Hallo

Geert

Nieuw hier
18 jan 2022
14
7
3
Is er iemand die weet of de blind spot af te stellen is van mijn NX ?
Bij mijn UX werd al op grote af stand een naderende auto gedetecteerd en als diegene
Erg snel was registreer eerder.
Nu bij NX zit hij schuin achter me voordat hij wordt opgemerkt.
Heb al gegoogled maar daar niets over te lezen.
Ook de keeplane assist werkt traag je zit al over de lijn voor hij ingrijpt.

Gr Gerard
 

Geert

Nieuw hier
18 jan 2022
14
7
3
Je kan in uurtje vervang het is plug en gaan .Dorpel voorzichtig verwijderen dan moertje los zijpaneel dan onderpanden waar lampje inzit weghalen stekker los en de nieuwere er in steken de over gebleven klikje in bestaande. Hier en daar ty wraps en klaar Kees R voor moet je uitkijken je nie het slangetje van achtersproei er afknelt. Er zit foam bij om de stekkers tegen rammelen te behoeden
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Is er iemand die weet of de blind spot af te stellen is van mijn NX ?
Bij mijn UX werd al op grote af stand een naderende auto gedetecteerd en als diegene
Erg snel was registreer eerder.
Nu bij NX zit hij schuin achter me voordat hij wordt opgemerkt.
Heb al gegoogled maar daar niets over te lezen.
Ook de keeplane assist werkt traag je zit al over de lijn voor hij ingrijpt.

Gr Gerard
Het model NX van 2014-2017 heeft Lexus safety system 1.0. Vanaf het model 2018 tot en met 2021 is dit Lexus safety system +. Deze laatste heeft onder meer verkeersbord- en voetgangersherkenning. Ik weet niet of de gevoeligheid van bij voorbeeld de LDA is aangepast.

Wel kun je de gevoeligheid hiervan aanpassen in je mulitdisplay. Indien beschikbaar op jouw model kun je hier ook instellen of hij gaat piepen of ook daadwerkelijk een stuurcorrectie uitvoert. Mijn ervaring is dat dit echt maar een hulpmiddel is. Als je je stuur loslaat is de correctie vaak onvoldoende om binnen de lijnen te blijven.

Vanaf 2018 is ook LTA (Lane Tracing Assist) beschikbaar (als optie). Deze optie helpt om je auto op de rijbaan te houden en zorgt voor snellere stuurcorrectie nog voordat de auto in de buurt van de lijn is. Mijn ervaring is met de UX dat deze functie vrij gevoelig is.

De afstand wanneer je BSM reageert is zover ik weet niet aan te passen. Misschien dat dit met nieuwere modellen ook eerder reageert.
 
Laatst bewerkt:

Geert

Nieuw hier
18 jan 2022
14
7
3
Hallo

Bedankt voor je reactie,vind jammer dat je het achterop komende verkeer zo laat detecteert.
Was bij de UX stukken beter. Jammer dat niet kan

Mvg Gerard