GS430 motor houdt in. Clues?

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik heb een probleem dat gelijkaardig is met dat van lid "vierdertig", viewtopic.php?f=93&t=3156

Wanneer je vanuit stationair toerental plots gas geeft, dan houdt de motor een second in (duidelijk) en plots trekt ie fel.
Of je nu in D staat of gewoon in neutraal, geen verschil (dus het moet bij de motor liggen).

Verder trekt de motor mooi tot boven de 6000o/m, en als je gewoon zacht gas geeft bij vertrek en dan alles open zet, dan gaat het ook allemaal vlot. :roll:

Enige clues? Ah ja, hij verbruikt een heel stuk meer sinds een tijd.

PS: Waar zit de MAF ? 'k Zou die ook wel eens willen er snel afhalen en uitkuisen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat heb je mooi gevraagd en zelf opgelost!

Btw, misschien ook tijd voor wat nieuwe gloeiplugjes, dat kan ook wonderen doen? ;)
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik ben nu die bougies aan het vervangen... Wat een leuke job :X

Zowat elke bougie heeft zijn eigen challenge. Ik doe er ??ntje per avond verdorie. :roll:

Linkerbank gedaan, nu de rechterbank... die lekker weggestopt zit onder de luchtinlaat etcetc.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het wordt nog leuker als er allerlei klpjes e.d. afbreken die in tijd broos zijn geworden..

Maarre, succes gewenst! Misschien ook een goed moment om het gasklephuis te ontdoen van half vergane muizen etc. :p
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Even een tipje... Na het reinigen van het gasklephuis en de luchtmassa meter even een minuut of 10 de Main EFI zekering eruit. Dan reset alles, zo voorkom je toerental problemen bij stationair draaien.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik heb de batterij afgekoppeld voor een tijdje.

Ding draait nu perfect en trekt weer heel goed door. Zelfs iets te goed voor de vettige ondergrond deze tijd van het jaar :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zelfs iets te goed voor de vettige ondergrond deze tijd van het jaar
Ja, dat kan ook niet de bedoeling zijn...dus die oude pluggen er maar weer in, klusje van niets toch? :p

Concratz met de job well done :rulez:
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Wat was er zo lastig met het verwisselen van de bougies als ik vragen mag. Ik lees van anderen dat het een werkje van bijna niets is maar hier lees ik toch wat anders?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat was er zo lastig met het verwisselen van de bougies als ik vragen mag. Ik lees van anderen dat het een werkje van bijna niets is maar hier lees ik toch wat anders?

'The Swede' is eigenlijk mr. Bean, vandaar :p

Maar om even op je opmerking terug te komen...er is feitelijk niet zoveel aan de hand. Je zult wellicht een aanzuigbuis/huis moeten demonteren, verder kunnen de clips waarmee de draden van de coilpacks vastzitten broos zijn geworden door de hitte v/d motor. Coilpacks moet je vaak voorzichtig een beetje loswrikken. Bouten en bougies kunnen aardig vast zitten of lastig te bereiken zonder hoek-extensie op je sleutel.

Tja, wat kan je er nog meer over vertellen... Het meeste staat al in je topic hier: viewtopic.php?f=93&t=4578