groot probleem :-( / opgelost eindelijk :-)

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
463
63
28
sinds 2 weken wil mijn rechter voordeur op geen enkele manier meer open...( GS 300 / 2008 ) vanmorgen bij lexus zwolle geweest en die vertelden me dat ze niks kunnen...de deur moet open om de binnenbekleding eraf te halen ..maar dat kan dus niet...blijft niks anders over volgens hun om dan de binnenbekleding te slopen....ik ben er nu zelf aan begonnen ...2 schroeven kon ik bereiken maar no 3 niet ...binnen bekleding is dus al kapot helaas...ben redelijk te einde raad nu...
 
Wat doet de vaste sleutel? Hoor je wel het slot bewegen? Zo ja probeer de sleutel in de open stand vast te houden en tegelijkertijd aan de deurhendel te trekken.
Wellicht heeft de auto schade gehad en is het cylinder slot vervangen of verkeerd gemonteerd.
Ik zou als ik jouw was niet van alles gaan slopen. Probeer een erkende "lock smith" (sorry weet 't NL woord niet)
 
in de passagiersdeur zit geen slot voor een sleutel :-( je hebt de hendel binnen ...afstandsbediening en de key-less entree ...die doen niks...je voelt ook geen weerstand..alsof er iets niet mechanisch is verbonden van binnen
 
Lijkt me dat je nu het beste door kunt zetten met 'slopen'. De bekleding is toch al kapot, dus hoe je de deur ook gaat openen, de deurbekleding moet je toch vervangen. Soms breken de clipjes van het armpje.
 
  • Leuk
Waarderingen: wilcom2005
de binnenbekleding is er nu uit ( gescheurd ) zoveel mogelijk schroefjes losgemaakt maar kan dus niet overal bij...eigenlijk nu geen stukje meer wat heel is...binnenkort gaat ie weer naar lexus zwolle...hopelijk kunnen ze er wat mee . ( en het "hout " op de portierdeuren ....is dus plastic ..
 
Kun je ook een deel van het sluitingsmechaniek er uit halen, om jezelf zo meer ruimte te geven?
Zodat je wellicht met een schroevendraaier (ofzo) de deur van binnenuit kunt openen?
 
maandag weggebracht...slot blijkt kapot...kost 450 incl btw ...exclusief monteren...en dan nog hopen dat ie er ook nog inkomt...word vervolgt.
 
de auto vanmorgen weer opgehaald..rekening net geen 700 euro...veel geld maar ben toch opgelucht...ben super tevreden over lexus zwolle...gratis leenauto en niks berekend voor 3 dagen aan brandstof. net een nieuw ( gebruikt ) deurpaneel in litouwen gekocht...voor 85 euro incl alles....hopelijk is ie net zo fraai als op foto ..
 
zo ziet een aan flarden getrokken deurbekleding eruit
DSC_0001.JPG ...en de "nieuwe "gebruikte uit litouwen ...
nog even wat oppoetsen maar ik ben er blij mee..DSC_0002.JPG
 
alles is weer top...van de spuiter terug en bij lexus zwolle geweest...alleen kreeg ik vandaag de rekening voor 1 uur werk en 4,26 aan kleinmateriaal...ik schrok me dood...gelijk gebeld hoe dit nu kon en wat hun uurtarief eigenlijk is....juist ja 142 euro ex btw is hun uurtarief....mijn rekening..176 euro voor 1 uur werk...slik ...heb hun gevraagt of ze het heel vreemd vinden dat oudere lexussen niet meer in hun garage komen ...ik ben nu wel genezen :-)
 
het uurtarief voor toyota is 110 euro ex btw...scheelt toch al wel...voorlopig ben ik hopelijk klaar met garage bezoekjes.. ...maar wat een uur prijzen...is toch voor een normaal mens niet meer te behappen...even gegoogled...zijn nog merken die nog meer vragen per uur...ik ga denk ik maar op zoek naar een goede universele garage..