Heeft deze auto al een dab radio

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Dit is de afbeelding van het 09/2015 dashboard
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240216_173514_Chrome.jpg
    Screenshot_20240216_173514_Chrome.jpg
    884,7 KB · Weergaven: 50

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Dank voor het antwoord.
Morgen ga ik de auto bekijken en hopelijk ook rijden. Heeft slechts net 100K km gereden en ziet er uit als een nieuwe.
Ik heb wel enige twijfel of de auto mijn huidige MB E klasse 6 cyliner uit 2003 meteen kan doen vergeten?!
Ik heb nl nog nooit in een NX gereden, wel in een CT200
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Met 100K km is die auto net ingereden. Een CT200 kun je niet vergelijken met de NX, het zijn echt twee hele verschillende auto's.
Wij hebben nu onze tweede NX, en wij gaan er vooral mee op vakantie, naar de Balkan, Montenegro, Kroatië, Slovenië. Mijn vrouw zit er zo gerieflijk in dat ze zelfs bij een rustpauze onderweg blijft zitten waar ze zit.
 

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
OK, dat is een mooie uitvoering. Zelf probeer ik uit te vogelen welke uitvoering in de advertentie staat. Kan jij mij misschien een beetje helpen?
In de beschrijving staat het volgende:

Fahrzeugbeschreibung​

  • 1 Hand
  • Tüv AU neu
  • Scheckheftgepflegt
  • Allradantrieb
  • Ambiente-Beleuchtung
  • Armlehne
  • Elektr. Fensterheber
  • Elektr. Seitenspiegel
  • Elektr. Sitzeinstellung
  • Innenspiegel autom. abblendend
  • Lederlenkrad
  • Lordosenstütze
  • Raucherpaket
  • Schlüssellose Zentralverriegelung
  • Sitzheizung
  • Zentralverriegelung
  • Berganfahrassistent
  • Bordcomputer
  • Multifunktionslenkrad
  • Servolenkung
  • Volldigitales Kombiinstrument
  • Bluetooth
  • CD-Spieler
  • Musikstreaming integriert
  • Navigationssystem
  • Soundsystem
  • Sprachsteuerung
  • USB
  • Sommerreifen
  • Leichtmetallfelgen
  • Scheinwerferreinigung
  • Tuner/Radio
  • Tempomat
  • 2-Zonen-Klimaautomatik
  • Sicherheit:
  • Alarmanlage
  • ABS
  • Abstandswarner
  • Elektr. Wegfahrsperre
  • ESP
  • Isofix
  • Lichtsensor
  • Müdigkeitswarner
  • Nebelscheinwerfer
  • Regensensor
  • Reifendruckkontrolle
  • Spurhalteassistent
  • Start/Stopp-Automatik
  • Traktionskontrolle
  • Verkehrszeichenerkennung
  • Front-, Seiten- und weitere Airbags
  • LED-Tagfahrlicht
  • LED-Scheinwerfer
  • Kurvenlicht
  • Pannenkit
  • Rückfahrkamera
  • Hinten
  • Vorne
  • Sportsitze
  • Vollleder
 

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Onze vakanties zijn doorgaans in Noorwegen, mooie bochtige wegen en betrekkelijk lage snelheden (max 100 km/u).
Zo te zien hebben jullie ook ervaring in dit soort gebieden. Hoe is de NX onder die omstandigheden? Ik ben een overwegend rustige rijder maar een stevig bochtje af en toe is toch ook leuk...
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Onze F-sport is wat straffer qua vering en dergelijke dan de andere uitvoeringen, in de sportstand is dat duidelijk te merken, maar in de eco stand is de auto wel erg gerieflijk.
Ergens diep in het menu van de auto kun je nog een setting qua vering wijzigen, speciaal voor mijn vrouw staat die bij ons op de zachtste instelling. Dat wordt overigens meteen ongedaan gemaakt als ik de auto in de sportstand zet.
Zo te zien heb jij die NX uit Stolberg op het oog, mooie kleur en hele mooie bekleding.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Ik heb het vermoeden dat u naar een President uitvoering kijkt.
Als het om de auto van de foto gaat dan is het geen President, er zit geen ML in en dat heeft een President op (bijna) 100% zeker. Overigens zit er ook geen HUD in. DAB zit er vrijwel zeker in daarentegen....
Verder zitten er dingen in die ik met een 2015 exemplaar niet kan rijmen; verkeersbord herkenning heb ik o.a. twijfels over en ook de vermoeidheid waarschuwer trek ik in twijfel......maar ik kan het mis hebben :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
OK, dat is een mooie uitvoering. Zelf probeer ik uit te vogelen welke uitvoering in de advertentie staat. Kan jij mij misschien een beetje helpen?
In de beschrijving staat het volgende:

