'Grens overschrijdend'

Cabby

Nieuw hier
9 dec 2024
14
29
13
Ik woon in Zuid-Limburg en letterlijk maar 5 km van het Drie-Landen-Punt af.
Nu ga ik meerdere malen in Duitsland boodschappen en in België tanken.
Dus vaak per week de grens over.

Telkens als ik de grens passeer, zegt een vriendelijke vrouwenstem: "U heeft de grens overschreden".
De eerste paar keer vond ik het nog leuk, maar nu heb ik het wel al vaak genoeg gehoord.

Mijn vraag: is dit uit te schakelen?

THNX!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jvdn en Johnny Le
Ach Cabby,
daar maal ik niet om (tank standaard in la Belgique) Juist iedere keer weer een reminder om rekening te gaan houden met de buitenlandse zeden als het om autorijden en de handhaving der verkeersregels en snelheidslimieten gaat.
Uitschakelen? Denk dat het loskoppelen van de GPS module een oplossing is.
Of ‘oostindische’ doofheid voorwenden.

• Haha
Waarderingen: Cabby
Zal ik het dan maar zeggen? De jouwe zal ook wel ongeveer zo zijn:
Druk op menu > instellingen.
Ga naar navigatie.
Ga naar kaart.
Ga naar landinformatie.
Zet "Landinformatie weergeven bij grens" uit.

Menu - instellingen.jpg

Navigatie.jpg

Kaart.jpg

landinformatie.jpg

landinformatie weergeven bij grens.jpg

Dit is volgens mij niet apart uit te schakelen.
Misschien volume niveau navigatie op 0 zetten mocht je deze niet veel nodig hebben?
Heb ik eerlijk gezegd zelf nog niet geprobeerd, maar kom ook niet dagelijks over de grens.

• Leuk
Helaas, dit kan niet uitgeschakeld worden, woon zelf kleine 3 kwartier van de grens en had de mevrouw ook al meerdere malen gehoord. Heb nu wel sinds de zomer carplay ingebouwd en gebruik google maps, weet eigenlijk niet of ik haar dan ook nog hoor, dacht het niet omdat je dan de apple carplay/android auto gebruikt.

• Leuk
Dank voor de tip @Higgie ! Ik ga dit proberen bij mijn 2017+ IS 😇.
Ik hoor ook regelmatig dat ik een grens overschreden heb terwijl ik gewoon rustig achter het stuur zit en me van geen kwaad bewust ben :trollface:

Dat piepje bij het naderen van een flitspaal is minder aanwezig dan deze melding :LOL:

• Haha
… niet als het van rechts komt met ongevraagde navigatie aanwijzingen :D
New seatbelt design.jpg
😎 ;)
Maar ik ken het verschijnsel, door Baarle-Hertog / Baarle-Nassau rijden is dan ook geen pretje. Ik kom voorlopig niet in de buurt van een landsgrens maar ik zal morgen eens kijken of ik in mijn auto een instelling kan vinden die hier misschien iets mee te maken zou kunnen hebben.

Jarno

Ik woon in Zuid-Limburg en letterlijk maar 5 km van het Drie-Landen-Punt af.
Nu ga ik meerdere malen in Duitsland boodschappen en in België tanken.
Dus vaak per week de grens over.

Telkens als ik de grens passeer, zegt een vriendelijke vrouwenstem: "U heeft de grens overschreden".
De eerste paar keer vond ik het nog leuk, maar nu heb ik het wel al vaak genoeg gehoord.

Mijn vraag: is dit uit te schakelen?

THNX!
Ik ben bang van niet. Ik erger me inmiddels ruim 5 jaar aan die ingeblikte dame en heb haar nog niet weten te wurgen. Als je in een dorp woont waar de grens met Belgie dwars doorheen loopt, wordt je continu verrast door de irritante opmerking. Het is ook volstrekt niet nodig - je merkt het vanzelf aan het wegdek....

Het irritante is vooral dat ze steeds haar mond open doet, ook als je navigatie niet aan staat. Wellicht zou je kunnen proberen het geluid van de navigatie uit te zetten, maar dat is een heel gedoe., net als het daarna weer aanzetten. Heb het daarom maar niet geprobeerd.

Na mijn eerste ervaringen met de irritatiemevrouw heb ik bij de dealer gevraagd om haar het zwijgen op te leggen. De "deskundige" keek of hij water zag branden - hij was onbekend met het fenomeen en wist niet wat te doen. Het dicht bij de grens wonen kent naast het voordeel van goedkopere benzine dus ook zijn nadelen.

• Leuk
Waarderingen: Cabby en Namssam
Dat grensoverschrijdend gedrag moet wel eens een keer stoppen! #metoo :p

Ik herken het, maar volgens mij was het in een IS ook niet uit te zetten. Pas toen ik een andere radio heb geplaatst was het weg ;)

• Leuk
Afgelopen zaterdag passeerde ik de grensovergang bij Hazeldonk en kreeg tot mijn verbazing zo'n melding. In al die jaren werkelijk nooit eerder gehoord, dus ik veronderstelde dat het een nieuwigheidje was en te maken had met de onlangs heringevoerde grenscontroles. Maar het bestaat dus blijkbaar al jaren...Enige wat ik kan bedenken, is dat bij een recente servicebeurt door Louwman een instelling is gewijzigd. Zal vanmiddag eens in het menu duiken...

• Leuk