitspraak van een collega: ''bwoah....bossie ouwe krantuh!!''

Maar komt het door de warmte/ouderdom dat hij steeds groter wordt? dan kan je er weinig aan doen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dit is is typisch aan de IS250, pas in de 2009 versie is dit opgelost. Het komt waarschijnlijk door ouderdom (Hoewel 1.5 jaar niet echt oud is) Hij staat in de garage op het werk, en onder carport thuis, dus echt warm wordt deze niet.

Nu lijkt het mij redelijk simpel op te lossen met een aftermarket product, dat bv een zilveren rand om het systeem aanbrengt. Aangezien dit iets is waar iedere IS250 (Voor model 2009) rijder mee te maken krijgt, zit er dus een redelijk gat in de markt.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Juist, maar om het echt op te lossen zou je dus een hele nieuwe bovenkant van het dashboard nodig hebben van een ander materiaal dat niet de eigenschap heeft zoveel te 'werken'.

Ik zie het ook wel eens bij LS-en, maar dat is meestal te wijten aan verkeerde verwijdering van de 'A/C Vents'
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Dit "probleem" had ik ook. Opgelost door de hele navi-unit omhoog te drukken zodat deze kier minimaal wordt: Eerst de vent. unit verwijderen (zie forum Club Lexus USA), Navi unit verwijderen en de 4 montagegaten aan de onderzijde wat ruimer maken met een dremel, waardoor er meer speling op de boutgaten ontstaat. Navi-unit terug plaatsen en pas maken door eerst met de de voorkant van de vent.unit te passen (makkelijk uit elkaar te halen). Let daarbij ook op of er links en rechts gelijke kieren zijn. Vervolgens de vent.unit weer in elkaar zetten en terug plaatsen.

Succes.

Bob
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Bob, welkom.

Bedankt voor het antwoord, weet jij toevallig waar het topic staat op clublexus? Ik kan het zelf namelijk niet zo snel vinden
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Bedankt Hube,

Hier staat e.e.a.: http://www.clublexus.com/forums/showthread.php?t=193739

Op de foto zie je het hoofddeel van de vent. unit nog in het dash zitten. Dat is niet nodig en ook lastig. Als je met veel geduld vanaf rechts de vent.unit verwijderd (kost zeker wat kracht) komt ie er kompleet uit. Let er wel op dat de 4 clips gelost zijn zoals beschreven in bovenstaand forum.
Bij montage het geheel niet teveel op spanning zetten, het probleem doet zich namelijk ook voor dat na montage linksonder van de vents en linksboven van de headunit niet meer mooi aansluit. Dit zie je bij veel IS250's

Succes :D

Bob
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt voor het antwoord. Ik heb de Lexus dealer bereid gevonden dit voor mij te doen. Hij was op de hoogte van deze procedure (of is dat nu dankzij jouw antwoord :D) Ik ben in ieder geval heel erg blij dat je dit verteld hebt, zodat ik en eventuele anderen hier iets aan kunnen laten doen.

Ik zal het resultaat posten wanneer dit gedaan is.