Fahrzeugbeschreibun​


Is dit de advertentie die bij de eerder geplaatste foto hoort? Een presidentuitvoering heeft sowieso stoelventilatie, op de foto van het dashboard ontbreken deze knoppen dus dat is geen presidentuitvoering. Ook zie ik geen touchpad maar een knop/joystick van de navigatie. Dat is een ouder systeem, die met het touchpad is nieuwer.

Ook de presidentuitvoering kan nog worden uitgebreid met verschillende opties. Ik weet niet welke precies standaard zijn, dat kan ook per land verschillen. Denk aan stuurverwarming, hud, BSM, elektrische verstelbare achterbank, 360° camera etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Dit is een Duitse wagen, bestaat de "President" daar wel? Het kan zijn dat deze iets verschilt van Nederlandse wagens. Toch?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Misschien dat die daar executive genoemd werd. Eén van de verschillen tussen een origineel in Nederland geleverde President uitvoering t.o.v. een in het buitenland geleverde President (of andere naam) is dat die in Nederland met AVS (adaptive variable suspension) geleverd wordt (te herkennen aan de sport ++. In het buitenland geleverde President uitvoeringen kennen alleen de sport + stand. Dus geen AVS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
Ehm, de mijne is origineel Nederlandse auto, president uitvoering met alle opties maar geen sport ++ stand. Zie grote foto.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Wellicht is dat vanaf de latere versies aangepast al lijkt me dat wel bijzonder. Onderstaand een deel van de aanvullende uitrusting van de president t.o.v. de luxery line (modeljaar 2016).
1000013515.png
 

skywalker

Nieuw hier
16 feb 2024
16
3
3
Net terug van mijn missie. Deze auto wordt het wat mij betreft niet, ondanks het feit dat het interieur er als nieuw uit ziet.
Zoals enkele van jullie al veronderstelden klopte de beschrijving op een aantal punten niet en dat wekte ook niet het noodzakelijke vertrouwen...

Nu even over de rijervaring, deels in eco- en deels in sportstand:
Wat lekker stil zolang je de motor niet aanspreekt, erg goede isolatie en wat een geweldige zetels misschien nog wel beter dan de zweedse zetels die ik in eerdere auto's (Saab 9000, Saab 9.5 en VolvoS80) heb ervaren.
De afwerking van het interieur is zeer hoogstaand. De bovenstaande punten zijn duidelijk in het voordeel.

Aandrijflijn en weggedrag:
In de aandrijflijk is een lichte trilling te voelen die waarschijnlijk ontstaat bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, beetje hinderlijk is dat wel.
Een ander puntje is het bochtgedrag i.c.m. de wegligging. Naar mijn mening heeft de auto neiging tot overhellen en uitbreken, niet fijn!
Nu kan het zijn dat de banden al in een bijna terminaal stadium zijn 3-4mm en misschien niet de juiste bandenspanning.
Gezien het bovenstaande is het zeker de moeite waard om nog eens een ander exemplaar proef te rijden om te zien of de bezwaren daar niet optreden.

Zaken die verder niet klopten t.o.v. de advertentie:
* Niet uit eerste hand, in de documentatie waren er minstens twee vorige bestuurders
* geen LED koplampen maar Xenon
* geen bermlicht
* geen elektrische achterklep
* geen elektrisch verstelbare voorstoelen
* geen muziekstreaming kunnen vinden
* geen vermoeidheids indicatie

Alles bij elkaar laat ik deze voorbij gaan, mijn MB doet nog steeds trouwe dienst dus kachel ik daarin nog een poosje door totdat ik iets leuks tegenkom die door een liefhebber is behandeld....

Hartelijk dank voor al jullie reacties en goede raad, het heeft me enorm geholpen!

Waarschijnlijk blijf ik wel in beeld en vooral meelezen.

Groet,

Hans