"Handrem"

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Hoe ervaren jullie CT bezitters de "handrem", dat dus eigenlijk een voetrem is. Ik heb er bij de proefrit eigenlijk niet zo op gelet, maar kan mij zo voorstellen dat deze behoorlijk in de weg kan zitten met name tijdens in en uitstappen, maar ook als je je linkerbeen te rusten zet. Ben benieuwd.


Robbert-Jan
 
Mijn linkerbeen rust net onder de voetrem. Ik heb ook tijdens het in en uit stappen weinig last van, maarja, dan heb ik m er meestal ingedrukt. Ik ben 1m87.
 
Ik heb nu ook een automaat, maar parkeer altijd met de versnelling in de Parking stand, zonder de handrem te gebruiken. Behalve in de bergen. Vandaar dat ik mij afvroeg of de "handrem pedaal"in de weg zit als je deze niet gebruikt.


Robbert-Jan
 
Robbert zei:
Ik heb nu ook een automaat, maar parkeer altijd met de versnelling in de Parking stand, zonder de handrem te gebruiken. Behalve in de bergen. Vandaar dat ik mij afvroeg of de "handrem pedaal"in de weg zit als je deze niet gebruikt.


Robbert-Jan

Ik heb het gevoel dat de Parking Stand niet echt de wagen stil laat staat. Ik rijd ook al jaren automaat, maar heb gemerkt dat zodra ik de CT in de P zet, hij toch nog een stuk rolt wanneer ik hem stil zet om een lichte helling.

Wat betreft de voetrem, deze zit voor mij totaal niet in de weg (1.91m).
 
Ik gebruik deze voetrem nooit, en heb er verder eigenlijk geen last van met in/uitstappen.
De parkeerstand van de automaat is voldoende wat mij betreft.
 
Ik gebruik de voetrem ook nooit. Met de P beweegt hij altijd eventjes om daarna prima stil te staan. Ook op een lichte helling.

Beetje off topic en heel erg fout, maar ik realiseer me nu ineens dat het nu niet meer mogelijk is om in de sneeuw met je handrem te spelen op een leeg parkeerterrein.... Tja :)
 
De Voet/handrem zit me niet echt in de weg,

Wel vraag ik me vanaf dag 1 dat ik mn ct heb wel af hoe veilig dat kreng eigenlijk is?
Bij een flinke crash kan het ambulancepersoneel dat ding uit mn scheenbeen krabben denk ik zo....

Verder gebruik ik hem eigenlijk nooit (behalve om een filmpje te kijken tijdens wachten af en toe) want hij werkt naar mijn smaak veel te zwaar.

De electrische p is mij p genoeg, zeg maar.

Groet,
BL
 
Ik gebruik de handrem (bijna) nooit; hooguit als ik op een hellinkje parkeer. Ook niet in een handgeschakelde auto, overigens; daarmee parkeer ik altijd in de versnelling waarin ik verwacht te vertrekken, dus 1 of R.
 
Het is denk ik net wat je gewend bent. Ik gebruikte de handrem in mijn vorige auto's altijd, en heb mezelf in de CT snel genoeg aangeleerd om ipv de handrem de voetrem te gebruiken. Het is nu een automatisme geworden. Daarnaast heeft het pedaal me overigens nooit in de weg gezeten (ben 1,90).

Misschien een stomme aanname hoor, maar ik ga er vanuit dat als er geen enkele reden voor een hand/voetrem in een auto zou zijn dat ding er ook niet in zou zitten. Hij zit er wel in, zal vast een goede reden voor zijn dus gebruik ik 'm ook maar.
 
In de winter kan je echter beter (bij vorst) je handrem niet gebruiken.
Je loopt kans dat hij vast vriest. Dan is de P toch wel weer handig.

Robbert-Jan
 
sjoerdtiel zei:
Maar is de "P" wel voldoende?
Dat kun je zelf onderzoeken. Zet je CT op een helling, druk P in en kijk of hij er vandoor gaat. Suggesties: parkeergarage, dijkweggetje, Vaalserberg. Laat je even weten wat de resultaten zijn?
 
Ik gebruik de voetrem alleen maar als ik op een helling parkeer waar de kans bestaat dat je auto achteruit kan bollen als hij uit de P-stand zou geraken ( hetgeen me echt zou verbazen ) ;) , P-stand is voor andere gevallen ruim voldoende. En zoals reeds gemeld, de voetrem best niet gebruiken wanneer het vriest.