handremprobleem RX450h

EvL

Nieuw hier
4 jul 2019
14
1
3
Zoals bij alle auto's die ik vóór de RX reed heb ik (vrijwel) nooit de handrem gebruikt. Ik heb dez RX450H nu iets meer dan 1 jaar en kreeg vandaag van de dealer de melding dat de handremkabels moesten worden vernieuwd om door de APK te komen. (best prijzig ook trouwens; €770 vanwege de vele arbeidsuren) Ik heb deze handrem alleen 1 x geprobeerd bij de proefrit en verder nooit meer. Niet gebruiken is kennelijk niet bevoordelijk voor het handremmechanisme omdat de boel te veel is geoxideerd e.d. !?
Zijn er onder jullie die iets dergelijk hebben meegemaakt? Ik heb nergens ooit iets tegengekomen over problemen met handrem van een RX. Alvast dank voor een reactie. groet, Ed
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Gebruikte bij al mijn vorige auto's de handrem ook weinig/niet. Nooit problemen gehad, goed onderhoud. Sinds ik de GS300H heb met electrische handrem wel. Dat wil zeggen, ikzelf niet maar hij staat op automatisch. Bij wegrijden gaat deze er ook automatisch af. Maar goed, ik dwaal af.
Het is natuurlijk goed om hem wel te gebruiken en gangbaar te houden. Onderhoud en smeren van bewegende delen komt dit allemaal ten goede.
 

EvL

Nieuw hier
4 jul 2019
14
1
3
Dank je Lex Peter voor je reactie. Dan zou je eigenlijk van de dealer mogen verwachten dat deze dat "gangbaar houden" bij een beurt even meepakt. Deze auto is nieuw gekocht bij deze dealer en daar ook volgens het boekje onderhouden. Had dit euvel niet verwacht bij een Lexus!
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Dat is jammer, mijn GS net voor grote beurt geweest, werd vermeld dat remmen gangbaar gemaakt zijn. Vond ik toch bijzonder. Dit zou toch bij een grote beurt standaard gedaan moeten worden en niet alleen controle of gangbaar maken.
 

EvL

Nieuw hier
4 jul 2019
14
1
3
Even e. e. a. op helderen. Mijn auto werd vanmiddag weer teruggebracht (op en top schoon van binnen en buiten!). Ik had wat meer vragen aan de dealer over dit "euvel". Het verhaal was eigenlijk heel simpel, de handrem buitenkabel had een scheurtje en dat zou een Apk afkeur betekenen! Verder niets mis dus met het mechanisme zelf. Lezpeter dank voor je reactie iig en veel plezier met je GS!
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
even een opmerking, als het scheurtje in het kunststof zit is dit geen reden tot afkeur. hooguit een ac vermelding op het keuringsrapport
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik laat de APK bij een (betrouwbare) Renault-dealer doen. Doet wonderen voor de betrouwbaarheid van de wagen.