Heeft iemand ervaring met de Carista OBD2 op een CT200h? (opgelost, info in bericht)

GerardNijenbrinks

Nieuw hier
12 dec 2020
16
6
0
Via de zoekfunctie kom ik een paar posts tegen over de Carista OBD2, maar niet in combinatie met een CT200h.

De Carista claimt dat je ook aanpassingen aan de instelling van de auto kunt maken (Basic OBD2 diagnostics, Advanced diagnostics, Customizations, Basic service, Detailed ECU information, ABS/VSC/TRAC inspection) maar ik kan nergens vinden welke 'customizations' dat precies zijn.

Ik zou bijvoorbeeld graag m'n richtingaanwijzer zo instellen dat ie 3x knippert om te passeren als je hem een keer aantikt. Ik weet dat dat zou moeten kunnen, maar niet of de Carista dat kan veranderen. Verder blijken er nog wat dingetjes te moeten kunnen met deuren die bij een bepaalde snelheid automatisch op slot gaan, ramen automatisch sluiten, dak open met je afstandbediening en dergelijke.

Wie weet er het fijne van?

Groet,

Gerard
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Hi Gerard, alles wat in de lijst van Carista staat wat je zou kunnen aanpassen is voor een deel afhankelijk van de uitvoering van je CT. Ik heb een Carista en kon daarmee wel een paar dingen aanpassen maar ook dingen niet, die wel in de lijst stonden. Zo zou ik de spiegels in en uit willen laten klappen met het op contact en uitzetten van de auto, maar dat lukt dus niet. Ramen open en dicht met de remote lukte weer wel.
Je mag de mijne wel proberen, als je de app downloadt in je telefoon kun je een maand gratis gebruik maken van alle functies.
 

GerardNijenbrinks

Nieuw hier
12 dec 2020
16
6
0
Dank voor je reactie Rob,

Ik realiseer me na je antwoord ook dat het ook per auto/uitvoering wel heel erg kan verschillen; misschien is er daarom geen eenduidig overzicht van functies te vinden. Bijvoorbeeld, mijn spiegels klappen wel automatisch in als ik de auto op slot, doe maar dan moet die functionaliteit ?berhaupt wel ingebouwd zijn natuurlijk.

Maar het automatisch sluiten van een open dak (als je die hebt) en ramen zou bijvoorbeeld wel bij alle types CT200h ingesteld moeten kunnen worden.

Mijn auto piept als ie in de achteruit gezet wordt, dat zou ik ook wel graag uitgezet willen hebben (en weet dat dat kan ). Plus dus de richtingaanwijzer 3x laten knipperen bij passeren (kan bij sommige auto's, tenminste in de VS), en van dat soort dingetjes.

Ik waardeer je aanbod om hem van je te lenen zeer, maar denk dat ik er gewoon maar eentje bestel. Ik zie net dat ze - inclusief verzending - maar 3 tientjes kosten, en dat valt me best mee eigenlijk.

Nogmaals dank!

Groet,

Gerard
 

GerardNijenbrinks

Nieuw hier
12 dec 2020
16
6
0
Ik heb inmiddels een aantal instellingen gewijzigd; werkt prima. Ik heb screenshots gemaakt van het menu met alles wat er aan te passen is (in mijn CT200h), met alle sub-menu's, en zal het hoofdmenu hier even plaatsen (anders wordt het wel heel erg veel).

IMG_5609.JPG


IMG_5610.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie