Hallo, sinds kort een Lexus eigenaar

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Ja dat is inderdaad een andere, misschien dat de 3e generatie van de LS400 hetzelfde motortje heeft...

In Belgie staat er nog eentje te koop voor onderdelen mocht je nog iets nodig hebben... De stoelen en armsteun zien er nog heel erg mooi uit.
Dat is toevallig. Ik had de verkoper al een berichtje gestuurd voor de armsteun, het motortje en eventueel een moersleuteltje die uit mijn ondersoudssetje ontbreekt.
Verder is die lexus rechts gestuurd, dus de stoelen zijn omgedraaid.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Dat is toevallig. Ik had de verkoper al een berichtje gestuurd voor de armsteun, het motortje en eventueel een moersleuteltje die uit mijn ondersoudssetje ontbreekt.
Verder is die lexus rechts gestuurd, dus de stoelen zijn omgedraaid.
als je de lederen hoes los maakt van de stoel kun je die zo overzetten ;) dan is het leder weer mooi en werkt alles zoals het hoort.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
93FC6410-F6E5-43DF-990E-9BE680A78B9B.jpeg
Nou, toch maar een update. Ik heb de stoelen ontvet en opnieuw behandeld. Ben hier twee dagen mee bezig geweest en ben vrij tevreden met het resultaat. Ik zal een Voor en Na foto bijvoegen. Hij lijkt nog wat vies hier, maar in het echt is dat niet zo, vooral op camera.

Kleine tegenslag. Ik was op zoek naar een trekhaak voor eronder, maar mijn garage belde dat ze nergens een trekhaak voor de Lexus Ls400 kunnen vinden, aangezien deze niet meer gemaakt worden. Mocht iemand hier iets meer over weten, hoor ik het graag!
045E65F5-9CAD-44E3-8BDF-9EF58BB1CA2D.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
De trekhaken waren in 2007 al uitverkocht bij de dealer. Ze zijn nog wel te vinden via google.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Het behandelen van de bestuurdersstoel (en de armsteun?) heeft wel veel verschil opgeleverd zeg, dat is geen verspilde moeite geweest (y)
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
25
8
Overigens, mijn koplamp sproeiers doen het dus ook niet. Iemand die hier bekend mee is? Misschien kan ik dit zelf wel in een middagje oplossen, al is het niet zo erg natuurlijk.

Overigens, mijn koplamp sproeiers doen het dus ook niet. Iemand die hier bekend mee is? Misschien kan ik dit zelf wel in een middagje oplossen, al is het niet zo erg natuurlijk.
Welkom en veel succes met het aanpakken van deze punten!
Bij mijn LS400 uit 2000 dacht ik eerst ook dat de koplampsproeiers niet werkten, maar het bleek dat deze alleen werkt als de koplampen zijn ingeschakeld. Waarschijnlijk heb je dit zelf al getest, maar toch.
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
25
8
Dat van het stuur draaien en de toeter?
Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn. Maar ik weet niet of ik dit zelf kan oplossen
Als de claxon wel werkt na draaien aan het stuur is de clockspring / stuurlint in het stuur mogelijk aan vervanging toe. Kan natuurlijk bij deze km stand en naast snelweg ook veel leuke stuurroutes.
Ik heb zelf weinig gelezen over dit euvel bij de LS400.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Update: ik stapte vandaag in de auto en hij stond achter op zn gat. Ik ging over de drempel en voelde m hard over de achteras gaan. Geprobeerd de luchtvering op High te zetten, toen blies ie even op, maar daarna ging ie snel zakken, sneller dan een lek, echt alsof ie het intentioneel doet, duurde maar enkele seconden. Ik snap er helemaal niks van. Gisteren niks aan de hand, en vandaag ligt ie achter bijna helemaal plat. Alleen als er helemaal geen passagiers of zwaar gewicht achterin is, staat ie nog een beetje hoog, maar ook dan gaat ie niet naar high stand.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
deze info is voor een LS430 maar komt denk grotendeels overeen met de LS400
Dankjewel, inmiddels een afspraak bij lexus eindhoven staan maandag aanstaande. Maar de vering is nu zo laag dat ie letterlijk 0% over heeft. Hij staat gewoon echt bottom out achter. 10 km/u is al voelbaar dat ie niks meer heeft. Ik maak me zorgen over de lange snelweg tocht naar eindhoven.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Als je zo weinig over hebt en bij 10km/h merkt dat ie geen ruimte heeft, zou ik er niet mee rijden. Kun je ‘m niet op laten halen? Vanachter een toetsenbord aan de andere kant van Internet zou ik zeggen dat je met een rit (weet niet hoe lang) flinke kans hebt op gevolgschade wat niet nodig hoeft te zijn. Ik gok dat een bergingsdienst goedkoper is dan eventuele gevolgschade. Misschien kan Lexus Eindhoven wat regelen?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
De LS heeft drie afzonderlijke hoogte instellingen, voor, Links achter en rechts achter. Het lijkt me sterk dat beide veerpoten samen in een keer lek zijn dus ik zou het zoeken in de ECU of regeling van de kleppen (manifold).
Als je de auto laat afslepen vertel er dan bij dat de auto op z'n gat ligt, als ik mijn LS 600h volledig verlaagde had ik nog maar een paar cm bodemspeling, wel iets om rekening mee te houden, ik denk niet dat je de auto nu zomaar op een trailer kunt rijden.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Qua bodemspeling red ik het wel, net getest op de hoogste drempels die ik tegenkom (in mijn straat). bovendien staat ie vooraan netjes omhoog. Het is meer of ik voorzichtig over de snelweg 50km kan rijden zonder de schokdempers verder te beschadigen.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Ik heb mijn LS400 destijds een keer moeten vervoeren van Heerenveen naar ergens in de polder. Stuurpomp/stuurhuisrevisie. Daar werd een autotrailer (EDIT autotransporter) voor geregeld die toch zo ongeveer die route moest rijden. Was nog geen honderd euro.
Met 50 km/h over de snelweg mag volgens mij niet eens en ik zou het er ook niet op wagen qua veiligheid en evt vervolgschade inderdaad.
 
Laatst bewerkt:

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
25
8
De LS heeft drie afzonderlijke hoogte instellingen, voor, Links achter en rechts achter. Het lijkt me sterk dat beide veerpoten samen in een keer lek zijn dus ik zou het zoeken in de ECU of regeling van de kleppen (manifold).
Als je de auto laat afslepen vertel er dan bij dat de auto op z'n gat ligt, als ik mijn LS 600h volledig verlaagde had ik nog maar een paar cm bodemspeling, wel iets om rekening mee te houden, ik denk niet dat je de auto nu zomaar op een trailer kunt rijden.
Inderdaad, of een van de hoogtesensoren is mogelijk defect: kijk eens onder de auto of het verbindingsstaafje van hoogtesensor naar frane nog intact is.