GS430 Almelo

Riknic

Nieuw hier
30 aug 2013
15
0
0
Hallo,
Ik ben Rik......50 jaar, woon in Almelo en nog steeds automaf....ik heb een GS 430 en na 10 jaar een Camry 3.0 te hebben gereden ben ik vorig jaar een stapje verder gegaan. en.....nog geen moment spijt gehad, zelfs het benzine verbruik valt mee... :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom Rik! Mooie bak met een heerlijke motor! Veel fijne kms gewenst!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Hallo Rik, welkom hier, en veel plezier op het forum en met de GS.
 

Riknic

Nieuw hier
30 aug 2013
15
0
0
Dank je voor het welkom en ik heb er nu zo'n 15000 km mee gereden en inderdaad een geweldige motor...en ik vraag me af of ik nog iets wil doen tav verlagen, vind hem erg comfortabel nu en wil dat niet verpesten omdat ik vrij vaak grotere afstanden rijd.

Wel wil ik er minimaal 18", en liever nog 19" velgen onder hebben (met winterbanden).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum!

ik vraag me af of ik nog iets wil doen tav verlagen, vind hem erg comfortabel nu...
Als je via de zoekbalk 'verlagen en comfort' intypt, kom je genoeg (positieve) ervaringen tegen ;)

Een kleine drop zal de auto qua rijkwaliteiten/comfort geen kwaad doen, sowieso zal 18 of 19'' daar meer van invloed op zijn.
 

Riknic

Nieuw hier
30 aug 2013
15
0
0
Bedankt voor de tip, maar die 18" is bijna noodzakelijk omdat we 2 auto's hebben en die andere (ook een GS430, maar dan van 2008...)18" heeft.....dus handiger dat de velgen ivm winterbanden uitwisselbaar zijn en dan is 19" natuurlijk gewoon nog mooier...en ik ga je tip opvolgen...op zoek naar 'verlagen en comfort'..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb vandaag andere velgen gemonteerd, 18" ipv 16'' (op GS300). Ik kan 1 ding zeggen, dat had ik eerder moeten doen. Van afname comfort viel eigenlijk niets te merken, wel qua positieve rijeigenschappen :rulez:

Verder kunnen type/merk banden (o.a. wangstijheid) mogelijk ook wel wat winst qua comfort betekenen. 19'' zou idd ook goed kunnen, zeker op een GS, lijkt me niet dat dat daarmee het comfort tov 18'' dramatisch zal wijzigen, het wordt zeker geen spijkerharde hobbelbak.
 

Christiaan

Nieuw hier
17 aug 2013
24
0
0
Hi jongeman, ;)
Welkom op ons forum. Dat plezier met je Lexus komt vanzelf, geloof me. :)
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, en veel plezier met je GS. :D

Over verlagingsveren bij een GS kan ik weinig zeggen, ik heb zelf Eibach veren onder de IS gehad. En hij bleef heerlijk comfortabel. Maar wat de 1 comfortabel vind, vind de ander stug. Dus vaak word het toch zelf proberen. Waar je wel een beetje op kan letten is het gewicht dat veren nodig hebben om in te veren. Hoe lager, hoe comfortabeler. (kg/mm) Succes :D
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Hoi Riknic,welkom op het forum en ook een plaats genoot,haha.
Wat betreft velgen en verlagen kijk maar naar mijn topics,dan wordt het je wel duidellijk denk ik. :O
Als je vragen hebt stel ze gerust,waar woon je in almelo? Ik woon op de schelfhorst.
Veel plezier hier. Gr.andere blije GS430 rijder. :D
 

Riknic

Nieuw hier
30 aug 2013
15
0
0
Hallo blije GS430 rijder, ik woon op het Nijrees, heb je een keer zien rijden volgens mij en zou ik je auto eens mogen bekijken op m'n gemakkie? Ik heb je topics aandachtig gelezen en voel er best veel voor. (mooie auto overigens!)

Geen problemen met verkeersdrempels etc?, ik kan me nog de alfa 75 van een vriend herinneren die elke verkeersdrempel met de grootste mopeite moest zien te overwinnen zonder over de grond schrapende uitlaten.....dat wil ik dus niet, mooi is lollig maar makkelijk nog lekkerder....;)