grom interface inbouwen

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Beste mede forummers,

Ik heb een grom interface gekocht en probeer deze vandaag in te bouwen. Nu kom ik echter niet verder, ik mis naar mijn idee een stekker.

Het gebeuren moet aangesloten worden op mijn cd wisselaar. Maar als ik aan de achterkant van mijn radio kijk heb ik 2 aansluitingen zoals hieronder:
IMG_20131102_144900.jpg

IMG_20131102_145014.jpg

IMG_20131102_144759.jpg

Hierop zijn 2 aansluitingen te zien 1 (de aansluiting op foto 3) komt vanaf de versterker en volgens mij is de andere van de cd wisselaar.

Op die laatste moet de grom worden aangesloten. Er is achter de middenconsole echter nergens een stekker te vinden die in de aansluiting van de cd wisselaar zou passen(de cd wisselaar doet het echter wel). Ik weet nu alleen niet hoe ik de grom interface in kan bouwen, de stekker er van past wel echter in de radio. Maar is nergens een stekker die in de grom interface zou kunnen.

ben ik nou zo dom of klopt er hier gewoon iets niet?
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Nog 2 foto's voor de duidelijkheid.
De eerste met de aansluitingen van de grom interface.
En de 2e van mijn radio.
IMG_20131102_144622.jpg
IMG_20131102_144420.jpg
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
hoi,

je moet de stekker van de grom inderdaad stoppen in die overgebleven stekker.
dat is de aansluiting voor een extra wisselaar, dwz je zou als extra accessoires een andere wisselaar op de radio aan kunnen sluiten.
je hebt dan een wisselaar in de radio en je hebt er een onder de stoel of in de kofferbak.
in jou geval sluit je de grom module daar op aan en kun je met de cd knop de module benaderen.
je drukt 2 keer op de knop en komt dan in de grom module terecht.

mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
De oplossing is gevonden. Ik heb contacte gehad met MoTrade. En ze hebben mij nieuwe Firmware gegeven. Na het installeren van deze nieuwe Firmware werkt alles perfect. Er waren blijkbaar al andere mensen geweeste met een vergelijkbaar probleem.

Bedankt voor jullie reacties!
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Nadat de nieuwe Firmware er op zit werkt het wel inderdaad. De geluidkwaliteit vind ik ook goed, ik vind het zeker niet slechter geworden dan van een gewone cd.
Het werkt alleen nog niet met alle usb-sticks even goed. Maar ik weet niet of dat aan de module ligt of aan de usb stick. Ik heb 2 verschillende sticks, 1 van 8gb een iets duurdere en snellere en een van 16gb maar dan gewoon de goedkoopste. Met de 8gb heeft hij geen problemen en speelt hij gewoon perfect alles af.
Maar met het 16gb stickje heeft hij nog wel eens problemen.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Die dingen zijn inderdaad nogal kieskeurig v.w.b. memorysticks. Ik gebruik zelf de USB2P versie met een 2,5" 320GB harddisk in een Enermax Brick behuizing (USB 2.0). Werkt goed met WAV en MP3, bij het afspelen van FLAC-bestanden treedt een luide 'glitch' op aan het begin van het nummer, heb ik inmiddels over gemailed naar GROMAUDIO (wordt naar zeggen in de volgende firmwareversie opgelost).

Enige wat een beetje primitief werkt is het zoeken naar nummers (weergave in het display van de originele autoradio is beperkt tot een mapnummer/CD + volgnummer/track van het muziekbestand)

De geluidskwaliteit bij het afspelen van WAV bestanden is gelijk aan die van de CD speler.
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
ketje zei:
Metalfreak zei:
ketje zei:
Heb onlangs ook zo een bakje van MoTrade gestoken, werkt perfect :)

Mike.

Welke bedoel je?

Een GROM, of zo eentje: http://motrade.nl/index.php?item=motrad ... 26&lang=nl

Past die ook op een IS200? Want 59 euro vind ik geen geld eigenlijk...

Ja zo eentje, was 15 minuutjes werk om te installeren. Werkt echt goed. Duurt soms even om te laden. Beter dan cd's die niet willen gelezen worden.
Mike.

Hoeveel mappen kun je tegelijk gebruiken eigenlijk? Ik zie dat sommige radio's tegen beperkingen van 6 CD's/mappen aanlopen.
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Daar heb ik met de GROM module geen last mee. Heb in ieder geval al 10 mappen gebruikt. Weet niet tot hoe ver hij gaat. Maar in ieder geval verder dan 6.
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Ik gebruik er 10 en dat vormt geen probleem. De nummers in de mappen spelen wel niet altijd op de volgorde die ze erop staan...

Mike.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Een GROM module wordt aangesloten op de aansluiting van de externe CD-wisselaar, kwaliteit is dus gelijk aan die van de interne of externe CD-speler. Dit is natuurlijk alleen het geval wanneer je het WAV formaat afspeelt, bij MP3's heb je enig kwaliteitsverlies door de compressie methode (bij MP3's met een bitrate van 320kbit/s is dit echter niet tot nauwelijks hoorbaar).

Of er wel of geen externe versterker wordt toegepast heeft geen invloed.