Hallo Allemaal

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Hallo allemaal, sinds vorige week eigenaar van mijn 5e LS, een 430 uit 2001 in de kleur Black Cherry Pearl (Donkerrood) met beige interieur.
Naast deze auto heb ik ook nog een '99 Avensis T22 GT-Four.

De Lexus heeft 268k gelopen, en NOOIT in gerookt. Interieur is zo goed als nieuw. Distributie is net vervangen. Kan er met de nieuwe riem voorlopig weer tegenaan.
De subwoofer heeft een kraakje, foam surround was vergaan, een nieuwe foam surround heb ik al besteld, en deze ga ik aankomende week repareren.
Over een tijdje word deze weer afgekoppeld en komt er een JBL 15 inch GTI woofer in de kofferbak welke al klaar staat. Ik moet alleen nog een nieuwe versterker aanschaffen om deze aan te sturen omdat de vorige gesneuveld was.

Het interieur is besmettelijk met het beige en ik ben op mijn gemak begonnen om de lichte vervuiling helemaal te verwijderen. Het leder is altijd netjes onderhouden maar kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Het stuurmotortje doet op het moment niks, hier moet ik ook even naar kijken, evt repareren of helemaal vervangen.

Over een tijdje het stuur vervangen voor eentje met hout... dat maakt het net af. Ik mis nu net een stukje hout in het geheel.

De lak is mooi, maar een polijstbeurtje kan geen kwaad.

Ik heb dat glijden over de weg wel gemist....
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Van de Avensis heb ik wel al wat fotos

av01.jpg


av5.jpg


av3.jpg


engine03.jpg
.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Vet apparaat, zag er hier ook eentje rijden maar die stond niet zo strak in de lak als deze. De motor hierin is van de category onverwoestbaar.
Heel wat anders dan die ja wat zal ik zeggen "gemodificeerde" toyota. Het motor gedeelte vond ik wel indrukwekkend maar qua uiterlijk heb je een MEGA
sprong voorwaarts gemaakt :) Veel plezier ermee/van
 
Laatst bewerkt:

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Vet apparaat, zag er hier ook eentje rijden maar die stond niet zo strak in de lak als deze. De motor hierin is van de category onverwoestbaar.
Heel wat anders dan die ja wat zal ik zeggen "gemodificeerde" toyota. Het motor gedeelte vond ik wel indrukwekkend maar qua uiterlijk heb je een MEGA
sprong voorwaarts gemaakt :) Veel plezier ermee/van
Dankje, deze auto heeft nog nooit een wasstraat gezien, en rondom nog originele lak.

De "gemodificeerde toyota" zal niet ieders smaak zijn inderdaad.

De eerste LS die ik had was deze blauwe LS400 uit 1995, die kocht ik rond 2006 met iets meer dan 3 ton op de teller. Ik had destijds ook een Pontiac Firebird Trans Am GTA, welke het bij een stoplichtsprint net verloor van een zelfde LS400. Mijn 1992 Jeep Cherokee Performance heb ik toen ingeruild voor een LS400. Ik was echt STOMVERBAASD dat een auto met die km stand nog als nieuw reed (vanaf dat moment verslaafd aan Lexus). Zelfs achterin op de dorpels zaten de plastic beschermplakkers er nog op. 0 problemen mee gehad.

DSC04183.JPG


Mijn tweede LS was het Facelift model. Deze had als ik het me goed herinner iets van 2 ton op teller. Wederom nul problemen, alleen een keertje een bolletje vervangen. Sub afgekoppeld en de JBL GTI 15 inch erin.
DSC08305.JPG



De Bordeaux LS400 en de Trans Am heb ik toen beide ingeruild op een LS430 President, deze had 107.000 km ongeveer toen ik deze kocht en kwam van de eerste eigenaar af. Bij aanschaf even de airco opnieuw laten vullen, keertje nieuwe remblokken erop, verder probleemloos. Subwoofer afgekoppeld en een Rockford DVC 10 inch in de kofferbak. Deze vind ik zelf de mooiste die ik tot nu toe gehad heb. De kleur was ook erg apart. Ik heb deze kleur verder niet meer gezien op andere lexussen.
ls430.jpg


Mijn 4e was deze LS430 Executive (zwart interieur), als ik het me goed herinner had deze iets van 127.000 gelopen toen ik deze kocht. Andere wielen eronder gezet, lamda sonde vervangen, sub weer zelfde verhaal, afgekoppeld en JBL 15 inch erin.
DSC06549.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Gaaf man, foto's erbij ook nog :) Het is mijn 3e Lexus, eerst een IS200 van 2001 gekocht in 2003 met weinig kilometers een Impreza op ingeruild want dat had ik wel gezien na een paar jaar. Goeie auto ook de Subaru, de Lexus was heel wat anders maar beviel ondanks het gebrek aan vermogen goed. Daarna een GS300, meer vermogen en nu na terugkeer in Europa en een Volvo T5/Mercedes 320CDI toch weer terug naar Lexus en dat zal ook zo blijven. De kleur die je hebt is dezelfde die ik hier heb zien staan, alleen jouw velgen zijn mooier :) Wat is het verbruik van zo'n slagschip?
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Toen ik de vorige LS'en had reed ik alleen maar binnendoor en met een zware voet.... toen zat ik op 1/7
De Black Cherry die ik nu heb draait nu veel snelweg km's en ik rijd nu een stuk rustiger, dan zit je rond de 1/9 tot 1/11.
De Avensis deed 1/3 ongeveer. Dus in dat perspectief is de LS lekker zuinig.... (of zoiets hahaha). De Avensis heb ik nieuw gekocht, wilde toen een Subaru Impreza 555 maar mn moeder zei dat ik mezelf dood zou rijden met een Impreza en toen is het een Avensis 1.6 geworden.... aangezien die niet vooruit kwam heb ik daar een andere motor in gehangen.

De velgen worden nog een keer vervangen voor iets mooiers bij de LS.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Ik zag het ja, dikke Garret erin ook? Ik had zelf een GT35 erin zitten in de Subaru, 3" Nvidia stortkoker erin, ECU gemapped, 340PK bij 20 graden dus dat reed goed. Het verbruik heb ik nooit naar gekeken, had er een corolla bij voor woonwerk en boodschappen.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Dit is een GT2870RS Dual Ball Bearing als ik het goed zeg uit mijn hoofd. Stand Alone MoTeC M400 ECU met advanced functions geactiveerd.
Uitlaat was 3 inch met HKS einddemper toen het nog 2wd was, moet nu opnieuw gemaakt worden in 3 inch omdat de vorige niet uitkomt.
Fidanza licht gewicht vliegwiel, 550 cc injectoren, 356 mm 8 pots schijven voor, trommelremmen achter waren omgebouwd naar diesel, en toen ik naar 4wd ging is er achter een Caldina remmenset gemonteerd. HKS Power flow filter, Top mount watercooler omgebouwd naar FM A/A intercooler. Mishimoto radiateur, Electronic Boost control via de MoTeC, 18 inch OZ velgen, D2 Racing Coilovers, facelift achterlichten, Caldina koplampen (deze ben ik nu aan het ombouwen met Xenon Hella Projectoren voor Low en High Beam), Caldina Motorkap, Sparco kuipstoelen, A,B en C stijl, binnenspiegel, pookhoes bekleed met alcantara, Stuur ben ik aan het maken met forged carbon aan de onder en bovenkant. 5.1 DTS Surround muziek installatie. Magnecor Bougiekabels. 255 l/h Walbro brandstofpomp.

Hoeveel Pk er exact uit komt weet ik pas als alles straks afgesteld is.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Ik zie net dat ik nog wat vergeten was ja, hahahahaha
Wabropomp. de injectoren, STI onderblok en gesmede zuiders. Front Intercooler en AVCR Boostcontroller, het is voor mij al 20 jaar
geleden maar vind het nog steeds leuk. Ik heb nu een gezin, dus ja dan zijn er andere dingen waar je geld naartoe gaat. Ik zorg nog steeds goed voor
een auto als die me bevalt, alleen de uitgaven aan Mods. is minimaal. Had er nog Brembo's ook opzitten als remmerij. Die auto heeft echt wel wat gekost. Moet wel zeggen dat ik een heel goed inruilprijs gekregen had, had hem ingeruild bij een Subaru dealer die de Lexus had staan. Met de muziek die voor mij ook belangrijk is ben ik erg tevreden nu. Je word ouder papa , ik dus hahahahaha
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Oeh, die Avensis vind ik wel heel erg vet. Ik ben wat minder fan van een LS, voor mij veel te groot en te lomp.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
nog wat avensis fotos

pookhoes heb ik van alcantara gemaakt
grlvr.jpg



binnenspiegel bekleed met alcantara
mirror.jpg


alc02.jpg

b stijl gat dichtgemaakt van de gordel en bekleed
bplr.jpg

alc03.jpg


Forged Carbon op het stuur, bovenkant van het stuur word ook nog gedaan,
fc.jpg

Velgen two tone gemaakt met een rood randje eromheen


whl1.jpg



Two tone alcantara op het deurpaneel (zit nog los op deze foto), met dubbele stiknaad. De lijn op het paneel is dezelfde lijn als op de buitenkant van de auto.
doorcard.jpg



Kickpanels zwart geflocked
flck01.jpg


Tellers gewijzigd naar correcte toerental, km teller veranderd naar 300 (zal de auto ws nooit halen maar ik vond het er gaaf uitzien)
De buitenste 2 tellers zijn verwijderd (benzine en temp), en hier in de plaats komen 2 dubbele digitale SPA meters.
EJTT2361.JPG