HDD wissen

Lolex_168

Nieuw hier
15 sep 2022
7
15
3
Dag allen,

De vorige eigenaar heeft op de hdd muziek gezet (zeer waarschijnlijk Spaans).
Hoe krijg ik dat gewist? In de online handleiding vind ik het niet,
Gaat om een Lexus RX 450h uit 2010.

Alvast dank.

Groet,
Jason
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Ik heb een poging gedaan om het op te zoeken maar ik kan er vooralsnog niets over vinden.

Is er geen mogelijkheid voor het formatteren of terugzetten naar fabrieksinstellingen of iets dergelijks?

Is de data van de navigatie wel gewist, of staan er nog oude adressen in?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Idd, persoonlijke gegevens wissen, je bent dan alles kwijt van de vorige eigenaar. Hopelijk ook de muziek.
In mijn auto stond ook een hoop meuk van de vorige eigenaar (telefoons, adressen), na een reset was alles weg en kon ik naar hartenlust de auto configureren.
Eigenlijk zou de dealer dit standaard moeten doen voordat ze een auto te koop zetten. (privacy)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en Johno

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Idd, persoonlijke gegevens wissen, je bent dan alles kwijt van de vorige eigenaar. Hopelijk ook de muziek.
In mijn auto stond ook een hoop meuk van de vorige eigenaar (telefoons, adressen), na een reset was alles weg en kon ik naar hartenlust de auto configureren.
Eigenlijk zou de dealer dit standaard moeten doen voordat ze een auto te koop zetten. (privacy)
Dan zou de dealer zich ergens voor moeten interesseren.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Higgie

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Ik heb hier nog handleiding van mijn oude IS250 uit 2011 met hdd. Dit is de handleiding van het navigatiesysteem en hier staat ook de hdd in omschreven. Hdd moet je aanzetten en dan naar opties, instellingen geluidsbibliotheek, alle albums, albums verwijderen. Zou nu leeg moeten zijn. Ook kun je per album een nummer verwijderen die je niet leuk vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Dan zou de dealer zich ergens voor moeten interesseren.
Eerlijk is eerlijk, het is ook (misschien zelfs vooral) de verantwoordelijkheid van de vorige eigenaar om zijn gegevens niet overal rond te laten slingeren. Ik werd er trouwens door de dealer netjes aan herinnerd om voordat ik mijn auto kwam inruilen nog even te controleren of de persoonlijke gegevens gewist waren.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Pebbles en Arbitrator

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Eerlijk is eerlijk, het is ook (misschien zelfs vooral) de verantwoordelijkheid van de vorige eigenaar om zijn gegevens niet overal rond te laten slingeren. Ik werd er trouwens door de dealer netjes aan herinnerd om voordat ik mijn auto kwam inruilen nog even te controleren of de persoonlijke gegevens gewist waren.

Jarno
Ik heb op die manier de eerste eigenaar van mijn huidige auto nog kunnen achterhalen. Adres en al stond er nog in!
Adres ingevoerd in Google, telefoonnummer gevonden, gebeld en zodoende weet ik de hele historie. Hij vond het gelukkig ook nog wel om te lachen en zei al dat ik bij de recherche had moeten gaanšŸ˜„. Daarna heb ik netjes al zijn gegevens verwijderd.
Als ik eerlijk ben zou ik er zelf ook niet aan denken om alles te wissen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
De laatste keer dat ik een auto inruilde was ik de tweede sleutel vergeten mee te nemen xD