Hallo

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ja net boven de ruit, op 3 plekken liep de roest helemaal onder de lak door. Dat heb ik open geschuurd en even in de lak gezet om utbreiding te voorkomen. Dit wist ik al toen ik hem kocht. Gelukkig heb ik een goeie en voor mij goedkope spuiter die het dak gaat doen voor zo?n 300 euro, dit is incl. voorruit de- + monteren aangezien de roest de rand tussen ruit en dak in liep. Misschien dat ik gelijk de motorkap mee laat doen ivm steenslag.




gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ja net boven de ruit, op 3 plekken liep de roest helemaal onder de lak door. Dat heb ik open geschuurd en even in de lak gezet om utbreiding te voorkomen. Dit wist ik al toen ik hem kocht. Gelukkig heb ik een goeie en voor mij goedkope spuiter die het dak gaat doen voor zo?n 300 euro, dit is incl. voorruit de- + monteren aangezien de roest de rand tussen ruit en dak in liep. Misschien dat ik gelijk de motorkap mee laat doen ivm steenslag.




gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat is zeker een nette prijs :)

Helaas zit mijn dakrand ook vol met steenslag :(
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als je wat te spuiten heb moet je het maar zeggen, kan je het via mij wat goedkoper laten doen. Tenzij je zelf je adres heb uiteraard. Mijn adresje is Autoschade Centrum Dordrecht. Zit bij mijn werk achter en is van de vader van een collega. Is net een hobby schuur maar ze leveren goed werk! :rulez:


gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
misschien later als ik wat te spuiten heb dan zal ik daar zeker naartoe gaan :) thanks :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Deze week is er een xenon lamp mee uitgescheden, nieuwe (super witte) besteld van Philips. Gelijk de koplampen maar drastisch aanpakken, aangezien hier vocht in komt.

Koplampen en voorbumper gedemonteerd om overal goed bij te kunnen. Randjes van de koplampen afgekit aangezien hier belletjes ontstonden toen ik de koplampen licht op druk had gezet. Het kwam bovenop uit de rand tussen glas en unit.


Ik had ook chrome knipperlichlampjes gehaald om zo het oranje in de koplamp kwijt te raken, helaas had ik de verkeerde.... De knipperlichten voor zijn met een steek fitting en ik had met een bajonet fitting gekocht, dus die heb ik maar in de achterlichten gezet. Binnenkort maar nieuwe !goeie! lampen halen voor voorin.

Ik had ook nog chrome lampjes gehaald om in de zij knipperlichten te zetten, ik wou gelijk de binnekant zwart spuiten en de oranje kapjes eruit halen om zo al het oranje van mijn auto af te krijgen. Maar ik kreeg de unitjes niet open. Ik ga ze zo maar in het hete water gooien om het toch voor elkaar te krijgen.


Ik heb mijn koplampsproei systeem ook iets aangepast zodat de koplampen alleen gesproeid worden als ik op de knop druk en dus niet als ik de voorruit wil sproeien.



Lekker bezig geweest met minder resultaat als gewenst maarja, je ben van de straat he....





gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
net de scherm knipperlichtjes in kokend water gelegd, ze zijn open... dat wel... de randjes van het glaasje zijn gebroken, dus maar even kijken of dit nog netjes gaat worden.

gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
JE bent weer heel de week bezig geweest he! :p

Btw had je vorig week trouwens een zwarte auris in de garage met rare geluiden bij het gasgeven?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt!

Ik hoorde het verhaal en vond het toch nogal vreemd o_O haha
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja dat was wel grappig, onze WPL chef die ging rijden met de klant. Hij komt terug en vraagt aan mij of ik mee wil rijden voor het geluid. Ik ben bij ons een beetje de diagnose sjaak dus ik moest mee, we rijden weg en hij legt mij het probleem uit en hij ging er al van uit dat de bak stuk was. We rijden en hij heel de tijd hoor je het? nee... En nu? Eh nee... Bedoel je dat suizende geluid? Ja... O dat zijn de winterbanden... Geloofde hij niet, dus 2 zomerbanden op de vooras gezet en het was over. Hij had het nog nooit gehoord... Ik ken het geluid al sinds ik mijn 1e setje winterbanden onder mijn auto had gezet. Puur met optrekken hoor je de aangedreven wielen wringen.


Maar is die klant een bekende van jou?




gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha dat is mijn vader :)

MAar goed ik moet zelf nog even in de auto rijden, maar ik hoorde inderdaad als bijrijder ook wel een geluid die eerst niet aanwezig was. De banden zijn namelijk zo goed als nieuw, waarschijnlijk nog maar 5000km mee gereden, maar ik ga nog een keer proberen om de banden voor/achter om te wisselen.

MAar ik ken het suisende geluiden van winterbanden eigenlijk niet?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
O ok leuk joh.

Ja dat geluid is mij wel bekend, ik denk dat je met V naar A wisselen niet veel verbetering krijgt. Waarom heeft ie dat niet even bij de beurt gemeld? Dan had ik ze wel even gewisseld, ik had 'm namelijk gedaan.


Hoe kwam hij er eigenlijk bij dat z'n buitenspiegels niet even warm worden? Had ie dat gevoeld ofzo?



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Na goed ik moet dus even nog testen of het beter is, want wat ik heb begrepen is dat jullie even andere voorwielen hebben gemonteerd, dus dit wil zeggen dat het waarschijnlijk de aangedreven wielen zijn die waarschijnlijk het geluid veroorzaakt. Het is het altijd proberen waaard :)

Bij de service beurt was dat geluid er nog niet, en ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de auris nooit dat geluid heb waargenomen. Zelfs mijn moeder had het geluid opgemerkt, dus dat vond ik nogal vreemd. Maar ik zal zelf eens een keer de auto testen, want heb er te druk gehad.

Ik heb geen idee wat er met de spiegels is? ik heb niks gehoord van hem? haha ik zal het hem weleens vragen. Maar mijn vader is heel erg gevoelig... netals ik.. :p ik voel en hoor ook alles. (zegt wel weer genoeg dat ik zelfs een lexus nog niet eens stil genoeg vind) :p