Hallo

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hallo,

Ik wil me bij deze even voorstellen,

Ik ben Koen Peters, ik ben (bijna) 23.
Ik werk bij Toyota Dordrecht, al een jaar of 6.

Ik heb al 6 Toyota's gehad waaronder een zeldzame Corolla G6R, na deze auto heb ik tijdelijk een Yaris gekocht omdat ik deze voor een leuke prijs kon kopen. Aangezien ik vrij lang ben kon ik niet lekker zitten in de Yaris. In eerste instantie ben ik gaan kijken watvoor Toyota ik dan zou willen, na een tijdje te hebben nagedacht en wat gezocht op internet kwam ik er achter dat ik bij toyota niet zou gaan slagen. Ik hou van bijzonder en snel, dat gaat dus niet werken bij Toyota, Supra's zijn vaak afgetrapt en niet handig aangezien het mijn dagelijkse auto is. Boodschappen doen met een supra is geen optie aangezien je zo goed als geen kofferbak heb. Dus dan maar een Toyota aanverwant... Lexus zou het gaan worden, een is200 vond ik altijd al een hele mooie auto. Na wat revieuws te hebben gelezen kwam ik er achter dat dit als een wat trage auto benoemd werd. Toen kwam ik er achter dat dit model er ook in de 300 serie was. (had ik nooit van gehoord) Toen ging mijn hart sneller kloppen.

Het zoeken naar een mooie IS300 met weinig km was begonnen. Dat bleek erg lastig. In eerste instantie op zoek gegaan naar een handbak. Dat bleek nog lastiger, en daarbij kwam dat deze versnellingsbakken niet betrouwbaar blijken te zijn. Dus dan een automaat, maar ik moest en zou er 1 hebben waarbij ik zelf ook nog wat kon doen met versnellingen. Schakelen op het stuur was dus de optie.

Na intensief zoeken heb ik er 1 bij een Toyota dealer in Almelo gevonden en gekocht. Ik ben sinds deze vrijdag de eigenaar van een zwarte IS300 executive automaat, waar toevallig al een mooi schroefset onder zit. (het originele spul zat er ook bij) De auto heeft nog geen 80.000 km en ziet er nog netjes uit. Zwart half leer half alcantara interieur. Helaas zitten er maar 16 inch velgen onder dus dat word de eerste aanpassing. Aanpassingen aan de auto zullen veel gaan gebeuren aangezien ik iets wil hebben wat je geen 2e keer tegen komt.

Zo, nu ben ik wel even uitgetypt...

gr. Koen

Welkom Koen! IS300 is een leuke auto.

Als je speciale velgen zoek, ik kan veel uit Amerika halen mocht je wat willen.

Welkom :) Een zeer mooie optie die IS300. Leuke auto om te rijden. Er zijn er nog een aantal op het forum, misschien kunnen jullie elkaar helpen.

Ja ik weet het, foto's zeggen meer als duizend woorden. Ik heb de auto gepoetst meegenomen maar dook gelijk de regen in. Dus foto's moeten even wachten, ik heb nog geen tijd gehad om Lex schoon te maken.

Wat betreft de velgen, dat word zowiezo volgend jaar aangezien ik de winter toch op winterbanden ga rijden.

gr. koen

Goeie keuze zo'n IS300 8)

Benieuwd naar de details van je plannen ermee.
In elk geval, met wat je eraan gaat veranderen buiten velgen en verlaging, zal je bijna nooit een 2e tegenkomen.....
Tegenover een VW Golf, Peugeot,..... :sad: (goed voor ons natuurlijk h? :D )

Mijn plannen waren eigenlijk onder andere mooie skirts rondom, maar ik heb al gemerkt dat dat niks gaat worden. Ik moet elke dag met de pont naar mijn werk, ik schaaf nu al met de onderkant van de voorbumper over de oprijplaat. Dus dat gaat helaas niks worden zolang ik hier woon. In de toekomst wil ik aan de andere kant van het water gaan wonen dus dan heb ik daar geen last meer van. So maybe in the future....

Verdere plannen: Dak en achterklep spoilers, rechte booskijkers voor, donker getinte ruiten, dubbele uitlaat L + R en neon onder het dashboard. Motorisch wou ik er een K&N kit op zetten en misschien een leuk turbootje. Ik ga niet voor 500 pk maar voor net wat meer pit. En het fluiten van een turbo geeft mij kippenvel.

gr. koen

Ppssssssssssssttt.................airride, geen problemen meer :worship:

Maar je moet er voor zijn natuurlijk.

Welkom en gefeliciteerd!!! :)

De is300 is zeker een leuke auto! :) als ik eens een keer langs de dealer rij, dan kom ik wel even langs om te kijken :)

Wellicht kan je nog wat voor ons betekenen :D

Ja ik zag net dat je uit Dordt kom, leuk!

Ik kan en wil best wat voor de mensheid betekenen om het zo maar te zeggen. Ik kan een hoop dingen bestellen voor Lexi?s en met leuke kortingen! Ik heb gemiddeld zo?n 30% korting, soms nog meer. Dus als je wat nodig heb laat maar weten.

Ik heb hier thuis al airride geintroduceerd :winke: maarja even sparen maar... zal wel wat kosten denk ik

gr. koen

Idd, een degelijk systeem kost wel wat centjes.....
Maar hoever wil je gaan natuurlijk, basis op de 2 assen of de 4 poten afzonderlijk met Dakota Digital (of ander merk) systemen...

Al dat er zeer uit elkaar lopende prijzen zijn van systemen die ook perfect werken.

Ik hoef geen lowrider mobiel die je kan laten dansen, dus als ik de auto in zijn geheel kan liften zou dat voldoende zijn. Enige schatting van de kosten van zo'n systeempje?

gr. koen

Welkom Koen,

Mooie auto. Werk je in het nieuwe pand van Toyota in Dordrecht?
Ik zal goed opletten:) Ik rij iedere dag daarlangs naar Klein Amstelwijck.
Zoek nog een goede werkplaats voor mijn Celsior...heeft op termijn een grote beurt nodig.....

Veel succes met de is300! Mooie auto.

kwp zei:
Ik hoef geen lowrider mobiel die je kan laten dansen, dus als ik de auto in zijn geheel kan liften zou dat voldoende zijn. Enige schatting van de kosten van zo'n systeempje?

gr. koen

K-sport heeft een mooi setje, kost rond een 1800? (prijzen vari?ren soms wel afhankelijk waar je dit koopt).
Hiervoor heb je 4 instelbare veerpoten met balgen, tank, enkele compressor en besturingsysteem. Hierbij zijn de voor- en achteras afzonderlijk verstelbaar.

Dat is nog wel te overzien op zich, het is wel geld ja. Maarja wie mooi wil rijden moet in de buidel tasten....

gr. koen

Ach ja Louwman Dordrecht en Lexus Rotterdam hebben horen toch samen, dus ik denk dat kwp vast wel wat kan regelen :)

Ik heb daar trouwens wel vaker Lexussen gezien :)

BTW. je kent dan vast wel harry ? :)

Ligt eraan welke harry... ik ken er meerdere uit het bedrijf.

Het is allemaal 1 pot nat inderdaad, allemaal van het zelfde concern.

gr. koen