groot probleem :-( / opgelost eindelijk :-)

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
472
92
28
sinds 2 weken wil mijn rechter voordeur op geen enkele manier meer open...( GS 300 / 2008 ) vanmorgen bij lexus zwolle geweest en die vertelden me dat ze niks kunnen...de deur moet open om de binnenbekleding eraf te halen ..maar dat kan dus niet...blijft niks anders over volgens hun om dan de binnenbekleding te slopen....ik ben er nu zelf aan begonnen ...2 schroeven kon ik bereiken maar no 3 niet ...binnen bekleding is dus al kapot helaas...ben redelijk te einde raad nu...
 
het uurtarief voor toyota is 110 euro ex btw...scheelt toch al wel...voorlopig ben ik hopelijk klaar met garage bezoekjes.. ...maar wat een uur prijzen...is toch voor een normaal mens niet meer te behappen...even gegoogled...zijn nog merken die nog meer vragen per uur...ik ga denk ik maar op zoek naar een goede universele garage..
Doe ik ook.
Het enige onderscheidende vermogen lijkt tegenwoordig enkel de prijs.
Voor de rest doen ze niet veel onder voor elkaar. Ik heb een universele dorpsgarage gevonden met een eigenaar die een groot hart heeft voor Japans. Die sleutelt misschien nog wel met meer passie.
De dealer heeft de afgelopen jaren niet voor niets de bijnaam Stealer gekregen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wilcom2005
Ik zou persoonlijk nog even teruggaan en dit met de baliemedewerker bespreken.
Dit is zéker geen uur arbeid geweest. Eerder een half uurtje. Tenzij er natuurlijk meer gedaan is, dan enkel het deurpaneel vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wilcom2005
Ik hoorde laatst het uurtarief €151 ex BTW in Arnhem… Voor diagnose rekenen ze een ander tarief. Daar schrok ik ook van…
Ik snap dat je er met 25 euro per uur niet meer komt, maar sjezus, dat is nog meer dan wij zeer ervaren consultants betalen op het werk die dan ook nog een grote verantwoordelijkheid moeten dragen. Bij de dealer is het: we laten je dit betalen en als dit het niet oplost, mag je een dergelijk bedrag vrolijk nog een keer gaan betalen. Ik snap ook weer waarom ik mijn eigen onderhoud uitvoer.
 
Nou, dit zet mij wel aan het denken over de verplichte winkelnering met de stand van techniek sinds de afgelopen jaren dat er veel meer afhankelijkheid aan software er bij komt kijken. Met zo’n nauwe afstemming van software op techniek ben je haast gebonden aan dealers. Of er moeten onafhankelijke werkplaatsen komen die op eenzelfde wijze de software kunnen beheren. Maar iets in mij zegt dat fabrikanten, importeurs en dealers (de grote jongens) dit allemaal afschermen… Dat doet mij denken dat ik zuinig blijf op mijn autootjes en hier heel, heel lang mee ga doorrijden… Hopelijk lukt dat ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Metalfreak
Nou, dit zet mij wel aan het denken over de verplichte winkelnering met de stand van techniek sinds de afgelopen jaren dat er veel meer afhankelijkheid aan software er bij komt kijken. Met zo’n nauwe afstemming van software op techniek ben je haast gebonden aan dealers. Of er moeten onafhankelijke werkplaatsen komen die op eenzelfde wijze de software kunnen beheren. Maar iets in mij zegt dat fabrikanten, importeurs en dealers (de grote jongens) dit allemaal afschermen… Dat doet mij denken dat ik zuinig blijf op mijn autootjes en hier heel, heel lang mee ga doorrijden… Hopelijk lukt dat ook.
Ja, dat hele "as a service" model zal alleen nog maar uitgebreider worden in de toekomst. Je zag het bijvoorbeeld ook al bij dat proefballonnetje van BMW met stoelverwarming als abonnement. Een goede inkomensbron voor fabrikanten en dealers, minder goed voor de consument. Zij hebben geen keus en moeten dus wel mee.