Grote beurt

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Goedemorgen,

Vandaag is mijn auto opgehaald voor een APK + grote beurt bij Lexus Groningen. Ze belden zojuist om aan te geven dat zowel de remblokken als remschijven voor vervangen dienden te worden. De auto heeft 127.000 gelopen. Extra kosten ? 550-. Verder was de auto in perfecte conditie.

Ik heb akkoord gegeven maar mijn vraag is of dit normaal is. Ik heb in 17 jaar rijden en talloze auto's nog nooit remschijven hoeven te vervangen. Mijn rijstijl is zuinig en rustig en rem altijd zoveel mogelijk af op de motor.

Iemand ervaring mee of dit normaal is?

Groet,

Boudewijn
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik kan alleen maar zeggen dat mijn auto 190000 heeft gelopen en ik heb ze nog niet horen klagen over de remschijven.
en mijn rijstijl is 3 op de 5 keer niet zuinig.
al heb k er 2 maanden geleden wel een randje vanaf geslepen maar nog waren ze dik genoeg.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
mijn is 300 heeft nu 130.000 km en binnen half jaartje zijn de remschijven en blokken ook aan de beurt, voorraan dan, achter zijn ze nog prima.
is niet abnormaal, hangt af hoeveel en hoe hard je remt he
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Remschijven welke bij een dergelijke kilometerstand vervangen moeten worden is niet abnormaal. Zeker niet bij een automaat. Bij de ene auto gaan ze langer mee als de andere maar er zijn ook verschillende factoren van invloed op de slijtage van remmen.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Thnx voor jullie reacties. Tsja ik was wel verbaasd omdat mijn rijstijl easy is. Enige wat overblijft is dat de enige vorige eigenaar wellicht meer van remmen hield ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is zoals velen het al zei moeilijk te zeggen, maar niet onmogelijk :)

Ach ja, een stukje veiligheid waar je zeker niet op moet bezuinigen :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Met dit type auto is bij de 120.000 het hoogtepunt van de schijven wel geweest...

Hier moet je inderdaad niet om twijfelen en gewoon doen, de monteurs hebben het beste met je auto voor (mag je aannemen)



gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
het grootste gedeelte van de monteurs wel inderdaad! maar je hebt er een paar tussen zitten die verzieken het aardig voor de rest! :(