Grom Ipod Module

Ringridder

Nieuw hier
17 apr 2012
11
0
0
Dag iedereen,
ik lees al een tijdje mee maar post nu pas, omdat ik op een probleem gestuit ben.

Na ellenlange ellende heb ik eindelijk mijn GROM Module in handen gekregen. Veel te duur en veel te omslachtig, douane etc, wil het er niet eens over hebben. Eindelijk de module dus!

Ingebouwd, radio aan en... Niets! Mijn module wordt niet gevonden door de Headunit. Stroom is aanwezig, USB knippert en mijn telefoon vind de bluetooth dongle over.. uh, bluetooth ja. Stroom is dus OK. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb natuurlijk gegoogeld en kwam op dit topic uit: http://www.tacomaworld.com/forum/audio- ... rface.html

Precies mijn probleem (de kabel is identiek).
Graag hulp en veilige kilometers
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
HOi,

waarom heb je niet hier gekeken: http://motrade.nl/
hier kun je ook grom units kopen en daar had ik de mijne ook vandaan.
echter is dit nu niet meer van toepassing.

ik heb ook problemen gehad met een grom unit en bij mij werkte het uiteindelijk ook niet helaas.
ik had mijn kastje wel van bovengenoemde site en daar werd ik netjes geholpen.
probleem zat hem in mijn radio, die wilde het signaal maar niet oppakken.
wellicht dat jij ook een type 13911 hebt staat op de voorkant en is te herkennen aan het feit dat de cdlader boven zit en de tape onderin de radio.
bij andere is dat net tegenovergesteld.

wat je nog zou kunnen proberen is de nieuwste software op de grom te zetten staat op de site van motrade uitgelegd.
of wellicht een wat oudere versie kun je namelijk up en downgraden.

mocht het nu helemaal niet gaan werken dan kun je met het kastje waarschijnlijk niets beginnen.
ik heb hem destijds bij bovengenoemde omgeruild voor een ander merk en die heeft het tot het dubbeldin verhaal (elders op het forum) goed gedaan.

succes en hou ons op de hoogte aub ben benieuwd hoe het af gaat lopen.
hopelijk doet een software update wonderen
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
ik had een andere radio.
wisselaar boven en cassete onder.
heb destijds verschillende software varianten geprobeerd wellicht dat dit het apparaat aan de praat krijgt?

mocht dit nu ook niet lukken wellicht dan toch eens motrade mailen wellicht dat hij een oplossing heeft.
ook al heb je het apparaatje dan wel niet bij hem gekocht.
zijn service is in ieder geval top!
 

Ringridder

Nieuw hier
17 apr 2012
11
0
0
Hey, dank je wel :)

Intussen is firmware 57 uit, die heb ik geprobeerd maar nog steeds 0,0 communicatie. Wel zie ik dat de module stroom heeft en zoals gezegd is hij ook over bluetooth te vinden.

Maar nog steeds geen audio. Grom support heeft netjes gereageerd, maar ik zag hem niet in de spam... Tsja, het verschil tussen 'GROM' en 'GROW' is natuurlijk ook alleen maar die letter M op zijn kop.

Ik kom nog steeds alleen niet op de site van motrade - hij zegt: HTTP Error 500 (Internal Server Error).
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
vrees dat motrade ermee gestopt is??? had wel goede ervaringen met hem.

die grom module van jou, das balen zeg hopelijk kan ie terug met eventuele extra vergoedingen van fees ed die je moest betalen om het ding in Duitsland te krijgen.
weet dat ik hem destijds ook niet aan de praat kreeg dus wellicht is er een verband.
heb eventueel (als mijn collega hem niet wil hebben) nog wel een motrade adapter voor je.
zit dan wel geen bluetooth op maar mp3's speelt ie gewoon af.
in ieder geval succes ermee en hou me op de hoogte!
 

Ringridder

Nieuw hier
17 apr 2012
11
0
0
GROM heeft gereageerd en zei me, dat ik de andere stekker die er al aan zat moest verwijderen. Radio weer uitgebouwd (en een schroefje + stuk gereedschap laten vallen, natuurlijk op een onmogelijke plek terechtgekomen :rulez: ), stekker losgekoppeld, geprobeerd en...

warempel, het werkt! Ik heb nu de volledige functionaliteit. Alleen doet mijn standaard navi het nu niet meer (omdat de stekker los is). Maar goed, ik accepteer de oplossing voor nu. Navigeren die ik toch via de smartphone.

Phew!
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Was dat toevallig een 12 polige stekker die je eigenlijk moest doorlussen met 2 enkele draadjes erin?
Als dat zo is zijn dst de canbusdraaden.
Is dan ook gelijk de rede dat de navigatie niet meer werkt....

Gereedschap is jammer, maar zolang het niet rammelt zou ik niet gaan zoeken.

Succes met de grom module, eindelijk iemand die hem aan de praat heeft!
 

Ringridder

Nieuw hier
17 apr 2012
11
0
0
Ja dat zal de Canbus wel zijn! Inderdaad die zou ik door moeten lussen, nu zonder doorlussen werkt de GROM wel. Naja de Navi loopt toch via de smartphone dus dat is eigenlijk ook geen ramp. Daarnet getest en alles werkt.

Het gereedschap heb ik er meteen uit gehaald, net als de schroef, kostte wel een uurtje maar ik weet nu tenminste wel hoe die middenconsole en het tapijt te verwijderen is ;)
 

Ringridder

Nieuw hier
17 apr 2012
11
0
0
Jazeker. Ik heb vergeleken (nummer op cd en op de Grom) en ik kon geen merkbaar kwaliteitsverlies horen! Het geluid van de stereo in de Lexus vind ik sowieso al geweldig, dat wordt dus weer met schoongeblazen trommelvliezen aankomen ;) tnx voor je hulp en interesse :)