Graag jullie advies!

coenf

Nieuw hier
20 mei 2014
11
0
1
Goedenavond allemaal,

Na een ruim half jaar naar volle tevredenheid een Lexus IS300 te hebben gereden heb ik hem ingeruild op een Audi A4 2.7 TDI.
Zoals jullie al aan voelen komen, ik verlang terug naar een Lexus!

Ik heb op het moment een Lexus LS430 op het oog, dit omdat ik veel snelweg kilometers maak en graag comfortabel rijdt met genoeg power als het nodig is.

De auto heeft 200.000 gelopen wat naar mijn mening niks is voor deze V8 motor.

Ik kan zelf goed horen of een V8 goed loopt of niet, maar er zit ook een hele hoop elektronica in deze auto's.

Mijn vraag is , zou het nodig zijn om een aankoopkeuring te laten doen, of zou een uitgebreide proefrit genoeg zijn?

hij word afgeleverd met een grote beurt, dus naar de basiszaken heb ik de komende tijd geen omkijken.

Normaal zijn deze auto's geloof ik niet gevoelig voor elektronische storingen en dergelijke maar toch...

Graag hoor ik wat jullie zouden doen.

Met vriendelijke groet,

Coen Flonk
 
21 jan 2014
250
17
0
Beste Coen.

Door het stellen van de vraag geen je mijns inziens het antwoord op je vraag. De LS zit vol met electronica en andere systemen. Bij een Lexusdealer hebben ze inzicht op de onderhoudshistorie als het onderhoud bij een lexus dealer is gedaan.

Laat de auto keuren door de Dekra of een Lexus dealer. Zo'n keuring vertelt een boel over de historie van de auto en geeft je inzicht in zaken als schade en benodigde investeringen in de nabije toekomst.

Veel plezier en succes met je zoektocht.

Erik
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Laten keuren bij Lexus dealer en belangrijk is of het onderhoud op tijd is uitgevoerd, is de distributieriem al vervangen
versnellingsbak filter, bougies e.d , zaken die de Lexus- Dealer zo kan zien in de onderhoud-geschiedenis
en bij twijfel laten staan en verder zoeken naar 1 waar alles aanklopt.
 
Laatst bewerkt:

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Gewoon proefrijden en als die bevalt kopen.
Je krijgt neem ik aan garantie dus.
Wel even wat onderzoek doen naar ervaringen met garagebedrijf op internet.
En het aantal vorig eigenaren van de LS430 onderzoeken.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Het aantal vorige eigenaren kan je hier bekijken , even kenteken invoeren,

https://ovi.rdw.nl/

Garantie geven en garantie krijgen, liggen vaak ver uit elkaar.
Als je zelf niet kan beoordelen of de auto 100% is, dan toch maar een keuring zou ik zeggen.
 

coenf

Nieuw hier
20 mei 2014
11
0
1
Bedankt voor alle reacties!

Ik zag inderdaad dat het mogelijk is bij de dealer een afspraak te maken voor een aankoopkeuring.

Het gaat trouwens om de volgende auto,

http://link.marktplaats.nl/m903685424

hij is tot 140.000 bij Lexus dealer Tiemens in Arnhem onderhouden, daarna is hij voor een beurt naar een bedrijf in Heteren geweest bij 165.000 kilometer. Ik vermoed dat bij de laatste beurt in Heteren de distributieset is vervangen, iets wat ik zeker goed na ga vragen!

Ik ga aankomende zaterdag naar de auto kijken en laat jullie weten wat mijn eerste indruk is!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Met een dergelijke auto zou het onverstandig zijn niet een aankoopkeuring te laten uitvoeren. Hoewel niet altijd dekkend, geeft het in grote lijnen de staat van de auto weer. Zeker als er wat gaten zitten in de onderhoudsgeschiedenis. Henny merkt terecht op inzake garantie en mogelijk gezeik achteraf, dus liever weet je voor aankoop de staat van het geheel.

