Hallo allemaal!
Sinds deze zomer heb ik een Lexus IS250 Executive gekocht ter vervanging van mijn Volkswagen Polo. Ik wilde meer power en meer rust in de cabine, maar nogsteeds iets erg betrouwbaars. Dus natuurlijk op Lexus uitgekomen .
Er staat al een aardige lijst van dingen die ik wil gaan aanpassen/verbeteren/vernieuwen aan de Lexus. Dit zal natuurlijk over vele jaren gaan, maar het is nu al een mooi vooruitzicht.
Wat staat er op de lijst?
Onderhoud:
Nieuwe set banden voor originele velgen
Radiateur vervangen (kleine lek)
Schokbreker vervangen rechtsvoor (traant nu, maar moet natuurlijk op de duur vervangen worden)
Voor de mooi:
Koplampen opschuren en opnieuw lakken met UV bestendige lak (2K)
Motorkap laten spuiten (blanke lak is er aardig kapot van)
Dashboard en rechter deur panelen vervangen. (Dashboard heeft scheur erin en heeft sticky issue. Rechterdeuren hebben helaas happen uit t paneel, dus je ziet het schuim eronder)
Originele vloermatten (Zit nu een gat in de bestuurders vloermat)
Mods:
Vgrom lite2
Nieuwe velgen
Stijfere stabilisatie stangen (vind de huidige body roll wel erg veel, maar twijfel wel want wil geen comfort opgeven)
Verlagingsset / schroefset
Velgen zijn nog een twijfel geval of ik 18 of 19 inch ga. Ik twijfel tussen:
18x8.5 ET35 voor / 18x9.5 ET38 achter ---- 225/40 voor / 255/35 achter
19x8.5 ET35 voor / 19x9.5 ET40 achter ---- 225/40 voor / 255/35 achter
Natuurlijk gaat het onderhoud als eerste gebeuren, samen met de koplampen. Daarna is het even aankijken hoe ver het budget strekt
Heb nu al zin om deze reis met jullie te delen op het forum, en jullie inzichten rondom de mods te lezen!
Sinds deze zomer heb ik een Lexus IS250 Executive gekocht ter vervanging van mijn Volkswagen Polo. Ik wilde meer power en meer rust in de cabine, maar nogsteeds iets erg betrouwbaars. Dus natuurlijk op Lexus uitgekomen .
Er staat al een aardige lijst van dingen die ik wil gaan aanpassen/verbeteren/vernieuwen aan de Lexus. Dit zal natuurlijk over vele jaren gaan, maar het is nu al een mooi vooruitzicht.
Wat staat er op de lijst?
Onderhoud:
Nieuwe set banden voor originele velgen
Radiateur vervangen (kleine lek)
Schokbreker vervangen rechtsvoor (traant nu, maar moet natuurlijk op de duur vervangen worden)
Voor de mooi:
Koplampen opschuren en opnieuw lakken met UV bestendige lak (2K)
Motorkap laten spuiten (blanke lak is er aardig kapot van)
Dashboard en rechter deur panelen vervangen. (Dashboard heeft scheur erin en heeft sticky issue. Rechterdeuren hebben helaas happen uit t paneel, dus je ziet het schuim eronder)
Originele vloermatten (Zit nu een gat in de bestuurders vloermat)
Mods:
Vgrom lite2
Nieuwe velgen
Stijfere stabilisatie stangen (vind de huidige body roll wel erg veel, maar twijfel wel want wil geen comfort opgeven)
Verlagingsset / schroefset
Velgen zijn nog een twijfel geval of ik 18 of 19 inch ga. Ik twijfel tussen:
18x8.5 ET35 voor / 18x9.5 ET38 achter ---- 225/40 voor / 255/35 achter
19x8.5 ET35 voor / 19x9.5 ET40 achter ---- 225/40 voor / 255/35 achter
Natuurlijk gaat het onderhoud als eerste gebeuren, samen met de koplampen. Daarna is het even aankijken hoe ver het budget strekt
Heb nu al zin om deze reis met jullie te delen op het forum, en jullie inzichten rondom de mods te lezen!
Bijlagen
Laatst bewerkt: