- 22 jun 2025
- 5
- 7
- 3
Dag iedereen!
Even fatsoenlijk om me voor te stellen, voordat ik (hopelijk) hier allerlei nuttige informatie ga lezen en veel ga leren. Mijn naam is Dirk, kom uit het mooie Noord / Oosten van Nederland en bezit momenteel een Lexus GS300. Eigenlijk al een paar jaar... en 70k km's verder. Sleutelen zie ik mezelf niet doen en heb ook weinig verstand van autotechniek. Ik ben ook bang daarom ook niet een heel waardevol lid te zijn op dit forum...
Waarom destijds deze Lexus? Hiervoor had ik een BMW, en na geen enkele tussentijdse onderhoudsbeurt (15k kms) te kunnen halen zonder sturingslampje (zonder overdrijven!) was ik daar helemaal klaar mee. Dan weer de Vanos spelmotor, dan weer de katalysator, dan weer wat anders... En wat kies je dan volgens het boekje als je een betrouwbaars iets wil... juist. Dit in combinatie met een noire hekel aan veel belasting betalen is het de GS300 uit 2007 (want youngtimer, niet om de wegenbelasting of achteraf bezien het verbruik) geworden.
Wat een geweldige keuze al zeg ik het zelf. Op 2 nadeeltjes na, namelijk dat de achterbanken niet plat kunnen waardoor je vrijwel niks fatsoenlijks kan vervoeren en het verbruik 1/9) kan ik me niks negatiefs verzinnen. Het rijden is altijd een plezier.
Voor het nodige onderhoud is hij geweest bij Lexus in Enschede, maar hij nu in onderhoud bij een universele garage. Dus tips voor Toyota/Lexus specialisten in de hoek Zwolle, Arnhem, Enschede, Groningen altijd welkom
Even fatsoenlijk om me voor te stellen, voordat ik (hopelijk) hier allerlei nuttige informatie ga lezen en veel ga leren. Mijn naam is Dirk, kom uit het mooie Noord / Oosten van Nederland en bezit momenteel een Lexus GS300. Eigenlijk al een paar jaar... en 70k km's verder. Sleutelen zie ik mezelf niet doen en heb ook weinig verstand van autotechniek. Ik ben ook bang daarom ook niet een heel waardevol lid te zijn op dit forum...
Waarom destijds deze Lexus? Hiervoor had ik een BMW, en na geen enkele tussentijdse onderhoudsbeurt (15k kms) te kunnen halen zonder sturingslampje (zonder overdrijven!) was ik daar helemaal klaar mee. Dan weer de Vanos spelmotor, dan weer de katalysator, dan weer wat anders... En wat kies je dan volgens het boekje als je een betrouwbaars iets wil... juist. Dit in combinatie met een noire hekel aan veel belasting betalen is het de GS300 uit 2007 (want youngtimer, niet om de wegenbelasting of achteraf bezien het verbruik) geworden.
Wat een geweldige keuze al zeg ik het zelf. Op 2 nadeeltjes na, namelijk dat de achterbanken niet plat kunnen waardoor je vrijwel niks fatsoenlijks kan vervoeren en het verbruik 1/9) kan ik me niks negatiefs verzinnen. Het rijden is altijd een plezier.
Voor het nodige onderhoud is hij geweest bij Lexus in Enschede, maar hij nu in onderhoud bij een universele garage. Dus tips voor Toyota/Lexus specialisten in de hoek Zwolle, Arnhem, Enschede, Groningen altijd welkom
