gsm afspelen op radio is200

falldown

Nieuw hier
6 aug 2012
16
0
0
Hallo

wie weet of het mogelijk is om een gsm aan te sluiten op de radio van een lexus is200.
ik heb namelijk een paar liedjes op mijn gsm, sony xperia u met android,
die ik wil afspelen op de radio.

ik heb gezien dat je met dmv een adapter een usb apparaat kan aansluiten hierop,
dus ik dacht misschien kan je ook een gsm erop aansluiten.

grt
falldown
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
dat zijn de grom modules die spelen enkel maar af via usb of ipod dus geen andere telefoons dan iphone....
wat wel kan is dat er een bluetooth module op past eveneens van grom audio.
weet niet of die bluetooth audio streaming ondersteunt dan zou je eens na kunnen vragen bij motrade die is de verdeler voor Nederland en heeft prima service.

succes ermee.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Koop zo'n bandje met zo'n 3mm plug eraan en je kan alles afspelen via je koptelefoonaansluiting van je MP3 speler, telefoon of een ander apparaat met een koptelefoonaansluiting.

Werkt bij mij echt super en je kan zelf handsfree bellen met dat ding.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
patriekske zei:
dat zijn de grom modules die spelen enkel maar af via usb of ipod dus geen andere telefoons dan iphone....
Android telefoons kunnen worden herkend als Mass Storage device (hetzelfde als een USB-stick), waardoor er muziek vanaf gespeeld kan worden alsof het een USB-stick is.
Helaas is deze optie in sinds Android 3.0 vervangen door MTP (Media Transfer Protocol), gelukkig zit de UMS (USB Mass Storage) er nog steeds in verborgen is is het vaak dus mogelijk om terug te schakelen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
RoelVB zei:
patriekske zei:
dat zijn de grom modules die spelen enkel maar af via usb of ipod dus geen andere telefoons dan iphone....
Android telefoons kunnen worden herkend als Mass Storage device (hetzelfde als een USB-stick), waardoor er muziek vanaf gespeeld kan worden alsof het een USB-stick is.
Helaas is deze optie in sinds Android 3.0 vervangen door MTP (Media Transfer Protocol), gelukkig zit de UMS (USB Mass Storage) er nog steeds in verborgen is is het vaak dus mogelijk om terug te schakelen.

Mijn vraag is dan ofdat deze via een kabeltje kunnen worden aangesloten of is dat via streaming?
Weet niet ofdat er andere kabels dan ipod kabels zijn bij motrade?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Kabel... Voor iphone/ipod is het de usb kabel van de iphobe/ipod en voor android telefoons id dat van die telefoons en usb stick stop je er zo in...

De bluetooth module streamt het dan zonder kabel...
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
GROMAUDIO maakt modules (GROM-USB2-TOY en imiddels de GROM-USB2P-TOY met Flac en WAV ondersteuning) om via de standaard radio van de IS200 muziek af te spelen (iPod, USB, aux). Bediening geschiedt via CD-wisselaaruitgang & knoppen van de radio, onzichtbaar in te bouwen. Audiokwaliteit is overigens zeer goed. Je kunt ook een optionele Bluetooth module bestellen waarmee je handsfree kunt bellen en muziek afspelen (Android app'je AALinQ). Module enige tijd ingebouwd, werkt goed. Uit- en inbouwen van de radio-unit is overigens wel een secuur klusje i.v.m. kans op beschadigen van het dashboard (zaakje van te voren goed afplakken met tape).

grom.jpg
 

falldown

Nieuw hier
6 aug 2012
16
0
0
Ah nice

kijken of ik wat hiermee kan
lijkt me wel een handig in te bouwen systeem

ik heb toen ik de auto aanschafte, heb ik gelijk de oude nokia carkit eruit gehaald
ging opzicht best makkelijk, dus het lijkt me geen probleem om het zo in te bouwen :p
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
je kan een aparaatje kopen die je in aansteken kunt stoppen en dan kan je via fm breedband je telefoon aflaten spelen op de radio van je auto!
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Qua geluidskwaliteit geniet een GROMAUDIO module (of iets soortgelijks) mijn voorkeur (directe audiokoppeling met de radio). Daarnaast werkt de bediening via de knoppen van de standaard radio handiger dan zo'n swaffel-screen van een telefoon. Bovendien is zo'n module te voorzien van een Bluetooth 'dongle' waardoor handsfree bellen mogelijk wordt (gesprek aannemen d.m.v. een toets op de radio, het kiezen van een telefoonnummer moet je op de telefoon zelf doen). Het mooie ervan is dat het spul onzichtbaar in te bouwen is en je geen rommel en losse snoertjes in je Lex hoeft te prutsen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
toyboy zei:
Qua geluidskwaliteit geniet een GROMAUDIO module (of iets soortgelijks) mijn voorkeur (directe audiokoppeling met de radio). Daarnaast werkt de bediening via de knoppen van de standaard radio handiger dan zo'n swaffel-screen van een telefoon. Bovendien is zo'n module te voorzien van een Bluetooth 'dongle' waardoor handsfree bellen mogelijk wordt (gesprek aannemen d.m.v. een toets op de radio, het kiezen van een telefoonnummer moet je op de telefoon zelf doen). Het mooie ervan is dat het spul onzichtbaar in te bouwen is en je geen rommel en losse snoertjes in je Lex hoeft te prutsen.


I agree!

Of een losse dubbeldin met dvd funktie maar dat is hier volgens mij niet de bedoeling
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
:O Gaan we die fraaie originele hoogwaardige geluidsinstallatie vervangen door een losse dubbeldin ??? We zijn hier toch geen VW Golf aan het pimpen, foei !
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Golf pimpen,,,,, nee joh valt wel mee.
Verkies echter wel de pioneer die ik een half jaar geleden heb ingebouwd boven de originele radio.
Cassetebandjes, die had napolion ook op zijn paard zitten.... Hahaha.
Nu kunnen we oa muziek streamen via bluetooth, tv kijken, muziek van sd kaart afspelen en via de app kabel navigeren als we dat zouden willen.
Ik ben d'r in ieder geval blij mee.....
Radio van lexus ligt nog hier op zolder gaat terug bij de verkoop.

Geoetjes,
Patrick