GS 300 H bouwjaar 2013 - 12.

VARRO

Nieuw hier
8 apr 2023
6
0
1
Hallo,

Na ongeveer 9 jaar is de origineel geplaatste batterij problematisch.
Al tweemaal niet kunnen starten, bij lexus geweest en de batterij die bij mijn wagen past kost +- 600 €, een alternatieve van +- 200 € werd getest werkte niet.Blijkt dat de dure batterij uit japan zou moeten komen en dat zou tot drie maanden kunnen duren.
Heeft iemand hiervoor een oplossing ?
Bedankt voor feed back en fijne namiddag.
Mvg
VARRO
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Mijn vorige LS 600h had ook een accu die begon te slijten na 9 jaar, originele Panasonic was ca. €450.-- Ik heb een Bosch alternatief gevonden voor ca. €150.--. Werkte en paste perfect en de dealer kon deze gewoon bestellen.
 

VARRO

Nieuw hier
8 apr 2023
6
0
1
Bedankt voor uw antwoord, het is in mijn gs ook een panasonic, vreemd dat de dealer er eentje wou plaatsen van 200 € en dat deze niet compatibel was ??
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik heb vorig jaar ontzettend lopen zoeken naar een alternatief voor de 12v accu voor mijn gen 4 GS, maar helaas niet gevonden.
Het probleem is dat de dimensies niet passen en dat je een speciale AGM accu nodig hebt.
En als ik er één had gevonden die goed leek was hij of niet op voorraad te krijgen of de polen zaten andersom :(
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Het rare is dat als je gaat zoeken naar een geschikte accu op basis van je kenteken, dat er allerlei aanbieders zijn die pretenderen er een te kunnen leveren. Daarbij vragen ze je om de afmetingen goed te controleren en om te kijken of de polen aan de "goede kant" zitten. De aanbieders hebben dus kennelijk zelf geen zicht op de toelaatbare afmetingen en aan welke kant de polen zouden moeten zitten.

Of je echt een speciale AGM accu nodig hebt is me eigenlijk onduidelijk. Je mag de auto wel jumpstarten vanuit een andere auto - dus dan maakt het kennelijk niet uit. Of een "normale" (en minder dure) accu ook op langere termijn voldoet weet ik niet. Het zou kunnen zijn dat dan de AGM accu bij een hybride auto voordelen heeft. In principe dient de accu bij een Lexus hybride bij mijn weten slechts voor het leveren van 12 V voor allerlei boordapparatuur, terwijl de startstroom wordt geleverd door het hybride accupakket. En die doen het kennelijk alleen als ze "zien" dat de 12 V accu voldoende spanning heeft en /of als er een temperatuurvoeler aanwezig is.
 

VARRO

Nieuw hier
8 apr 2023
6
0
1
Hallo,

Het probleem met de 12 volt batterij lijkt nog niet opgelost, de dealer ging mij vandaag laten weten of er een alternatie batterij kan geplaatst worden in de plaats van de dure pannasonic van 600 €.
Ik deelde mede dat iemand van dit forum een bosch batterij heeft gevonden van 150 €.

Vermits geen nieuws deze avond lijkt de kans klein om een toch goedkopere batterij te vinden ????
Indien mogelijk graag nog enige feed back met juiste gegevens om een batterij te vinden.
Bedankt en fijne avong.
VARRO