Hallo, nieuw lid

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Hallo, ik ben van vandaag (na lang zoeken en twijfelen) trotse eigenaar van een IS 200 Sport. Ik woon iets ten zuid-westen van Brussel. M'n naam is Mike, 41jaar en electronieker/mekanieker van beroep.
Vriendelijke groeten,
Mike.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Mike,

Welkom op het forum! Je hebt zo te horen een mooi exemplaar te pakken en zeker een hele mooie uitvoering! Wat waren de andere opties?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hey Mike,

Welkom op het forum! :hi:
Als ik zo vrij mag zijn, waaruit bestond je twijfel? Andere auto? Wat reed je hiervoor?
En als laatste, pics van je bolide zijn uiteraard welkom :rulez:
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Hallo allemaal, bedankt om de vele verwelkomingen.
Als eerste, heb lang getwijfeld tss de IS en een Honda Accord of Legend coup?. Ben steeds Honda-rijder geweest maar droom al stiekem jaren van een IS200 :D . Bij deze dus opgelost.
Foto's volgen later omdat de verkoper hem vandaag niet door de keuring kreeg omwille van het ontbreken van het attest van verlaagd voertuig. Een nieuw attest is aangevraag in de Lexus-garage waar de verlaging is gebeurd.
Het is een 2003 met de 11-spaken velgen en 2 ? 3 cm verlaagd. Het interieur is full leder en bij de testrit was ik aangenaam verrast bij het ontsteken van de lichten.....Xenon's :D . De wagen heeft 90000km en ben dus nu op zoek naar een disribiutieriem-kit om hem te vervangen.

Groeten, Mike.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Klinkt netjes, pics houden we dus tegoed.
De wagen heeft 90000km en ben dus nu op zoek naar een disribiutieriem-kit om hem te vervangen.
Volgens Lexus zelf is het 150.000km of 6-8 jaar. Het vervangen zal dus voornamelijk verband houden met de leeftijd v/d riem.

Btw, wellicht goed om preventief alle oli?n en vloeistoffen te verversen, vergeet het differentieel niet. ;)
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
ketje zei:
De wagen heeft 90000km en ben dus nu op zoek naar een disribiutieriem-kit om hem te vervangen.

Groeten, Mike.


Idd Lexus vervangt de riem 150duizend km of bij het 8ste jaar van de onderhouds service! dus wellicht is dit dan nog niet nodig!!


Veel veilige km toegewenst!!

Gr

Dzjino
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Welkom op het forum Mike!

Ik zou uit voorzorg de riem gewoon doen. Heb bij een IS200 al een paar keer een riem gezien die in niet al te beste staat verkeerde bij 100.000.

Is het een automaat? Dan zou ik zeker de bak olie vervangen, de olie is best duur maar bij mij (zo'n 100.000 km) maakte het dag en nacht verschil. Hij schakeld veel soepeler en bij kick down is hij veel vlotter in de goede versnelling.




gr. koen
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Hallo, heb de Lex vanavond gaan halen. SCHITTEREND gewoon. Zal pic's nemen dit weekend. Riemkit reeds besteld in Engeland. Alle oile?n en filters staan ook op de lijst. Olie van koppeling en remmen ziet nog heel helder en zal dus wrschnlijk nog niet zolang gebeurd zijn. Ga via een kennis die bij Lexus werkt de onderhoudshistorie proberen te achterhalen.
Gtrz, Mike.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zo te lezen ga je er goed voor zorgen :rulez:

Btw, ik noteer voor de stats maar even een nieuw geval 'lexusvirus' :p