Gs 300?

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
561
197
43
Was ik al in de ban van de is 250, mijn oog viel nu op een gs 300.
Enorm mooi en lekker groot.
Nu is mijn vraag: zijn de onderhoudskosten vergelijkbaar met een is250 of liggen deze aanmerkelijk hoger?
Verbruik zal ook wel iets hoger liggen maar dat neem ik dan wel op de koop toe.
Ik hoor graag of iemand tips Ed over de gs 300 heeft.
Zal dan later beslissen wat het gaat worden.
 
Hoi Stefan,lees mijn topics maar door,dan kom je er wel achter,benzine verbruik tov een is250 is te verwaarlozen,gewoon voor de GS300 gaan!
 
Idd het verschil is minimaal qua verbruik en onderhoudskosten, mogelijk gemiddeld 10% duurder.
 
Dat klinkt goed! Ik zit dan aan een gs uit 2006-2007 te denken. Zijn er wel een aantal van te vinden en anders even over de grens kijken. Paar 19 danwel 20 inch velgjes eronder en klaar is ie.
Nu mijn vrouw nog overhalen, die heeft liever een auto die wat jonger is. Heeft iemand nog goede argumenten?
 
ik heb een 1999 GS300.
Natuurlijk heb je regulier onderhoud, en de gebruikelijke langetermijn kosten zoals distributieriem, remmen en soms uitlaat.
Verder is het een fantastische auto, en de ruimte is zeker een plus.

Verbruik valt erg mee, bedenkende dat je het net zo duur kan maken als je zelf wilt.

Ik rij, met normaal en soms zeer sportief rijden ongeveer 1 op 9.

Maar hoeveel rijd je per jaar?
Ook de belasting is wat hoger per 3 maanden, maar ach.

Ik heb voor de aanschaf serieus overwogen een auto te kiezen die veel zuiniger was, en iets praktischer, zoals een Peugeot, VW o.i.d.
Maar de aanschaf van een goede was zoveel duurder dan de ongewilde GS300, dat ik zo'n 3 jaar in de GS kon rijden voordat ik dat aankoop verschil eruit had.

Nou, dan is de keuze ineens veel makkelijker.

Iedereen die in mijn GS mag(!) rijden geniet met volle teugen, zelfs als ze zelf een vrijwel nieuwe auto hebben.
Het is een fantastische auto met veel luxe.

Absolute aanraders: lederen bekleding, schuifdak en xenon verlichting....
 
Bedankt voor je reactie.
Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. Ga op de fiets naar mijn werk en mijn vrouw heeft haar eigen autootje.
 
Dus is belang van verbruik nihil.

Gaat de auto van je vriendin eruit?
Weet zeker dat als zij de GS heeft mogen ervaren ?n fatsoenlijk kan inparkeren, ze zeer snel jouw auto inpikt!

Dat is mijn ervaring tenminste ;)
 
De GS300 uit 2006/2007 is een andere motor dan uit 1999 en is als voordeel ook wat zuiniger met een lange bakverhouding.

De motor heeft een distributieketting, dus heb je daar geen extra onderhoudskosten bij.

Ik zou lekker op de 18" blijven rijden, dan heb je tenminste nog een redelijk comfort..
 
De auto van mijn vrouw die blijft gewoon, zij is blij met haar Cabriotje.
Hij is eigenlijk niet nodig, we kunnen het met 1 auto ook wel af maar zij heeft er liever een voor zichzelf.
De gs 300 lijkt wel wat op mijn eerdere Toyota avensis alleen wat groter.
Als ik kijk naar verbruik, belasting en verzekering dan zullen de kosten iets stijgen maar het rijplezier zal vele malen groter zijn.
Ik denk dat ik maar eens een proefrit moet gaan maken, dan weet ik waarvoor ik moet sparen.
Ik vind de gs in het donkerblauw of zwart erg mooi.
Allemaal tot nu toe bedankt voor het meedenken, neem het zeker mee in de overwegingen.
 
Waarom geen GS 450h,voor de meerprijs hoef je het niet te laten en je krijgt een hoop power in de plaats.
Ben er na 5 jaar nog steeds supertevreden over.
 
Ja ja, het kan allemaal niet op.
Een 300 is voor mij al super de super luxe en ergens moet je toch de grens trekken.
Ik zal nu toch ook eerst aan de bak moeten met sparen, mocht een 450h er dan toch in blijken te zitten dan zal ik dat zeker in mijn overweging meenemen.
Er staat op dit moment een heel mooie 300 bij lexus Eindhoven. Als ik de portemonnee er nu voor had gehad had ik die aangeschaft.
 
Dat klinkt goed! Ik zit dan aan een gs uit 2006-2007 te denken. Zijn er wel een aantal van te vinden en anders even over de grens kijken. Paar 19 danwel 20 inch velgjes eronder en klaar is ie.
Nu mijn vrouw nog overhalen, die heeft liever een auto die wat jonger is. Heeft iemand nog goede argumenten?

Beter een Lexus met ervaring dan een alledaagse Opel of zo, die nooit de kwaliteit hebben van een Lexus GS !!!
Ook na jaren ( rijdt die) nog als nieuw, als andere merken allang aan alle kanten rammelen of zoiets
 
Wat is je budget, Stephan?

Dat maakt het zoeken voor ons een stuk makkelijker. :P
 
Mijn budget zal eind volgend jaar zo rond de 12-14000 zijn.
Moet lukken om daar een mooie gs voor te vinden.
Het zoeken en ori?nteren is al pret op zich.
 
Hahaha, daar dacht ik ook aan, Alor!

Waarom zo lang wachten, er staat een mooie GS450h in Arnhem te koop, ken de historie niet, maar de verkoper neemt vaak de wat oudere Lexussen af van dealer om de hoek.

Als deze daar ook vandaan komt, is deze dealer vaak bereid al de gewenste info te geven...
 
Hahaha, klopt helemaal! Je leeft nu! Maar het is bij mij boter bij de vis. Dus als ik hem nu nog niet kan betalen dan zal het nog even moeten wachten. Daarbij komt dat ik mijn huidige auto nog maar ander half jaar heb. Ik wil graag bij de elite club horen maar niet ten koste van andere dingen.
En dood gaan, dat weet je nooit maar ik was het nog niet van plan. Maar ik zal Dani auto's in de gaten houden, bedankt voor de tip!
 
Eind volgend jaar ?? in 1 jaar kan er een hoop gebeuren
Mijn god ze bestaan echt, mensen die meer als een jaar vooruit plannen.:P
Natuurlijk is de voorpret en zoektocht ook leuk maar een jaar wachten op een auto die je het liefst nu wilt hebben,
je moet het maar kunnen, mag ik vragen waar je nu in rijdt ?
 
Ja Alor, ik zag dat jij wat supermoois hebt aangeschaft, gefeliciteerd. Echt mooi.
Ik kan ook eigenlijk niet wachten maar als ik in iets zou rijden waarvan ik weet dat hij nog niet helemaal van mij is geniet ik er helemaal niet van.
Dus ik ga nog een hele poos lekker zoeken, ook in buitenland, en als ik er een aanschaf zal ik deze hier zeker laten zien.
Daarnaast moet ik mijn vrouw nog overtuigen dat dit een goede koop is. Die ziet toch liever een volgende generatie Golf op de oprit staan.
 
vrouwen... altijd wat te zeuren!
Wie brengt het grote geld binnen?

Die mag dus ook het grote geld over de balk gooien :P