Aandachtspunt: let vooral ook op alle zijruiten. Deze zijn gelamineerd (sandwichconstructie) en soms laat dit los, waardoor je doffe plekken ziet tussen het glas. Dit is een bekend euvel van de LS.

Verder veel succes en benieuwd naar je bevindingen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Als de distributieriem vervangen is vind je dat misschien terug in het onderhoudsboekje,
maar er moet een sticker onder de motorkap zitten (meestal op het sub-frame boven de radiateur) ,
met daarop de datum en kilometerstand staat waarbij de riem is vervangen,
als deze er niet is kan je er wel vanuit gaan dat dit nog moet gebeuren.

Verder wil ik wel opmerken dat Tiemens een goede garage is, daar zal het niet aan liggen,
wel aan een onderhoudsbeurt toe , succes ermee

Alle opties, zoals in de advertentie word genoemd lijkt op iets extra's
maar er was in 2002 maar 1 uitvoering, alle opties zijn dus standaard
 
Laatst bewerkt:

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Als de auto van Tiemes afkomt kan je hun bellen.
Zij zullen je graag meer informatie geven over de auto.

In mijn geval was ik welkom om de historie ter plekke te bekijken.

Tiemes verkoopt vaak de wat oudere occaissions door aan de lokale handelaren, zodat ze zelf jongere voorraad hebben.

Volgens de OVI heeft de auto slechts 1 eigenaar gehad, dat is meestal wel een goed teken, immers als het een problem car is zou deze vaker switchen.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Tja,

Persoonlijk koop ik geen auto's met trekhaak of carkit= zakelijk gebruikt = vaak veel kilometers. Een distributiewissel sticker is zo gekocht, en de kilometertellerstand snel aangepast.

Mijn lexus had geen trekhaak of carkit, maar wel een distributieriemwisselsticker, en vervolgens was ik 6600,- kwijt voor een (ruil) motor wissel.

Ga de geschiedenis van de wagen na: niet dealer onderhouden= laten staan. Of van een forum lid/liefhebber, met alle rekeningen.

​Succes
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Veel kilometers hoeft niet perse een punt te zijn denk ik. Veel korte stukjes zijn veel minder gunstig eigenlijk. Datzelfde geldt voor facturen en rekeningen van particulieren, die kunnen makkelijk nagemaakt worden en wat ook frequent voorkomt. Dealer onderhouden biedt ook niet altijd voldoende garantie dat alles OK is.

Het is dus misschien meer een kwestie van geluk en gezond verstand en die te combineren: algehele staat auto / interieur, aantal eigenaren, aankoopkeuring, onderhoudsgeschiedenis, etc. En in gedachten altijd rekening houden met onvoorziene uitgaven qua onderhoud, dus vloeistoffen verversen, remmen, olie, distributie en voorts.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
de mijne had een morse in de armsteun
mfj557.jpg

nu verkeer ik ook in onzekerheid

gelukkig had ze geen trekhaak pffff
 

Bijlagen

  • mfj557.jpg
    mfj557.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 52

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
streep-streep-streep, streep-punt, streep-streep-punt-punt, punt, streep-punt-streep, punt, punt-streep-punt, punt-punt-punt-punt, punt, punt-punt, streep-punt-punt.

En das 1 woord...onzekerheid... Moet je even twitteren op die manier :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Daar heb ik alle begrip voor Alor, maar nu verkeer ik weer in onzekerheid over de trekhaak... Wat is precies je opinie daarover?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Waarom is een carkit niet goed?

Tegenwoordig is dat standaard en zelfs verplicht voor iedereen die een mobiel wilt gebruiken in de auto

als het de jaren 90 was dan kan ik dat nog wel begrijpen, maar dan heb je het hooguit over een zakelijk lease auto misschien.

Ik heb liever een auto met veel snelwegkms dan 1 die alleen voor weekend boodschappen wordt gebruikt voor 2 straten verder.,..