Hallo, ik ben patrick

PHakaPat

Nieuw hier
21 okt 2015
1
0
0
Goeiedag,

Ik (we) zijn op zoek naar een andere auto en dat gaat hoogstwaarschijnlijk een CT200 worden. Ik ben druk op het web aan het kijken naar alles wat er over de CT200 gezegd en geschreven wordt om zo doende een goed beeld van de auto te krijgen. Op deze manier ook op dit forum terecht gekomen en met veel interesse de verschillende topics gelezen. Om toch wat vragen te kunnen stellen als dat nodig is mbt de aanschaf, of voor als we er straks ??n hebben, dacht ik laat ik mij alvast aanmelden.

Mijn naam is Patrick, 37 jaar, Alkmaar, samenwonend.
Eerste auto was een Nissan Sunny, toen zo'n 10 jaar oud, een FIAT Doblo (3 jr oud)gehad, een Suzuki swift(10) als 2de autootje, Nissan micra(8), ford Mondeo ghia(5) en de afgelopen 2 jaar in een Nissan Almera (10)gereden.
Het is nu tijd voor een andere, nieuwere auto en na veel wikken en wegen, zakelijk rijden of niet, nieuw of niet, oud of iets nieuwer, groot of klein, diesel of benzine... Etc etc staat het zo goed als vast dat het een CT200 gaat worden. Persoonlijk vind ik het een mooie auto, de ??n is mooier als de ander maar ik vind dat er hele mooie tussen zitten. Daarbij komt dat ie zuinig( wij zullen naar verwachting niet veel km's maken en veelal korte stukken rijden), duurzaam en betrouwbaar is. Ik vind hem zeer prettig zitten, lekker rijden en had het gevoel is een hele degelijke maar toch stoere auto te zitten. Hij is mooi afgewerkt en er zitten een hoop opties op. Nog heel even bij de Auris gekeken, maar die vind ik niet mooi en mijn vriendin vind dat gelukkig ook.
We hadden laatst al een keer een proefrit gemaakt in een CT200, aangezien dat goed bevallen is van af toen gericht op zoek gegaan naar 1 die voldoet aan onze wensen. Vandaag dan ook een proefrit gemaakt in een heel mooi model, antraciet / grijs van begin 2012, veel opties en hij ziet er zeer goed uit, alleen de km stand van 130 zorgt voor enige twijfel. De garage gaat de onderhouds historie nog even opzoeken en toesturen en als dat oke is dan zullen we het nog even over de prijs moeten hebben....., maar het zou zomaar kunnen zijn dat wij volgende week de trotse bezitters van een Lexus CT200 zijn.

Ik ben wel iemand die graag een persoonlijk tintje wilt geven aan zijn auto. Niet te overdreven, hoor. Interieur verlichting misschien aanpassen, beschermstrip bij de kofferbak? Kofferbakmat? Iets verzinnen om mijn telefoon knap op te bergen en toch in het zicht, 12v, USB en jack aansluiting op een practische plaats voor de iPod, misschien iets van instap verlichting ofzo, en heel misschien, later, 17" velgen met zomerbanden en dan winterbanden op de originele 16". Maar goed, eerst maar even afwachten hoe het verder verloopt, want zoals jullie kunnen lezen heb ik hem in gedachte al voor de deur staan, maar in werkelijkheid heb ik nog helemaal niiiiiks.

Als iemand nog een goede tip of tric, do's of don'ts heeft voordat we overgaan tot de aanschaf, dan hoor ik dat graag.
 
Na het lezen van de titel was ik benieuwd of de eerste regel zou zijn "en ik ben een alcoholist", maar helaas, toch het juiste forum.

Welkom Patrick. Is wel een lekkere upgrade van een Nissan Almera naar een Lexus CT.
 
Welkom Patrick en succes met je keuze!

Waarom een CT en niet een mooie IS?
De laatse vind ik persoonlijk (nog) meer Lexus.
 
Welkom Broeder naam broeder :P
Leuk die keuze voor de ct​200!

Ik heb zelf een 2e handse IS 250 aangeschaft vorige maand (als ik niet lieg) en deze bevalt mij prima! Dit is miss ook een auto waar je naar zou kunnen kijken omrent prijs/ Luxe /Omvang
voor rond de 10.000 heb je er al 1 (in fatsoenlijke staat) Just a tip :P
 
Welkom Patrick! Prima keuze. De 6-cilinder aanbidders zien je liever in een IS ;) Denk ook de fijnere wagen van de twee, maar qua verbruik wel een stuk duurder.
 
Welkom Patrick en veel succes bij jouw keuze ,
Als je kleine stukjes gaat rijden is dan een CT wel een goede keuze ?
Hij kan zuinig zijn zoals beschreven in het verbruik topic maar de afschrijving zal hoog zijn verwacht ik
 
Hai Patrick, welkom!

alleen de km stand van 130 zorgt voor enige twijfel.
Ik zou niet weten waarom eigenlijk... De meest ellendige Prius rijd zo 4 tot 5 ton, dus deze Lexus CT zal dat prima aankunnen.

Succes met de keus, maar die lijkt al vast te staan :smirk:
 
Welkom Patrick! Succes met je keuze! de CT200h is een mooie auto! En inderdaad die 130.000 km is niks voor een Lexus...
 
De 1.8 atkinson motor is geen toerenmotor. Minder toeren = minder slijtage. Sowieso door de elektrische ondersteuning minder belasting. Inderdaad zijn er al vele Priussen en CT's die probleemloos vele honderduizenden kilometers hebben afgelegd. Ik zou eerder gaan voor iets meer kilometers en een sluitende historie.
 
Welkom Patrick, De CT200h is een goede keus en met een tweedehandse valt afschrijving wel mee.
 
Welkom Patrick en succes met je keuze!

Waarom een CT en niet een mooie IS?
De laatse vind ik persoonlijk (nog) meer Lexus.

Hij heeft gelijk maar kan a) niet in jouw beurs kijken en b) weet niet of dat model jou aan staat. Is het wel een overweging? Zo te lezen heb je je hart verknocht aan een CT200! Goede keuze!:xp
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon
Patrick ik kan je een Ct200 van harte aanbevelen, ik zou dan kijken naar de luxury line, deze is net even wat completer afgewerkt, zoals LED verlichting, Mark Levinson audiosysteem etc.
Wij hebben onze CT200h Luxury line bj 2012 nu een klein half jaar en zo'n 15000 km mee gereden, ik moet zeggen dat hij het erg goed doet, ook qua prestatie's en zeker qua verbruik. Onze vorige auto was een Volvo V50 2,4 5 cilinder.
Heb nog geen dag spijt en wordt vrolijk als ik aan de pomp sta, daar sta ik net zo vaak als met de Volvo alleen gaat er maar de helft van het aantal liters in met ongeveer gelijke kilometers.
Veel succes met je beslissing en veel veilige kilometers gewenst.

Twan.