Hallo allemaal - Justin

Justin M

Nieuw hier
20 jan 2022
9
7
3
Hoi allemaal,

Ik ben Justin, 41 jaar en woonachtig nabij Den Bosch, samen met vrouw, dochter en hond.

Ik heb altijd een zwak gehad voor Toyota/Lexus. Heb zelf tijdens mijn studie aan de HTS autotechniek stage gelopen bij de NL Toyota / Lexus importeur Louwman & Parqui. Daar heb ik ook mijn vrouw leren kennen die ook jarenlang daar heeft gewerkt. En nog steeds hebben we contact met meerdere van de oud-collega's daar.

Zelf heb ik tot op heden gereden:
  • Suzuki Swift 1.3 GS
  • Audi S3 1.8 TFSI
  • 2003 Toyota Corolla 1.6 VVTi
  • 2007 Lexus IS250
  • 2012 Audi A4 B8 1.8 TFSI
De Audi's waren ook fijne auto's, al had ik daar af en toe wel wat problemen mee. Afgelopen zomer kregen we pech onderweg en daarna was het vertrouwen in de auto wel een beetje weg. De Lexus IS was tot op heden altijd mijn favoriet. Wat een heerlijke motor was dat. 2,5 ltr V6, . Enorm soepel blok, een rete vlakke koppelkromme en nooit problemen mee gehad.

En sinds 1,5 week geleden ben ik de gelukkige eigenaar van een 2015 Lexus NX 300h F-sport met alles erop en eraan.
Helaas kan ik hem pas de 29e ophalen vanwege het laten monteren van een trekhaak waar wat levertijd op zat.
Omdat de APK van de Audi ging verlopen mocht ik deze vorige week al inleveren en heb ik, dankzij de geweldige service van Lexus Enschede, een 2021 Lexus UX 250h te leen gekregen om de wachttijd te overbruggen. Leuk om ook even de kleine broer van de NX uit te kunnen proberen. Geweldige auto ook, maar qua ruimte net niet afdoende voor het hele gezin en mijn hobby (kitesurfen). En de UX kan onze caravan niet trekken. Dus de NX is voor ons een betere match. Kan niet wachten tot ik de NX in bezit heb!
 

Bijlagen

  • 13.jpg
    13.jpg
    186,2 KB · Weergaven: 42
  • 20.jpg
    20.jpg
    115,7 KB · Weergaven: 41
  • 17.jpg
    17.jpg
    178,8 KB · Weergaven: 42
  • 5.jpg
    5.jpg
    149,1 KB · Weergaven: 44
  • 3.jpg
    3.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Mooie kleurencombi; binnen en buiten. Ik ben ook na een Audi-ervaring naar een Lexus gegaan en ik vind 't een verademing, niet alleen qua betrouwbaarheid :sneaky:
 

Justin M

Nieuw hier
20 jan 2022
9
7
3
Ja, ook klachtenafhandeling en service is wel wat beter bij Lexus. Ik had bij Audi toch altijd het gevoel dat ik meer betaalde dan bij Lexus en er een stuk minder voor terugkreeg.

ik zie dat jij ook een IS250 hebt. Het afdelingshoofd van de afdeling techniek van L&P zei mij destijds dat die motorblokken te goed waren. Niet kapot te krijgen en dus viel er niets aan te verdienen door de dealers. Dat zei hij uiteraard met een knipoog, want ze streven juist naar dergelijke betrouwbaarheid. Hetzelfde zei hij nu wederom over het NX motorblok en aandrijflijn. Heel geruststellende gedachte kan ik je zeggen. Zo'n pechgeval op je eerste vakantiedag in Franstalig België op een zondag is geen pretje, weet ik nu uit ervaring...
 

Justin M

Nieuw hier
20 jan 2022
9
7
3
Looks good Justin 👌
Hoe is de kofferbak eigenlijk? Kan je daar genoeg kwijt
Bij de UX vind ik hem best klein. Met de bank plat gaat het nog wel maar zonder de bank plat krijg ik er net 3 grote boodschappentassen in.

Bij de NX is het zeker beter. Op het oog kan ik er veel in kwijt. Met de banken plat helemaal. Maar kan de praktijk pas testen als ik hem krijg eind volgende week. ☺️
 

Bijlagen

  • 10.jpg
    10.jpg
    219,6 KB · Weergaven: 39